Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Totalnie ,,zepsuty" gwint zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:56, 23 Mar 2015    Temat postu: Totalnie ,,zepsuty" gwint zapłonu

Witam mam taki problem. Kupiłem silnik i w miejscu w którym przykręcamy uchwyty statora jest zerwany gwint. Pewnie zaraz ktoś napisze nawierć i przegwintuj na m6, właśnie sęk w tym że tam już jest m6 i co tu zrobić? zalać to jakimś klejem i nagwintować w kleju do aluminium dac karter do spawania i w spawie nagwintować? Nie wiem co robić.
Widziałem też coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale nie wiem czy zdałoby to egzamin i jak to w ogóle używać?
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2015    Temat postu:

W sumie możesz spróbować z tymi tulejkami. Tylko musisz rozwiercić o kolejny rozmiar. Myśle że problem będzie rozwiązany. Trzeba też pomyśleć o przyczynie zrywania tego gwintu, bo to już 2 raz Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:18, 23 Mar 2015    Temat postu:

A te tulejki to jak? To sie wklejal? Wbija? Czy jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:36, 23 Mar 2015    Temat postu:

wygląda jakby miała się wkręcać bo na 2 zdjęciu na tej aukcji widać jak od prawej strony powstaje zarys gwintu. tylko uważaj nie pamiętam jaka jest znormalizowana podziałka dla gwintów m5 bo tu masz m5 x 0.8 czyli drobnozwojny.

dobra [link widoczny dla zalogowanych] potwierdza to znomralizowana wartość czyli powinineś kupić i sprawdzić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:49, 23 Mar 2015    Temat postu:

za każdym razem tulejka będzie wychodziła z śrubką, co w efekcie po jakimś czasie znowu zepsuje gwint. Polecam zaspawać tigiem, rozwiercić, nagwintować, będzie wieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:51, 23 Mar 2015    Temat postu:

Chyba że na tulejce też się zerwie. Nie wiesz czemu się zerwało teraz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:58, 23 Mar 2015    Temat postu:

Jak to aluminium, za mocno przykręcone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:44, 24 Mar 2015    Temat postu:

Kiedyś użyłem takiego kleju z żywicą epoksydową do chwilowego uszczelnienia gwintu styranej głowicy. Może nie jest to długoterminowe rozwiązanie, ale dało radę. W ulotce nawet było napisane, że nadaje się do naprawy gwintów tj. że po zaschnięciu można go gwintować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:27, 24 Mar 2015    Temat postu:

Tulejki wkręcasz na klej do mocowania elementów pasowanych (mocny) albo na klej do zabezpieczania połączeń gwintowanych , jest tego mnóstwo do wyboru , dodatkowo możesz zbić gwint zewnętrzny lekko żeby tulejka sie zatarła , przy takiej kombinacji urwiesz śrubę a nie wykręcisz tulejki . Sprawdź tylko czy starczy ci mięsa w karterze . I jak będziesz przykręcał zapłon to daj nowe śruby ale takie z klasą wytrzymałości minimum 8.8 , wiekszość problemów z gwintami to wina śrub , ludzie dają miekkie elementy przeznaczone do stolarki albo budowlanki które nie wytrzymują dwóch dokręceń .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:09, 24 Mar 2015    Temat postu:

aluminium jak aluminium ale taki stop silumin dokładnie, że wobec stali jest bezkonkurencyjny i tłumaczenie, że zerwał się bo aluminium jest profanacją. zaspawać otwór tigiem, potem nawiercać i gwintować otwór nieprzelotowy nie jest takie proste bo wióry z obróbki muszą być odprowadzone. Tulejka w dodatku na klej to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:48, 24 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Myślę że najlepiej będzie zaspawać to a następnie nagwintować. Co do tych tulejek to nie jestem do końca przekonany (nie znam ich wytrzymałości).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin