Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Totalnie ,,zepsuty" gwint zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:56, 23 Mar 2015    Temat postu: Totalnie ,,zepsuty" gwint zapłonu

Witam mam taki problem. Kupiłem silnik i w miejscu w którym przykręcamy uchwyty statora jest zerwany gwint. Pewnie zaraz ktoś napisze nawierć i przegwintuj na m6, właśnie sęk w tym że tam już jest m6 i co tu zrobić? zalać to jakimś klejem i nagwintować w kleju do aluminium dac karter do spawania i w spawie nagwintować? Nie wiem co robić.
Widziałem też coś takiego:
http://allegro.pl/tulejki-zerwany-napraw-gwint-m5x0-8x10mm-tulejka-i5119783582.html
ale nie wiem czy zdałoby to egzamin i jak to w ogóle używać?
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2015    Temat postu:

W sumie możesz spróbować z tymi tulejkami. Tylko musisz rozwiercić o kolejny rozmiar. Myśle że problem będzie rozwiązany. Trzeba też pomyśleć o przyczynie zrywania tego gwintu, bo to już 2 raz Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:18, 23 Mar 2015    Temat postu:

A te tulejki to jak? To sie wklejal? Wbija? Czy jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:36, 23 Mar 2015    Temat postu:

wygląda jakby miała się wkręcać bo na 2 zdjęciu na tej aukcji widać jak od prawej strony powstaje zarys gwintu. tylko uważaj nie pamiętam jaka jest znormalizowana podziałka dla gwintów m5 bo tu masz m5 x 0.8 czyli drobnozwojny.

dobra http://pkm.edu.pl/index.php/polocenia-obl/gwint-obl/51-01010002 potwierdza to znomralizowana wartość czyli powinineś kupić i sprawdzić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:49, 23 Mar 2015    Temat postu:

za każdym razem tulejka będzie wychodziła z śrubką, co w efekcie po jakimś czasie znowu zepsuje gwint. Polecam zaspawać tigiem, rozwiercić, nagwintować, będzie wieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:51, 23 Mar 2015    Temat postu:

Chyba że na tulejce też się zerwie. Nie wiesz czemu się zerwało teraz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:58, 23 Mar 2015    Temat postu:

Jak to aluminium, za mocno przykręcone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:44, 24 Mar 2015    Temat postu:

Kiedyś użyłem takiego kleju z żywicą epoksydową do chwilowego uszczelnienia gwintu styranej głowicy. Może nie jest to długoterminowe rozwiązanie, ale dało radę. W ulotce nawet było napisane, że nadaje się do naprawy gwintów tj. że po zaschnięciu można go gwintować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:27, 24 Mar 2015    Temat postu:

Tulejki wkręcasz na klej do mocowania elementów pasowanych (mocny) albo na klej do zabezpieczania połączeń gwintowanych , jest tego mnóstwo do wyboru , dodatkowo możesz zbić gwint zewnętrzny lekko żeby tulejka sie zatarła , przy takiej kombinacji urwiesz śrubę a nie wykręcisz tulejki . Sprawdź tylko czy starczy ci mięsa w karterze . I jak będziesz przykręcał zapłon to daj nowe śruby ale takie z klasą wytrzymałości minimum 8.8 , wiekszość problemów z gwintami to wina śrub , ludzie dają miekkie elementy przeznaczone do stolarki albo budowlanki które nie wytrzymują dwóch dokręceń .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:09, 24 Mar 2015    Temat postu:

aluminium jak aluminium ale taki stop silumin dokładnie, że wobec stali jest bezkonkurencyjny i tłumaczenie, że zerwał się bo aluminium jest profanacją. zaspawać otwór tigiem, potem nawiercać i gwintować otwór nieprzelotowy nie jest takie proste bo wióry z obróbki muszą być odprowadzone. Tulejka w dodatku na klej to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:48, 24 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Myślę że najlepiej będzie zaspawać to a następnie nagwintować. Co do tych tulejek to nie jestem do końca przekonany (nie znam ich wytrzymałości).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin