Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
przedni hamulec a dokręcenie koła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:02, 03 Maj 2011    Temat postu: przedni hamulec a dokręcenie koła

Mam pewien problem z przednim kołem (simek s51 enduro z fotki w podpisie).

Jako, że transportowałem simka w bagażniku samochodu (seata ibizy :] ) zamierzałem odkręcić przednie koło. Podjąłem próbę, to znaczy:

Odkręciłem nakrętkę z prawej strony (bodajże taka na klucz 20), wykręciłem całą śrubę z lewej strony (chyba kluczem 10). Próbowałem wyciągnąć całą ośkę i... po prostu się nie udało. Kawałek wysunąłem ją (ośkę) w stronę lewą (czyli w stronę "dziurki" i śruby 10).

Pomysł okazał się głupkowaty, ze względu na to, że odkręcenie koła razem z amortyzatorami doszedł do skutku w krótszym czasie.

Po skręceniu simsona w 1 kawałem już po transporcie okazało się, że przedni hamulec praktycznie nie działa. Przed transportem chodził bez zarzutu (osobiście porządnie sprawdziłem).

Czy powodem takiego stanu rzeczy może być za słabe "ściśnięcie" koła? Problem nie znika pomimo dokręcenia śruby ze strony lewej (tej małej) - przy skręcaniu nakrętką dużą ze strony prawej - ośka cała idzie w stronę prawą, to znaczy otwór to trzymania ośki nieruchomo podczas skręcania chowa się w końcówce amortyzatora.
Dodam jeszcze, że dekielek od strony lewej obraca się przy nieruchomym kole.

pytam, bo bojaźliwy jestem...

(strona prawa to ta po prawej, gdy się sziedzi na motorze w kierunku jazdy, zgodnie z zasadą, że lewa ręka, to ta, która ma kciuk po prawej stronie)


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Wto 0:22, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:35, 03 Maj 2011    Temat postu:

Siła ściśnięcia koła nie ma wpływu na hamowanie. Być może przeskoczył ci popychacz na bębnie tzn. ta dźwignia, do której mocuje się linkę. Albo linka za słabo napięta.

Ośka ma od lewej strony średnicę 15mm (ta z otworem do kontrowania) a po kilku cm zmniejsza się do 12mm. Ten "uskok" wypada zaraz obok dużej, okrągłej pokrywki zakrywającej lewą część piasty. Tam powinna być dość gruba podkładka fi 12mm. Ona oraz otwór w lewej pokrywce powinny blokować ośkę aby zbyt głęboko nie wchodziła w piastę - popatrz co tam jest, może brakuje podkładki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:38, 03 Maj 2011    Temat postu:

Syzyf napisał:
Być może przeskoczył ci popychacz na bębnie


tak, żebyśmy mieli wspólny język:

http://misiol.info/upload/files/1/23.GIF

gdy miałem wszystko porozluźniane, obkręciło mi się (22) o 360 stopni dookoła. Mogło to mieć jakiś wpływ na sprawę??

A sprawa druga:

czy dokręcenie mocne śrubki (na klucz 10) po stronie lewej na samym dole spowoduje, że dziurka kontrująca nie schowa się w amortyzatorze?


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Wto 0:52, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:44, 03 Maj 2011    Temat postu:

Samo okręcenie o 360 stopni nie będzie miało wpływu - jeśli dobrze rozumiem o co chodzi.
Najlepiej porównaj sobie jak ten popychacz jest ustawiony u mnie:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:48, 03 Maj 2011    Temat postu:

u mnie jest tak samo - wejście do bębna jest z przodu motoru, wyjście na linkę z tyłu. To znaczy, że muszę otwierać bęben??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:07, 03 Maj 2011    Temat postu:

Otwierać, to może za mocne słowo, bo on sam wyjdzie po wyciągnięciu ośki. Z jej wyciągnięciem bywa problem. Po odkręceniu nakrętki z prawej strony spróbuj ją wykręcać od lewej strony używając otworu w ośce. Nie pamiętam w tej chwili, czy w prawym amortyzatorze otwór na ośkę ma gwint - dlatego lepiej trochę wykręcić.
Poza tym ośka w środku jest gładka i może się zaklinować w tulejce, która jest między łożyskami. Trzeba by wtedy delikatnie pukać w nią od prawej strony jakimś prętem i próbować ją wyciągnąć.
A co dalej, to już zobaczysz po oględzinach wnętrzności Wink (1)
Niczego skomplikowanego tam nie ma - bez obaw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:20, 03 Maj 2011    Temat postu:

Dzięki za pomoc. Zajrzę tam najpewniej jutro i na 90% wrócę z serią pytań Happy



Rozłożyłem hamulce na części pierwsze, złożyłem i działają już dobrze. Sam w sumie nie wiem co to było. Chyba linka za słabo naciągnięta.


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Nie 11:44, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin