Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Łożyska kryte a zwykłe.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:27, 13 Sty 2012    Temat postu: Łożyska kryte a zwykłe.

Cześć,
Zawsze się zastanawiałem czy jest różnica między łożyskiem np. 6203 zwykłym a 6203 krytym. Chodzi mi o różnice w wytrzymałości albo żywotności.
Czy są jakieś rozgraniczenia odnośnie prędkości z jakimi dane łożysko może się obracać ? Czy dane łożysko może być używane przy wolnych prędkościach obrotowych jak i przy dużo dużo większych ?
Jeżeli np. kupuje łożysko na wał do silnika to czy to łożysko musi być przystosowane do wysokich obrotów czy po prostu jeżeli to jest np. 6203 to może być używane wszędzie i nie zależnie od prędkości obrotowej ma wytrzymać ?

Przykładowo: do simsona na wał można kupić łożysko podając tylko numer za 7 zł, albo firmowe SKF za powiedzmy 20zł. Czy różnica w cenie spowodowana jest tylko lepszą firmą czy tym że to droższe jest bardziej przystosowane na wał silnika ?

Może trochę zawiłe to moje tłumaczenie ale może da się coś zrozumieć.
Z góry dzięki. Happy


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pią 22:28, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:30, 13 Sty 2012    Temat postu:

Ja wymieniałem na wiosnę w silniku łożyska i kupiłem 6203ZZ
w sklepie powiedzieli mi żebym otworzył od strony korbowodu
ja jednak tego nie zrobiłem do tej pory jakoś jeżdżę... miałem
w rękach obydwa łożyska ZZ i zwykłe, zamknięte kręciły się
ok. 3 sek wolniej od otwartych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 11:57, 14 Sty 2012    Temat postu:

Łożyska zamknięte zawierają smar, który powinien starczyć na "cały okres eksploatacji" jest to smar stały.




Zakładając takie łożysko chociażby na wał, ów smar stały pod wpływem temperatury straci swoje właściwości - stwardnieje etc. do tego dosyć długo ale stopniowo będzie wypłukiwany przez mieszankę, która "normalnie" smaruje owe łożyska. Gdy już cały smar zostanie wypłukany, mieszanka będzie jedynym "środkiem smarnym" który przez owe osłonki będzie miał bardzo utrudniony dostęp do łożyska, które dużo szybciej się zużyje - zapewne się spali.




Generalnie jest podział na łożyska "zwykłe" i wysokoobrotowe, ale od czego on zależy nie mam pojęcia - może kulki albo bieżnie są wykonane z innego materiału.



Do tego są łożyska o zwiększonej klasie dokładności, istnieje również rozróżnienie do do geometrii bieżni oraz kulki, która często nie jest kulką (łoż. wałeczkowe, baryłkowe, igiełkowe itd)



P.S. Jeśli chodzi o wypłukiwanie mówiłem o łożysku ZZ (2Z) - kryte stalowymi osłonami. Jeśli chodzi o krycie typu RS, 2RS - kryte osłonami stalowo-gumowymi, sprawa jest gorsza bo to jest jeszcze bardziej szczelne.




EDIT: Wysoko lub nisko obrotowe... generalnie otwarte łożyska stosuje się tam gdzie jest zapewnione smarowanie z zewnątrz - wał korbowy - mieszanka, skrzynia - olej przekładniowy.

Zamknięte z kolei stosuje się tam gdzie smarowanie nie może być zapewnione - piasta koła, alternator w samochodzie - kręcący się znacznie szybciej niż silnik etc.




Logiczne jest, że łożysko smarowane "od zewnątrz" ma dużo większą żywotność.


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Sob 12:01, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin