Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zimowa odnowa s60.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:20, 27 Sty 2008    Temat postu: Zimowa odnowa s60.

Witam po dłuższej przerwie.
Otóż przyszedł czas na odnowienie silnika przez ferie. Zamierzam wymienić:
-kartery
-łożyska i zimeryngi
-szlif cylindra + tłok
To chyba tyle z tych zaplanowanych rzeczy. Części chciałbym zamówić u Pana Wojciecha Kniazia (oprócz karterów, które posiadam). I teraz kilka pytań:
1. Mam cylider ddr przeszlifowany na s60 (tłok 40,98). Chciałbym zrobić szlif bo nie podoba mi się powierzchnia tłoka (lekko zatarta część). Czy dostane u kniazia jakiś dobry tłok na taką pojemność? DDR lub MZA?
2. Jakie dysze zamontować w gaźniku 16n1-5 (ssania i główną) pod s60?
3. Co warto wymienić, lub na co zwrócić uwagę jeżeli mam już rozpołowiony silnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:23, 27 Sty 2008    Temat postu:

Tłok dostaniesz u kniazia MZA
Dysze tylko głowna ok 72-74
Jak juz masz rozpolowiony silnik to zajrzyj w skrzynie czy zadne zębatki niesą wytarte
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:27, 27 Sty 2008    Temat postu:

1.tak dostaniesz dobry tlok MZA. a jezeli masz uszkodzony ino tlok to poco od razu robic szlif wystarczy kupic ino tlok
2. dysze najlepiej 72-74
3. zwroc uwage na wal i lozyska. wal jak nie ma luzow to moze zostac. lozyska mozesz kupic jakies z luzem C3 FAG,KOYO,SKF to proponowane firmy lozysk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:30, 27 Sty 2008    Temat postu:

Łożyska KOYO są przereklamowane.
Dyszy ssania i wolnych obrotów nie zmieniaj.


Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Nie 0:30, 27 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:41, 27 Sty 2008    Temat postu:

tomek1212 napisał:
Łożyska KOYO są przereklamowane.



Tomek czemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:43, 27 Sty 2008    Temat postu:

Bo gó**wno daje ten koszyk teflonowy. Poprostu dość szybko się wyciera.
Lepiej zamontować zwykłe KOYO c3 lub jakieś inne c3 (FAG, SKF).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:49, 27 Sty 2008    Temat postu:

to dlugo na tym nie pojezdze jak bede mial 70?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:51, 27 Sty 2008    Temat postu:

Pojeździsz, ale jak ten koszyk się wytrze to zaczynają szumieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:04, 27 Sty 2008    Temat postu:

Wole zeszlifować i dotrzeć go porządnie. Skrzynia jest w dobrym stanie (sezon temu wymieniałem wybierak). Łożyska obecnie mam koyo właśnie, ale kartery miałem niestety dosyć wytłuczone i łożyska nie siedziały wystarczająco twardo. W następstie po niecałych 2 sezonach i około 5tysiącach km. zaczęło stukać w silniku. Poza tym znajomy nie otworzył łożysk.
Z gaźnikiem trochę sobie zdupiłem na własne życzenie i dlatego teraz muszę wymienić dysze. Główną mam już 72, tylko jaka do ssania powinna być?
I najważniejsze. Kartery dostałem od znajomego, tylko jest taka sprawa, że na jednym jest wybity numer silnika. Czy trzeba to gdzieś zgłaszać wymieniając go?
Da się zrobić tak, żeby kupić tłok na większy rozmiar od 40,98 i dotrzeć go cylinder?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 1:07, 27 Sty 2008    Temat postu:

Wg aktualnych przepisów silnik jest częscią zamienną i nikomu nie trzeba zgłaszać jego wymiany.
Tłok możesz kupić na dowolny wymiar ale nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:50, 27 Sty 2008    Temat postu:

chodzilo mu moze oto ze jak kupi wiekszy tlok jak 40.98 czy dotrze cylinder albo cos w tym stylu.
jesli cylinder nie byl szlifowany i ma wymiar 41mm to jak mozesz kupic wiekszy tlok niz 40.98.
po pierwsze pierscienie byse nie zmiescily
po drugie nie sadze zeby to dlugo pochodzilo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 3:41, 27 Sty 2008    Temat postu: Re: Zimowa odnowa s60.

Lorden napisał:
[...] dostane u kniazia jakiś dobry tłok na taką pojemność? DDR lub MZA?
Nie ma tlokow DDR do Simsona o pojemnosci 60 centymetrow szesciennych, bo to nie byly fabrycznie produkowane Simsony.

Lorden napisał:
Jakie dysze zamontować w gaźniku 16n1-5 (ssania i główną) pod s60?

A po co ci 16n3-5? Ten gaznik byl montowany w simsonach s70, dlatego uwazam ze wystarczy ci 16n3-4 z dysza glowna 72-74, reszta seryjna.
Lorden napisał:
Co warto wymienić, lub na co zwrócić uwagę jeżeli mam już rozpołowiony silnik?

Sprawdz zebatki startera czy nie sa wyjechane, ew. wymien.

PS. Nie ma simsonow S60! Twoj model to zapewne S51 z cylindrem 60ccm, wiec w ostatecznosci mozesz napisac S51/60.

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Nie 10:51, 27 Sty 2008    Temat postu:

OD bodajze października 2005 (chyba od tego terminu) formalnie nie ma czegos takiego jak numer silnika wiec nigdze tego nie musisz zglaszac!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:58, 27 Sty 2008    Temat postu: Re: Zimowa odnowa s60.

Antonio napisał:
Sprawdz zebatki startera czy nie sa wyjechane, ew. wym.


Antonio tej zembatki nigdzie nie moge znalezc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:20, 27 Sty 2008    Temat postu:

Z karterami więc problem z głowy. Dzięki za odpowiedzi. Simson tak jak pisałem jest s51 przeszlifowany na 60. Gaźnik to 16n1!! nie 16n3. Wszystko napisałem. 16n1-5 dokładnie. Dysza głowna 72 więc, ale jaka średnica dyszy przy ssaniu powinna być, bo od początku miałem problemy z ssaniem?
Czy na korbowodzie powinny być luzy na boki? Góra - dól siedzi twardo ale na boki lata. Wydaję mi się że tak powinno być, ale chce się upewnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin