Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wyskakuje 1 i 2 bieg. SR50
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:46, 18 Kwi 2013    Temat postu: Wyskakuje 1 i 2 bieg. SR50

Witam, mam simka sr50(4 biegi) i wyskakuje mi 1 i 2, żadne regulacje tu nie pomogą, bo gdy wyreguluje tak ze 2 wchodzi to jedynka ciągle wyskakuje i na odwrót, wiec wyregulowałem tak po środku. Reszta biegów wchodzi normalnie. Mam tez luz pomiedzy 2 a 3. Teraz pytanie, czy będe musiał rozpoławiać silnik czy nie?
Jeszcze troszke poregulowałem biegi, odpaliłem i biegi ida tak 1 czasem wyskoczy (wyskakuje tylko przy ruszaniu), jeśli uda mi sie dobrze wbic 2 to bedzie siedzieć ale jeśli zle to wbije to odrazu wyskoczy (wyskakuje tez jak np. po dziurach jade) 3 tez wyskoczyła, ( odkryłem luz pomiedzy 3 a 4) ,i 4 weszła normalnie, przy redukowaniu biegów poprostu nie mogłem ich znaleźdź (musiałem 2 razy zredukowywac tzn. jak jade na 4 i chce na 3 to muszę raz zeby na luz pomiedzy 3 a 4 weszło i delikatnie 2 raz i wtedy wejdzie 3). Jeśli ktoś czegoś nie rozumie a chce mi pomóc, to piszcie ,a wtedy to jakoś łopatoliczniej wyjaśnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas2071
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Gołdap
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:56, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Miałem podobny przypadek. Zmieniłem sobie olej w skrzyni jak co roku i nalałem oleju prawie pod korek i zauważyłem że z wałka zdawczego wylatuje od czasu do czasu olej przy pracy silnika więc zatkałem to i od tamtego momentu nie wchodziły mi biegi albo wyskakiwały przeczyściłem dziurkę tą i wyciągnąłem ten korek który tam wsadziłem w wałku zdawczym ponieważ ona odpowiada za odpowietrzenie całej lewej pokrywy następnie upuściłem trochę oleju i od tamtego momentu problem minął. Nie wiem czy może to Ci w czymś pomócWink (1))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:10, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Wiesz, że wczoraj nalewałem olej i odpalałem simka po zimie, wczesniej tego problemu nie było, ale oleju mam nalane tyle ile powinno być wiec to odpada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas2071
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Gołdap
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:13, 18 Kwi 2013    Temat postu:

A odpowietrzenie które jest w wałku zdawczym czyste?Happy) Wyczyść zobacz co sie będzie działoHappy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:16, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Co to za odpowietrzenie jest? Gdzie ono sie znaduje? browar :]
Dodam że na początku automat tarł mi o dekiel i wajcha nie odbijała wiec go troszke spiłowałem i wajcha odbija ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubas2071
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Gołdap
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:23, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Jak masz wałek zdawczy gdzie jest zamontowana zębatka zdawcza to tam masz taką "dziurkę" w tym wałku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:58, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Kubas czy ja dobrze widzę.Jakie odpowietrzenie?Odpowietrzyć to sobie możesz dętkę.Albo brak kulek(w co wątpie) a z pewnością to źle wyregulowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:08, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Biegi regulowałem metoda prób i błędów i albo 1 wyskakuje i 2 siedzi dobrze albo 2 wyskakuje i 1 siedzi dobrze (choc czasem to gdy 2 wyskakuje to jedynka też , tyle , że bardzo rzadko). Próbowałem też ustawić na 46,6mm i to samo. Metoda, że powinny wystawać 1-2 zabki gwintu tez została wypróbowana (oczywiscie przy każdej z tych metod kreciłem o max 1 obrót w lewo lub prawo). Za co odpowiadają te kulki w skrzyni i czy da sie je wymienić bez rozpoławiania? Może kupić nowy automat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:31, 19 Kwi 2013    Temat postu:

mariusz2099 - jeżeli kupiłeś nowy klin przesuwny to załóż stary :look
Byłem w szoku jak po oględzinach mojego już wysłużonego założyłem nowy.
Nie trzymał żadnego biegu co się okazało, powierzchnia klina po której "gonią" kuleczki była okrągła i nie posiadała takiego delikatnego zagłębienia po środku i bez przerwy był wypychany w stronę wyższego lub niższego.
Tylko tyle w zasadzie nie trzymania, co do luzów w mechanizmie i ewentualnych uszkodzeń to musisz sam popatrzeć, bo możliwe że są już zbyt duże.
I JESZCZE TE KULECZKI WYPADAJĄCE - raz byłem zmuszony do wkładania do wałka od wewnętrznej strony, nie było łatwo ale udało się.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 17:35, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:45, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Silnik jest jeszcze dziewica, tyle co garnek zdjąłem i dekle, ma najechane 22k km czyli zmieniłem tylko tłok i pierścienie. Co moze jeszcze powodowac takie zachowanie biegów?

Ostatnio zmieniony przez mariusz2099 dnia Pią 19:45, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:27, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Więc wyjełem wałek i nie wyglada on na jakiś zniszczony, jest prawdopodobieństwo ze nie ma kulek, czy bez kulek ( 1 lub 2) silnik by jezdził i były w/w objawy wyskakiwania biegów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Ja nie miałem 2 dużych i 2 małych i dawało radę.Ale warto kupić wtedy nie będzie Cie to niepokoić.Małe 4mm duże 7mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:27, 23 Kwi 2013    Temat postu:

A co jeśli nie ma wcale kulek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:53, 23 Kwi 2013    Temat postu:

Kulki trzymią dystans i likwidują luzy itd,więc bez nich nie pojeździsz.Biegi nie będą wskakiwać a zębatki będą wariować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz2099
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:55, 23 Kwi 2013    Temat postu:

W takim razie ja juz kompletnie zgupiałem. U mnie biegi wskakuja miodzio lecz 1 i 2 wyskakuje. Wiec polecacie rozpoławiać silnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin