Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wina zapłonu czy gaźnika ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 14 Kwi 2010    Temat postu: Wina zapłonu czy gaźnika ?

Witam wszystkich Happy
odrazu mówię, że jesli pomyliłem dział to proszę moderatorów o przeniesienie.

Od razu mówię, że zapłon jest zwykły platynkowy, a gaźnik 16n3-4.

Mam taki problem, gdyż mój simson przerywa na średnich i wysokich obrotach, a w dodatku strzela z wydechu i często gdy strzela to widać dużą żółtą iskrę która wylatuje z miejsca gdzie łączy się kolanko z tłumikiem..
a wszystko zaczeło się po zimie gdy chciałem go odpalić i pojeździć. Simson nie chciał wkręcać się na wysokie obroty i przerywał, strzelał z tłumika a na dodatek iskrzyły platynki, jak już powiedziałem wysokich i średnich obrotach. Postanowiłem więc wymienić kondensator i platynki na nowe. Po wymianie zauważyłem że platynki dalej iskrzą i w dodatku są takie same problemy jak wcześniej, czyli strzela z rury i przerywa. Zauważyłem że podczas gdy zaczyna strzelać z tłumika to wówczas wylatuje paliwa z nadmiaru z gaźnika, mimo że simson jest nachylony na lewą strone. Odkręciłem więc gaźnik. Gaźnik był czysty a poziom paliwa był minimalnie powyżej nadlewu mierniczego. I teraz kieruje pytanie do was czy to może być wina zapłonu czy gaźnika ? Mi się wydaje, że zapłonu, ale nie mogę sobie z nim w nijaki sposób poradzić. Wyprzedzając wasze pytania od razu mówię, że wymieniłem świecę (a nawet kupiłem dwie rózne świece Avive i Iskre) i na obu jest tak samo. Dodam, że gdy zmniejszę przerwę na świecy do takiej, że ledwo ta przerwa jest, to wówczas sytuacja jest troche lepsza, gdyż nie zawsze wtedy przerywa na średnich obrotach, ale na wysokich obrotach jest to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:28, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Na poczatek ustaw dobrze zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:55, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Zapłon myśle, że mam dobrze ustawiony, bo mam go na moich sprawdzonych znakach, i pali od kopa bez gazu, na wolnych, nie gaśnie. A czy to może być wina źle ustawionych platynek ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:41, 15 Kwi 2010    Temat postu:

no ja też tak miałem i przeczyściłem platynki i wszystkie styki na cewce butelkowej i kabel od fajki tam gdzie się styka z cewką też przeczyściłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:54, 15 Kwi 2010    Temat postu:

A powiedzcie mi czy warto kupić i zastosować zapłon elektroniczny, i czy musiałbym zmienić magneto ? ? (gdyż mam dwa magneta do platynkowca, nowe i stare, to nowe mogę komuś sprzedać gdyby ktoś chciał)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:56, 15 Kwi 2010    Temat postu:

lepiej jest mieć platynowca mniej awaryjny i części tańsze i musisz kupić nowy zapłon , magneto i cewkę butelkową
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
House
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Cieszyna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:33, 15 Kwi 2010    Temat postu:

sprawdź jednak ustawienie zapłonu , w dziale patenty jest temat o tym Wink (1) To że iskrza platynki to wina kondensatora ( zazwyczaj ) . Wiec po wymianie powinno to ustąpić ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Kondensator wymieniłem (dosłownie to już 3 kondensator)
Dziś jak go odpaliłem to postanowiłem się przejechać ^^ i strasznie go przerywało tak jakby coś odcinało zapłon..
następnie chciałem znowu pobawić się tym zapłonem, ustawiłem przerwe na platynkach (wykonałem kilkanaście róznych kombinacji) i dalej było to samo.
Zapłon również ustawiałem, według jednego z patentów (już nawet nie wiem gdzie wyczytałem o tym pateńcie, być mozę na tym forum) i zapłon był minimalnie inaczej niż na moich znakach i niestety dalej było to samo... aż tu nagle w końcu straciła się iskra. W ogóle już jej nie było, zmieniłem kabel WN, fajke, świecę również i dalej to samo.. zdenerwowałem się i założyłem stare platynki (które są w całkiem dobrym stanie) i niestety to nic nie dało, ale tak dla pewności wymieniłem. Iskry nie ma wcale.. czasem się tylko pojawi pojedyncza mała iskierka koloru żółtego (średnia raz na 15 kopnięć kopem) a tak to wgl nie ma..

Jak myślicie czy to może być wina cewki zapłonowej ? (tej butelkowej) czy może raczej tej cewki zapłonowej pierwotnej ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:47, 15 Kwi 2010    Temat postu:

no zobacz czy ta butelkowa kopie prądem włóż w nią śrubokręt i kop jak cię będzie normalnie kopało jak powinno to będzie dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:55, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Jak będzie kopało czyli, to znaczy że cewka jest dobra ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:10, 15 Kwi 2010    Temat postu:

tak ale musi kopać za każdym mocniejszym kopnięciem bo jak będziesz leciutko kopał to nic nie poczujesz i zobacz czy jakiś kabel nie jest naderwany co idzie do cewki ale raczej stawiam na tą w zapłonie ponieważ to nawaliło jak zacząłeś w nim grzebać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:32, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Jutro wszystko po sprawdzam i mam nadzieje, że to bedzie tylko ta głupia cewka w zapłonie..

a co myślicie o tym ? http://moto.allegro.pl/item997224944_magneto_simson_iskrownik_silnik_simson.html

brakuje tylko jednej cewki.. i czy nie ryzyko jest kupywać taki zapłon ?
i czy do elektronika potrzebny jest akumulator ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:40, 15 Kwi 2010    Temat postu:

to nie wystarczy że kupisz zapłon i magneto i będzie git jaką masz instalację 6 czy 12 i zapytaj na jaką instalkę jest ten zapłon ale raczej na 12
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:49, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Ja mam instalacje 12, ale taki zapłon raczej bym kupował tylko w ostateczności.. bo głównie to o kesz chodzi którego za bardzo nie mam.. bo ostatnio malowałem simka i takie pierdołki drobne z nim zrobiłem, że jestem spłukany..

myślałem też kupić nowy zapłon platynkowy u pana Kniazia, bo u niego takie cudo kosztuje 95 zł. Ostatnio właśnie zamawiałem u niego taki zapłon koledze i w porównaniu do oryginalnego zapłonu to ten był taki strasznie mały
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:04, 15 Kwi 2010    Temat postu:

słyszałem że jego zapłony są nie udane ale po nowe jak wystarczy tą cewkę za 30 zł wymienić lub platyny nowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin