Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ustawianie zapłonu metoda prób i błedów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:18, 05 Lip 2012    Temat postu: ustawianie zapłonu metoda prób i błedów

Witam. Poszukiwałem poszukiwałem informacji na ten temat ale nic sensownego nie mogłem znaleść a nie mam czasu experymentowac. chcę poszerzyć swoją wiedzę o objawach jakie występują gdy zapłon jest za szybki bądź późny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lopatek21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lodzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:40, 05 Lip 2012    Temat postu:

napisz jakiego masz simka? jaki zapłon elektornik czy platynki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:40, 05 Lip 2012    Temat postu:

W obu przypadkach silnik może w ogóle nie odpalać, może pracować nie równo, może nie mieć mocy, przerywać.
Przy zbyt przyspieszonym strzela w gaźnik, przy zbyt późnym strzela z wydechu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:24, 06 Lip 2012    Temat postu:

lopatek21 napisał:
napisz jakiego masz simka? jaki zapłon elektornik czy platynki?

Ja zadałem ogólnie pytanie bo coraz częściej trafiają do mnie simsonki z cylindrami 60/4,60/4/3 a nie ma jednoznacznie ze ustaw na tyle zapłon i będzie dobrze tylko każdy pisze na wyczucie wiec ja bym sobie chciał zaoszczędzić i po objawach wywnioskować czy przyspieszyć czy opóźnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lopatek21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lodzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:10, 06 Lip 2012    Temat postu:

acha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:36, 06 Lip 2012    Temat postu:

Ustawianie zapłonu na oko można sobie darować. Oczywiście da się na czuja ustawić tak że silnik będzie odpalał za pierwszym, będzie w miarę mocny ale w rzeczywistości może być źle ustawiony. Co może spowodować wystąpienie tzw spalania stukowego które jest groźne dla silnika. Powoduje nadmierne i szybkie przegrzewanie się, bardzo obciąża elementy silnika tłok korbowód itp.

Platynki można ustawić za pomocą śrubokręta i suwmiarki także bez problemu. Gorzej z elektronikiem bo trzeba mieć stroboskop.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:34, 06 Lip 2012    Temat postu:

Pustack napisał:
Ustawianie zapłonu na oko można sobie darować. Oczywiście da się na czuja ustawić tak że silnik będzie odpalał za pierwszym, będzie w miarę mocny ale w rzeczywistości może być źle ustawiony. Co może spowodować wystąpienie tzw spalania stukowego które jest groźne dla silnika. Powoduje nadmierne i szybkie przegrzewanie się, bardzo obciąża elementy silnika tłok korbowód itp.

Platynki można ustawić za pomocą śrubokręta i suwmiarki także bez problemu. Gorzej z elektronikiem bo trzeba mieć stroboskop.

Doskonale wiem tylko przy tuningowanych cylindrach nie ma podanej wartości na ile ma być ustawiony zapłon. przeglądałęm forum i w wielu tematach jest podawane ze metoda prób i błędów. W warsztacie posiadam czujnik zegarowy szczelinomierz, lampę stoboskopową. Tylko nie znam wartości na jaką mam ustawić zapołon pod cylinder 60/4 i dla tego założyłem temat bo chcem ustawić metodą prób i błedów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:23, 06 Lip 2012    Temat postu:

Pustack mylisz się niestety. Nie zawsze książkowe wartości są prawidłowe... wiem to z doświadczenia. U mnie w Simsonie na wartości 1,8 silnik palił słabo. A ustawiałem go za pomocą czujnika zegarowego i szczelinomierza. Wartości książkowe są tylko i wyłącznie po to, aby od nich zaczynać regulację zapłonu bądź gaźnika.
A platyny ustawiamy szczelinomierzem a nie suwmiarką.

Marcin wartości dla 60/4 to 1,4 do 1,2. Sprawdź obie opcje. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:46, 06 Lip 2012    Temat postu:

Andikss51 napisał:

A platyny ustawiamy szczelinomierzem a nie suwmiarką.


A więc odległość tłoka od gwintu świecy mierzysz szczelinomierzem ? Jak kto woli Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:07, 07 Lip 2012    Temat postu:

''Platynki można ustawić za pomocą śrubokręta i suwmiarki'' mylisz pojęcia chłopie Happy
Platyny ustawiasz jak pisałem wyżej szczelinomierzem. A np suwmiarką ustawiasz odległość tłoka w tulei cylindra. Proste? Platyny w gmp mają mieć rozwarcie 0,4mm tak? zmierzysz to śrubokrętem bądź suwmiarką? nie. śrubokrętem możesz jedynie wyczuć gmp. A suwmiarką możesz odmierzyć wartości typu 1,8 1,6 itp... chyba się nie zrozumieliśmy Happy


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Sob 18:10, 07 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:18, 07 Lip 2012    Temat postu:

Andikss51 napisał:
Platyny w gmp mają mieć rozwarcie 0,4mm tak?

A dlaczego platyny mają mieć 0,4mm akurat w GMP? Czyli w innym położeniu tłoka mogą mieć rozwarcie większe, np. 0,5mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:26, 07 Lip 2012    Temat postu:

Nie ma możliwości aby platynki były bardziej rozwarte niż w GMP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:41, 07 Lip 2012    Temat postu:

stasiu007 napisał:
Nie ma możliwości aby platynki były bardziej rozwarte niż w GMP.

Dlaczego? Co ma wspólnego maksymalne rozwarcie platynek z GMP? Dlaczego maksymalne rozwarcie ma wypadać akurat w GMP a nie może być wcześniej albo później?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:56, 07 Lip 2012    Temat postu:

Syzyf napisał:
stasiu007 napisał:
Nie ma możliwości aby platynki były bardziej rozwarte niż w GMP.

Dlaczego? Co ma wspólnego maksymalne rozwarcie platynek z GMP? Dlaczego maksymalne rozwarcie ma wypadać akurat w GMP a nie może być wcześniej albo później?


Możesz to wyjaśnić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:05, 08 Lip 2012    Temat postu:

Ja swoją opinię już dawno dopisałem w pierwszym poście tego tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/ustawianie-zaplonu-z-przerywaczem-mechanicznym,5198.html
W razie potrzeby mogę to uzasadnić, ale chciałem poznać uzasadnienie opinii Andikss51 oraz stasiu007, którzy twierdzą, że szczelina ma być mierzona dokładnie w GMP i wtedy jest największa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin