Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Traci iskrę po nagrzaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanZbedny
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:59, 24 Lis 2015    Temat postu: Traci iskrę po nagrzaniu

Cześć,
Posiadam zapłon elektroniczny 6V, ostatnio nagle podczas jazdy simek zgasł.
Od tego czasu pali normalnie, ale po nagrzaniu się do 55 stopni gaśnie - znika iskra, chwile się ostudzi i znowu normalnie pali, nagrzeje się do 'magicznej' bariery 55 stopni i gaśnie, tak jakbym przekręcił stacyjkę.

Szukam przyczyny tego, macie jakieś sugestie ?
Cewka butelkowa odpada, wymieniłem na inną oryginalną i jest to samo.
Pozostaje Impulsator, cewka zapłonowa (stator), ewentualnie moduł.
Dodam że wszystko jest DDR.
Nie wiem za co się teraz zabrać, przestudiowałem trochę posty na internecie i każdy mówi o czymś innym Wide grin

Dodam jeszcze, że nie jestem idiotom i rzeczy pokroju zatkanego kranika i świecy dawno sprawdziłem...


Ostatnio zmieniony przez JanZbedny dnia Wto 21:43, 24 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:50, 24 Lis 2015    Temat postu:

Biorąc rzecz na logikę, jedynymi elementami które nagrzewają się razem z silnikiem, są impulsator oraz cewka zapłonowa na statorze. Oba te elementy są cewkami masowymi, zatem zepsuć mogą się tylko w ten sposób, że wystąpi przerwa w ich obwodzie (np. brak styku do masy) a to można łatwo sprawdzić omomierzem.

Można by więc spróbować sprawdzić to tak: na zimnym silniku zmierzyć rezystancję obu cewek między odczepem a masą.
Dla impulsatora: odpiąć kabel od styku 3 modułu i zmierzyć rezystancję między konektorem kabla a korpusem silnika: zapisać wynik (powinno być w granicach 15-30 omów).
Dla cewki zapłonowej odpiąć kabel od styku 14 modułu i zmierzyć rezystancję między konektorem kabla a korpusem silnika: zapisać wynik (powinno być w granicach 600 omów).
Potem rozgrzać silnik do chwili, aż zaniknie iskra i powtórzyć szybko pomiary, aby silnik nie wystygł.
Jeśli na jednej z cewek wystąpi przerwa (na mierniku "1"), to mamy podejrzanego delikwenta. Może też wystąpić jakiś znaczący wzrost rezystancji - trudno przewidzieć.

W przypadku cewki zapłonowej można jeszcze zmierzyć napięcie przemienne (zakres 200V lub więcej) między masą a konektorem odpiętym od styku 14 podczas "kopnięcia", jak przy odpalaniu (napięcie rzędu 100V).
Usterka cewki po jego rozgrzaniu powinna skutkować brakiem napięcia albo znaczącym jego zmniejszeniem w stosunku do pomiaru na zimnym silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanZbedny
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:42, 24 Lis 2015    Temat postu:

Nie wiem jak mam Ci dziękować...
Na jutro postaram się załatwić miernik, jakiś zwykły wystarczy, czy żeby 'pobawić' się w to sprawdzanie trzeba mieć już jakiś porządny sprzęt ?
Będę informował o moich wyczynach, jeszcze raz dziękuję Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:00, 24 Lis 2015    Temat postu:

Do zmierzenia rezystancji wystarczy najprostszy miernik uniwersalny. Do pomiaru napięć w Simsonie nawet lepiej sprawdzają się "przedpotopowe" mierniki analogowe ze wskazówkami, bo są odporne na zakłócenia.
A tak w ogóle, to warto kupić sobie miernik, bo to bardzo ułatwia obsługę: koszt rzędu 20 zł. Można zażyczyć sobie pod choinkę Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanZbedny
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:13, 24 Lis 2015    Temat postu:

Żebym to ja jeszcze dostawał prezenty pod choinkę : D
Tak też uczynię, postaram sobie kupić jakiś.
A na jutro załatwię porządniejszy sprzęt skoro mogą pojawić się zakłócenia. W sumie sam powinienem się domyśleć, skoro termometr też nie chciał pracować bez odpowiedniej świecy/fajki Wide grin

@ EDIT
Z tego co widzę mamy winowajcę
Na zimnym silniku:
Kopnięcie (kabel 14) - Około 100V
Rezystancja cewki (kabel 14) - 540 omów
Rezystancja impulsatora (kabel 3) - 25 omów

Na ciepłym (po tym jak zgaśnie, nie jestem w stanie go odpalić)
Rezystancja impulsatora (kabel 3) - 27 omów
Rezystancja cewki (kabel 14) - pokazuje jedynkę, jak się chwilę ochłodzi to pokazuje 800 omów i schodzi w dół z tego co widzę

Wykręciłem iskrownik, okazało się, że jeden z kabli od cewki zapłonowej jest urwany, puścił lut, końcówka kabla styka się z cewką, ale normalnie ręką mogę go przesunąć gdzie chcę...

Czyli cewka do wymiany ?
Jeśli tak, to pojawia się pytanie, kupić nowy zamiennik - z tego co czytałem palą moduły :/ Czy polować na jakąś używkę DDR


Ostatnio zmieniony przez JanZbedny dnia Czw 16:40, 26 Lis 2015, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:49, 27 Lis 2015    Temat postu:

Czyli złapałeś gagatka na gorącym uczynku Wide grin
Palenie się modułów wynika chyba bardziej z wymiany magneta na nowe, które mają mocniejsze magnesy albo kiepskich modułów. Cewka, jeśli ma podobną ilość zwojów co oryginalna, nie powinna powodować takiego efektu. Trudno mi coś polecić z własnego doświadczenia, ale można spróbować niemieckiej firmy MZA.

Jednak, jeśli puścił lut przy rdzeniu cewki, to mógłbyś spróbować to naprawić: oczyścić miejsce, potraktować sporą ilością pasty lutowniczej albo kalafonii (grzejąc miejsce lutownicą), potem dodać trochę cyny, żeby "zwilżyć" miejsce cyną i spróbować przylutować drut do rdzenia. Jeśli się uda, to powinno trzymać długie lata. Nic nie szkodzi spróbować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanZbedny
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:15, 27 Lis 2015    Temat postu:

W sumie dobry pomysł, spróbuję jutro przywrócić kabelek na swoje miejsce.
Co więcej odkryłem rozwiązanie innej zagadki.
Jakiś miesiąc temu zgubiły mi się światła stopu, kabel od cewki ładowania - z tego co wiem jeden ładuje aku, a drugi jest od stopów (ładowanie mam) odczepił się tak samo jak ten z zapłonowej Wide grin

@EDIT

Wszystko pięknie działa, dzięki! Happy


Ostatnio zmieniony przez JanZbedny dnia Nie 1:20, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin