Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Totalne rozszczelnienie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:26, 15 Maj 2015    Temat postu: Totalne rozszczelnienie

Witam! Ostatnio silnik się strasznie zagrzał do ponad 140 stopni i simek nie trzymał wolnych obrotów od dłuższego czasu. Po ściągnięciu cylindra głowica z tłokiem miały strasznie dużo nagaru, ponadto przy obracaniu wałem widać było dużą ilość oleju. Na razie jeszcze nie sprawdzałem simerów bo czekam na ściągacz do LFK. Ale z tego już można wywnioskować, że komora korbowa jest totalnie nieszczelna.

Głównie chodzi mi o następujący fakt:
Przy składaniu silnika zrezygnowałem z używania silikonu jednak przyłożyłem sporo uwagi na to żeby kartery były równe. Równałem je na szkle. Czy mogę zatem odrzucić możliwość ciągnięcia oleju i lewego powietrza przez uszczelkę karterów?
I czy po zmianie uszczelki pod głowicą i cylindrem mogę uznać, że wina leży po stronie simeringów i zapewne przebicia do gwintu w komorze korbowej? Jak mogę się pozbyć tego przebicia na jeden sezon? W następnym mam zamiar kupić nowe kartery

Ponadto czy jak zalałem większą ilością oleju (pewnie nawet dużo za dużo :P) to czy mogło to spowodować mimowolne ciągnięcie przez simering?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:36, 15 Maj 2015    Temat postu: Re: Totalne rozszczelnienie

Wszystko wskazuje na nieszczelność skrzyni korbowej; simmeringi lub uszczelka (a dałeś uszczelkę między karterami?), bez rozpaławiania silnika możesz wymienić oba simmeringi, jeśli nie pomoże, trzeba rozpaławiać i założyć porządną uszczelkę. Nowych karterów raczej nie musisz kupować, chyba że powierzchnie styku są poważnie uszkodzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:09, 15 Maj 2015    Temat postu:

Uszczelka jest "porządna", że tak powiem Wide grin była opisana jako "org". Na stazecie była najdroższa, z grubego brązowego... czegoś, wygląda jak tektura, ale wydaje się solidniejsze no i przede wszystkim grubsze. I tak jak mówiłem - przyłożyłem się do tego żeby powierzchnie między karterami były równe.
Przez zakładanie wątku w sumie najbardziej o to mi chodziło jak duża jest szansa, że ta uszczelka mogła się uszkodzić bo wiadomo, że simeringi nie problem jest wymienić.
A kartery chcę wymienić w przyszłości już pod 80ccm.
No i jak mógłbym pozbyć się ewentualnego ciągnięcia przez ten gwint bez rozpoławiania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:10, 15 Maj 2015    Temat postu:

Uszczelkę można niechcący uszkodzić w trakcie montażu, lepiej ją posmarować lekko wazeliną lub smarem, tak by się lekko przykleiła do karteru i wtedy składać kartery. Otwarcie kanału śruby trudno zauważyć bez rozpołowienia silnika, - u mnie był to mały otworek za tuleją cylindra w miejscu gdzie frezuje się kartery pod cylinder 80cm3, wielka nieszczelność to niby nie była, bo mocno skręcona śruba trochę to doszczelniła (aaa, ważna sprawa- sprawdź czy masz mocno dokręcone śruby łączące kartery), ale zawsze, można silnik przechylić i wlać do kanału śrubowego trochę kleju do metalu. Jeśli nieszczelność jest duża, to z pewnością nie jest to jej przyczyną- ja przede wszystkim sprawdziłbym simmering od strony sprzęgła i dokręcił śruby dociskające kartery do siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:48, 15 Maj 2015    Temat postu:

Z uszczelką raczej nic się nie mogło stać bo wszystko było składane na ciepło. Jedna połowa karterów leżała w poziomie na to uszczelka i druga połowa. Wszystko skleiło się elegancko bez użycia siły, kartery prawie się nie przemieszczały w trakcie montażu. Poza tym do tej pory nie przecieka olej, nie kapie na podłogę.

W poniedziałek dopiero sprawdzę simery bo będę miał ściągacz. Tak myślę, że w sumie wysoka temperatura ich przypadkiem nie zniszczyła?

Klej może być epoksydowy? I jak naleję to mam ją wkręcić kiedy jeszcze nie zaschnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:31, 15 Maj 2015    Temat postu:

Kupuj i montuj najlepsze simmeringi- róznica cenowa jest niewielka, nie ma co oszczędzać, -Jacek mi polecił jakieś lepsze, nie pamiętam jaka to marka, były koloru brązowego.
Może być klej epoksydowy, trzeba pochylić kartery by klej z utwardzaczem spłyną na dno otworu, wystarczy kilka kropel, najlepiej wstrzyknąć ze strzykawki przez cienką rurkę by ominąć gwint. Jak się trochę dostanie na gwint to też się nic strasznego nie stanie- śruba się wkręci, tylko z większym oporem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:40, 15 Maj 2015    Temat postu:

Nico_Grant chodzi Ci zapewne o simeringi fluorokauczukowe njk viton. Ja osobiście montowałem uszczelniacze marki LYA MZA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:31, 19 Maj 2015    Temat postu:

Teraz miałem niebieskie od stazet. Widać nie podołały.

Po spojrzeniu na uszczelniacze widać było że dobrze przylegają do czopów wału. Śruby pod statorem dało się trochę dokręcić. Po tym i po wymianie uszczelki pod cylindrem i głowicy dało się poczuć zmianę na kopce. Problem jest inny bo nie trzyma wolnych obrotów. Po tym jak silnik przestaje pracować świeca jest mokra. Ewidentnie go zalewa a iglica na najniższym poziomie. Dysza 80 jak bym zmienił na 75 to by coś zmieniło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin