Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Sprzęgło, biegi, kopka wszystko nie działa.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:44, 15 Mar 2014    Temat postu: Sprzęgło, biegi, kopka wszystko nie działa.

czesc, problem stał się nagle. podłączyłem elektronikę i dźwignię sprzęgła, zmieniłem parę biegów, raczej wszystkie weszły ale przy wysprzęglaniu było słychać taki dziwny klik. wybiłem na luz i chciałem zobaczyć czy przeskakuje iskra na świecy ale już nie mogłem tego zrobić bo kopka nie łapała frezów i nie czułem oporu, tłok pozostawał nie ruchomy. następnie odłączyłem sprzęgło i cały czas na biegu jałowym spróbowałem ponownie kopnąć, tym razem łapał i iskra normalnie przeskakiwała, a tłok pracował.
Próbowałem regulować naciągnięcie linki sprzęgła w rączce ale bez skutku, z zaciągniętym zbrojeniem linki sprzęgła nie można było kopnąć, aby poszła iskra. Jeszcze na chwilę wpiąłem sprzęgło i chciałem zmienić bieg ale wtedy cała dźwignia zmiany biegów okręciła się do pozycji niemal pionowej, a bieg nie wskoczył. Myślałem, że może okręciła się tylko na zacisku ale w takiej pozycji biegi też nie wchodziły. Próbowałem kręcić kołem i czułem, że jest na luzie. Postanowiłem ściągnąć całą pokrywę, bo i tak miałem wymienić simering ale przy ściąganiu kopki wyjechał mi cały wałek!! Geniusze jak zwykle wspawali i nie opacznie oparłem śrubokręt na ramie tak, że wyjechał cały wałek od kopki...
Teraz mam ściągniętą lewą pokrywe, nie sprawne sprzęgło i biegi, a do tego nie jestem w stanie go nawet kopnąć. Wróciłem do domu i szybko obejrzałem filmik o tym z czego się składa cała dzwignia zmiany biegów i kopka, jak to rozkręcić i jak złożyć. Jestem zupełnym laikiem w tej sprawie i mam obawy, że będę musiał wyciągnąć całą skrzynie biegów. Moglibyście mi powiedzieć, czy ciężko jest zmontować sprzęgło, za mocować ponownie wałek od kopki i sprawdzić dlaczego nie wchodziły biegi? Co powinienem teraz zrobić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:31, 15 Mar 2014    Temat postu:

Sprzęgło regulujesz śrubka centralną (na pokrywie masz na środku dekielek plastikowy, pod nim), to nie jest aż takie trudne. Dlatego moga ciężko wchodzić biegi. Co do wałka powinien być na nim rowek do zabezpieczenia które powinno byc na nim osadzone, prawdopodobnie go nie masz. Skrzyni nie będziesz musiał wyciągać, co najwyżej regulować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:12, 15 Mar 2014    Temat postu:

a czy to wszystko co się działo to efekt nie wyregulowanego sprzęgła i skrzyni? czy coś mogło ulec uszkodzeniu? bo to jest ważne, właśnie studiuje budowe tej częsci silnika i głupio by było gdybym złożył wszystko a okazałoby się, że coś jednak w skrzyni się posypało. chociaż przed zakupem facet deklarował, że skrzynia była naprawiana przez mechanika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:24, 15 Mar 2014    Temat postu:

W skrzyni nie ma co sie zepsuć, prędzej cos z mechanizmu wybierania, ale to bys widział po ściągnięciu kapy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:07, 16 Mar 2014    Temat postu:

Dobra niby wszystko pasuje i biegi się zmieniają ale jedynie między 2, 3 i luzem, ale to mam nadzieje jest kwestia regulacji. W sumie to dobrze, że zobaczyłem i przekonałem się, że ta część silnika to w sumie nic strasznego, może troszkę skomplikowane ale jeżeli to pozostaje tylko w kwestii rozłóż i złóż z powrotem to jest faktycznie ok. Przy okazji chciałbym zadać wam parę pytań. Po 1 w sklepie z częściami nie widziałem simeringu 22 - 34,5 - 6 tylko 22-35 - 7, a mimo to właśnie taki jak ten 1 miałem założony. Myślicie, że ktoś po najmniejszej linii oporu pojechał i założył za mały simering? Po 2 chciałbym wymienić o ring z wałka startera, orientujecie się czy to jest jakiś standardowy o ring, dostane jakiś jego zamiennik? Po 3 drażni mnie trochę dźwignia zmiany biegów bo z tego co widzę to łapie się ją jedynie śrubą na okrągłym wałku bez żadnego frezu? Chodzi o to, że ciężko dobrać śrubę żeby go dobrze złapać, a drugie to to, że po prostu się ślizga. Ktoś modyfikował to może i robił jakiś delikatny frez, żeby to trzymało się w miarę mocno i dźwignia nie obracała się?

4 to śrubka od spuszczania oleju ze skrzyni, czy tam prócz podkładki miedzianej daje się coś jeszcze? jakieś uszczelnienie?

Jeszcze jakby ktoś mógł mi powiedzieć przy okazji czy przy zakupie prędkościomierza ważny jest jakiś parametr? Czy po prostu będzie pasował, każdy który kupie? Nowy kosztuje 100 zł nawet dużo ponad z przesyłką. Zainteresowałem się jakimś używanym i nie wiem czy właśnie mogę kupić dowolny jeden działający.


Pytań ciąg dalszy... czy w przedniej lamie jest jakieś specjalne gwiazdo na żarówkę od światła postojowego? Bo ja mam tylko zwykłą dziurę.


Ostatnio zmieniony przez Skibonzo dnia Nie 19:39, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:07, 18 Mar 2014    Temat postu:

Na tamtym simeringu było dobrze?
oring powinienes dostac bez problemu w sklepie z częściami do simsonów.
Jak biegi będą Ci dobrze wchodziły i w miarę dobrze skręcisz dźwignię śrubą i nakrętką M6 będzie dobrze, nie będzie się opuszczała, nie polecam robić tu żadnych przeróbek.
Do światła postojowego musisz miec specjalne gniazdo, które wpinasz w to lustro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin