 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:15, 23 Gru 2010 Temat postu: Słaby na niskich obrotach, szarpie przy dodaniu gazu |
|
|
Więc przejdę do rzeczy . Dzisiaj chciałem wyregulować zapłon i gaźnik i gdy już to zrobiłem pojechałem na próbną jazdę . Wszystko by było dobrze ale na niskich obrotach jest bardzo słaby i szarpie jak dodaje gazu . Nie wiem czy to ważne ale gdy się trochę przysłuchałem to usłyszałem grzechotanie jak przygazowałem na biegu jałowym . Ma ktoś jakieś pomysły ?
Gaźnik 16n3-5
Zapłon elektroniczny
Silnik 60ccm
Poprawiłem tytuł. Co mówiło "Dziwne zachowanie silnika"? Nic. Trzeba pisać konkretnie co komu leży na wątrobie
Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:36, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Na ssaniu ma większą moc jak ruszasz z wolnych obrotów?
Szarpanie może być spowodowane złym ustawieniem iglicy (za mała dawka paliwa: ustaw niższy rowek) oraz zbyt niskim poziomem paliwa w komorze pływakowej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:56, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Na ssaniu gaśnie . Za mała dawka paliwa to chyba nie bo i tak świeca jest cała czarna ( iglica na 2 rowku ) . Czy to może być źle ustawiony zapłon ? Niby mam ustawiony idealnie z tymi kreskami ale nigdy nie wiadomo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:22, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Napisałem o tej iglicy, bo podczas eksperymentów z ustawieniami gaźnika u siebie, taki objaw jak szarpanie pojawił się przy zbyt niskim jej ustawieniu (za mała dawka paliwa).
Zapłon "na znaki" w elektroniku można stwierdzić tylko z lampą stroboskopową. Tak sprawdzałeś? To jest miarodajne oczywiście o ile znaki są poprawnie wyznaczone. Niestety nie mam doświadczeń, jak ustawienie zapłonu wpływa na moc.
Raczej jednak szukałbym przyczyny w regulacji gaźnika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:26, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon ustawiałem bez stroboskopu bo mam takie znaki na magnecie , statorze i karterze . Czyli dać mu więcej paliwa ?? To świeca będzie czzzzzzarna !!!!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:38, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Szarpanie szarpaniu nierówne... Przy zbyt dużej dawce paliwa miałem taki objaw, że po dodaniu gazu reagował z opóźnieniem, tak przez moment go przymulało i dopiero po chwili wchodził na obroty. Można by to też nazwać szarpnięciem, ale było to raczej chwilowe "zadławienie".
Spróbuj po prostu na różnych ustawieniach iglicy: możesz przecież "przelecieć" wszystkie rowki od góry do dołu i obserwować co się dzieje.
Skoro masz zrobione 3 znaki, to łatwo ci będzie wrócić do obecnego ustawienia zapłonu. Możesz więc spróbować trochę przyśpieszyć zapłon obracając podstawę w lewo albo opóźnić i zobaczyć, co się będzie działo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:09, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra ale najpierw ustawić gaźnik czy pokombinować z zapłonem ?? Aha i wczoraj pojechałem zatankować i kupiłem nowy olej i dolałem do benzyny . Czy to szarpanie może być spowodowane zmieszaniem olejów ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:14, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli to był olej do mieszanki dla 2-suwów, to raczej nie.
Nie ustawiaj wszystkiego na raz, bo nic z tego nie wywnioskujesz. Spróbuj najpierw z gaźnikiem - jak znajdziesz w miarę dobre ustawienie, to próbuj z zapłonem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:20, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A jeszcze jedno pytanko z mojej strony : jakie są skutki za wczesnego/późnego zapłonu ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linek
Bywalec

Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec (podkarpackie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:22, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
strzelanie w gaźnik/wydech
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papko1314
Bywalec

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Inowrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:57, 25 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A zimmeringi masz dobre po obu stronach?? Chociaż ja bym stawiał na stronę olejową, może troszkę przepuszczać, skoro wcześniej nie zmieniałeś nic i chodził dobrze to coś pewnie uległo "awarii".
Możesz jeszcze wyczyścić gaźnik i zobaczyć czy iskry nie gubi, sprawdź inną świecę i kondensator, bo na cewki chyba za wcześnie w mojej opinii xD
Ostatnio zmieniony przez papko1314 dnia Sob 12:58, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:22, 25 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Simeringi są dobre ! Ale to chyba jednak ten zapłon bo troche opóźniłem i jest lepiej , ale tak bez stroboskopu to w minute nie ustawie .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gruby1155
Bywalec

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:08, 27 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra , problem rozwiązany . Wystarczyło dobrze ustawić zapłon i zwiększyć dawke powietrza . Mimo wszystko dziękuje !! Do zamknięcia .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|