Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Słaby na niskich obrotach, szarpie przy dodaniu gazu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:15, 23 Gru 2010    Temat postu: Słaby na niskich obrotach, szarpie przy dodaniu gazu

Więc przejdę do rzeczy . Dzisiaj chciałem wyregulować zapłon i gaźnik i gdy już to zrobiłem pojechałem na próbną jazdę . Wszystko by było dobrze ale na niskich obrotach jest bardzo słaby i szarpie jak dodaje gazu . Nie wiem czy to ważne ale gdy się trochę przysłuchałem to usłyszałem grzechotanie jak przygazowałem na biegu jałowym . Ma ktoś jakieś pomysły ?
Gaźnik 16n3-5
Zapłon elektroniczny
Silnik 60ccm

Poprawiłem tytuł. Co mówiło "Dziwne zachowanie silnika"? Nic. Trzeba pisać konkretnie co komu leży na wątrobie Wink (1)
Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:36, 23 Gru 2010    Temat postu:

Na ssaniu ma większą moc jak ruszasz z wolnych obrotów?
Szarpanie może być spowodowane złym ustawieniem iglicy (za mała dawka paliwa: ustaw niższy rowek) oraz zbyt niskim poziomem paliwa w komorze pływakowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:56, 23 Gru 2010    Temat postu:

Na ssaniu gaśnie . Za mała dawka paliwa to chyba nie bo i tak świeca jest cała czarna ( iglica na 2 rowku ) . Czy to może być źle ustawiony zapłon ? Niby mam ustawiony idealnie z tymi kreskami ale nigdy nie wiadomo ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:22, 23 Gru 2010    Temat postu:

Napisałem o tej iglicy, bo podczas eksperymentów z ustawieniami gaźnika u siebie, taki objaw jak szarpanie pojawił się przy zbyt niskim jej ustawieniu (za mała dawka paliwa).
Zapłon "na znaki" w elektroniku można stwierdzić tylko z lampą stroboskopową. Tak sprawdzałeś? To jest miarodajne oczywiście o ile znaki są poprawnie wyznaczone. Niestety nie mam doświadczeń, jak ustawienie zapłonu wpływa na moc.
Raczej jednak szukałbym przyczyny w regulacji gaźnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:26, 23 Gru 2010    Temat postu:

Zapłon ustawiałem bez stroboskopu bo mam takie znaki na magnecie , statorze i karterze . Czyli dać mu więcej paliwa ?? To świeca będzie czzzzzzarna !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:38, 23 Gru 2010    Temat postu:

Szarpanie szarpaniu nierówne... Przy zbyt dużej dawce paliwa miałem taki objaw, że po dodaniu gazu reagował z opóźnieniem, tak przez moment go przymulało i dopiero po chwili wchodził na obroty. Można by to też nazwać szarpnięciem, ale było to raczej chwilowe "zadławienie".
Spróbuj po prostu na różnych ustawieniach iglicy: możesz przecież "przelecieć" wszystkie rowki od góry do dołu i obserwować co się dzieje.

Skoro masz zrobione 3 znaki, to łatwo ci będzie wrócić do obecnego ustawienia zapłonu. Możesz więc spróbować trochę przyśpieszyć zapłon obracając podstawę w lewo albo opóźnić i zobaczyć, co się będzie działo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:09, 23 Gru 2010    Temat postu:

No dobra ale najpierw ustawić gaźnik czy pokombinować z zapłonem ?? Aha i wczoraj pojechałem zatankować i kupiłem nowy olej i dolałem do benzyny . Czy to szarpanie może być spowodowane zmieszaniem olejów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:14, 23 Gru 2010    Temat postu:

Jeśli to był olej do mieszanki dla 2-suwów, to raczej nie.
Nie ustawiaj wszystkiego na raz, bo nic z tego nie wywnioskujesz. Spróbuj najpierw z gaźnikiem - jak znajdziesz w miarę dobre ustawienie, to próbuj z zapłonem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:20, 23 Gru 2010    Temat postu:

A jeszcze jedno pytanko z mojej strony : jakie są skutki za wczesnego/późnego zapłonu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Linek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:22, 23 Gru 2010    Temat postu:

strzelanie w gaźnik/wydech
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:57, 25 Gru 2010    Temat postu:

A zimmeringi masz dobre po obu stronach?? Chociaż ja bym stawiał na stronę olejową, może troszkę przepuszczać, skoro wcześniej nie zmieniałeś nic i chodził dobrze to coś pewnie uległo "awarii".
Możesz jeszcze wyczyścić gaźnik i zobaczyć czy iskry nie gubi, sprawdź inną świecę i kondensator, bo na cewki chyba za wcześnie w mojej opinii xD


Ostatnio zmieniony przez papko1314 dnia Sob 12:58, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:22, 25 Gru 2010    Temat postu:

Simeringi są dobre ! Ale to chyba jednak ten zapłon bo troche opóźniłem i jest lepiej , ale tak bez stroboskopu to w minute nie ustawie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruby1155
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:08, 27 Gru 2010    Temat postu:

Dobra , problem rozwiązany . Wystarczyło dobrze ustawić zapłon i zwiększyć dawke powietrza . Mimo wszystko dziękuje !! Do zamknięcia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin