 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xatuanx
Nowicjusz

Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:41, 07 Kwi 2013 Temat postu: Składanie silnika |
|
|
Witam. Po rozpoławianiu łożyska wału pozostały na jego czopach. Moje pytanie jest takie : jeżeli teraz będę chciał silnik skręcić to czy mogę zrobić w ten sposób że wał wraz z założonymi łożyskami wrzucę na pół godziny do lodówki, natomiast karter rozgrzeje a później włożę w niego zmrożony wał wraz założonymi łożyskami ( nie mam dostępu do ściągacza ) + podczas rozpoławiania ( przyrządami ) łożyska trochę się zsunęły z wału ( ok 0,5 cm ) czy jeżeli chciałbym wał zamontować powyższą metodą to należy te łożyska dobić ( jakąś rurką o średnicy wewnętrznej łożyska) do końca czopu ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:49, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:58, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu. |
Dlaczego nie? Wydaje mi się że powinno się, wtedy założyć podkładki dystansowe i już.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:13, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli zewnętrzna szalka oparła by się o wał, to po nagrzaniu wystąpiło by olbrzymie tarcie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:26, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko jak dasz łożyska i podkładki dystansowe to łożysko prawdopodobnie dojdzie do końca czopu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:28, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dlatego prawe łożysko (od strony magneta) powinno się zakładać już po złożeniu połówek.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:11, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak założyć łożysko po złożeniu połówek? chyba czegoś nie zrozumiałem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xatuanx
Nowicjusz

Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:38, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie też nie rozumiem wypowiedzi kolegi Simson RM. Z tego co dzisiaj obczaiłem temat myjąc kartery benzyną ekstrakcyjną to tak : w lewej połówce łożysko zatrzyma się na na specjalnej krawędzi dla niego przeznaczonej ( tutaj nie dajemy podkładek dystansowych), natomiast w prawej połówce ( od magneta) myślę włożyć ten seger wewnętrzny rozgrzać karter i delikatnie to nałożyć na siebie. Następnie lekko popukać w czop wału i mierzyć ewentualne luzy pod tym segerem i korygować je podkładkami, dlatego też tak zwlekam z zamówieniem części bo nie wiem jaka grubość mi tam będzie potrzebna. Co myślicie o tym ?
Wiem, że pewnie dużo lepiej było by użyć ściągacza zdjąć łożyska z wału, rozgrzać lewą połówkę wrzucić łożysko w gniazdo, wsadzić zmrożony wał i na drugi czop nasunąć drugie łożysko i dopiero wtedy cała reszta, ale robiąc poprzedni remont tą metodą szło mi to dość opornie i koniec końców musiałem użyć gumowego młotka i sporo siły żeby połówki mi się zeszły. Chyba dlatego że nie rozgrzałem wewnętrznego pierścienia łożysk.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:51, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Weź obejrzyj Lehrvideo i wszystkie twoje problemy zostaną rozwiązane.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:55, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:15, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć. | Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:45, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kacper123190 napisał: | stasiu007 napisał: | po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć. | Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie  |
O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacper123190
Simson Fan

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Iłowo-Osada Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:54, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
stasiu007 napisał: | kacper123190 napisał: | stasiu007 napisał: | po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć. | Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie  |
O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie. | Na pewno coś kompresji straci i gwinty prawdopodobnie się uszkodzą przez nie równomierne dociskanie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|