Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Składanie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xatuanx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:41, 07 Kwi 2013    Temat postu: Składanie silnika

Witam. Po rozpoławianiu łożyska wału pozostały na jego czopach. Moje pytanie jest takie : jeżeli teraz będę chciał silnik skręcić to czy mogę zrobić w ten sposób że wał wraz z założonymi łożyskami wrzucę na pół godziny do lodówki, natomiast karter rozgrzeje a później włożę w niego zmrożony wał wraz założonymi łożyskami ( nie mam dostępu do ściągacza ) + podczas rozpoławiania ( przyrządami ) łożyska trochę się zsunęły z wału ( ok 0,5 cm ) czy jeżeli chciałbym wał zamontować powyższą metodą to należy te łożyska dobić ( jakąś rurką o średnicy wewnętrznej łożyska) do końca czopu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:49, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Pustack napisał:
Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu.

Dlaczego nie? Wydaje mi się że powinno się, wtedy założyć podkładki dystansowe i już.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:13, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Jeśli zewnętrzna szalka oparła by się o wał, to po nagrzaniu wystąpiło by olbrzymie tarcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:26, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Tylko jak dasz łożyska i podkładki dystansowe to łożysko prawdopodobnie dojdzie do końca czopu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:28, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Dlatego prawe łożysko (od strony magneta) powinno się zakładać już po złożeniu połówek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:11, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Jak założyć łożysko po złożeniu połówek? chyba czegoś nie zrozumiałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xatuanx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:38, 08 Kwi 2013    Temat postu:

No właśnie też nie rozumiem wypowiedzi kolegi Simson RM. Z tego co dzisiaj obczaiłem temat myjąc kartery benzyną ekstrakcyjną to tak : w lewej połówce łożysko zatrzyma się na na specjalnej krawędzi dla niego przeznaczonej ( tutaj nie dajemy podkładek dystansowych), natomiast w prawej połówce ( od magneta) myślę włożyć ten seger wewnętrzny rozgrzać karter i delikatnie to nałożyć na siebie. Następnie lekko popukać w czop wału i mierzyć ewentualne luzy pod tym segerem i korygować je podkładkami, dlatego też tak zwlekam z zamówieniem części bo nie wiem jaka grubość mi tam będzie potrzebna. Co myślicie o tym ?
Wiem, że pewnie dużo lepiej było by użyć ściągacza zdjąć łożyska z wału, rozgrzać lewą połówkę wrzucić łożysko w gniazdo, wsadzić zmrożony wał i na drugi czop nasunąć drugie łożysko i dopiero wtedy cała reszta, ale robiąc poprzedni remont tą metodą szło mi to dość opornie i koniec końców musiałem użyć gumowego młotka i sporo siły żeby połówki mi się zeszły. Chyba dlatego że nie rozgrzałem wewnętrznego pierścienia łożysk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:51, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Weź obejrzyj Lehrvideo i wszystkie twoje problemy zostaną rozwiązane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:55, 09 Kwi 2013    Temat postu:

po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:15, 09 Kwi 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:45, 09 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy

O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:54, 09 Kwi 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
kacper123190 napisał:
stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy

O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie.
Na pewno coś kompresji straci i gwinty prawdopodobnie się uszkodzą przez nie równomierne dociskanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin