Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xatuanx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:41, 07 Kwi 2013    Temat postu: Składanie silnika

Witam. Po rozpoławianiu łożyska wału pozostały na jego czopach. Moje pytanie jest takie : jeżeli teraz będę chciał silnik skręcić to czy mogę zrobić w ten sposób że wał wraz z założonymi łożyskami wrzucę na pół godziny do lodówki, natomiast karter rozgrzeje a później włożę w niego zmrożony wał wraz założonymi łożyskami ( nie mam dostępu do ściągacza ) + podczas rozpoławiania ( przyrządami ) łożyska trochę się zsunęły z wału ( ok 0,5 cm ) czy jeżeli chciałbym wał zamontować powyższą metodą to należy te łożyska dobić ( jakąś rurką o średnicy wewnętrznej łożyska) do końca czopu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:49, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Pustack napisał:
Łożyska powinieneś zdjąć wału. Lewe łożyska do karteru, prawe na wał i wtedy wał do lewego łożyska w karterze.
No ale jeśli nie da rady, to według mnie możesz zagrzać kartery w wał schłodzić. Na pewno nie należy dobijać łożyska do końca czopu.

Dlaczego nie? Wydaje mi się że powinno się, wtedy założyć podkładki dystansowe i już.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:13, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Jeśli zewnętrzna szalka oparła by się o wał, to po nagrzaniu wystąpiło by olbrzymie tarcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:26, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Tylko jak dasz łożyska i podkładki dystansowe to łożysko prawdopodobnie dojdzie do końca czopu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:28, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Dlatego prawe łożysko (od strony magneta) powinno się zakładać już po złożeniu połówek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:11, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Jak założyć łożysko po złożeniu połówek? chyba czegoś nie zrozumiałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xatuanx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:38, 08 Kwi 2013    Temat postu:

No właśnie też nie rozumiem wypowiedzi kolegi Simson RM. Z tego co dzisiaj obczaiłem temat myjąc kartery benzyną ekstrakcyjną to tak : w lewej połówce łożysko zatrzyma się na na specjalnej krawędzi dla niego przeznaczonej ( tutaj nie dajemy podkładek dystansowych), natomiast w prawej połówce ( od magneta) myślę włożyć ten seger wewnętrzny rozgrzać karter i delikatnie to nałożyć na siebie. Następnie lekko popukać w czop wału i mierzyć ewentualne luzy pod tym segerem i korygować je podkładkami, dlatego też tak zwlekam z zamówieniem części bo nie wiem jaka grubość mi tam będzie potrzebna. Co myślicie o tym ?
Wiem, że pewnie dużo lepiej było by użyć ściągacza zdjąć łożyska z wału, rozgrzać lewą połówkę wrzucić łożysko w gniazdo, wsadzić zmrożony wał i na drugi czop nasunąć drugie łożysko i dopiero wtedy cała reszta, ale robiąc poprzedni remont tą metodą szło mi to dość opornie i koniec końców musiałem użyć gumowego młotka i sporo siły żeby połówki mi się zeszły. Chyba dlatego że nie rozgrzałem wewnętrznego pierścienia łożysk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:51, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Weź obejrzyj Lehrvideo i wszystkie twoje problemy zostaną rozwiązane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:55, 09 Kwi 2013    Temat postu:

po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:15, 09 Kwi 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:45, 09 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy

O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:54, 09 Kwi 2013    Temat postu:

stasiu007 napisał:
kacper123190 napisał:
stasiu007 napisał:
po co pukać w połówki? Śrubami byś mógł ściągnąć, tylko po przekątnej żeby gwintów nie zepsuć.
Tu nie chodzi o gwinty a tylko o równomierny docisk z wszystkich stron, takie małe sprostowanie Happy

O gwinty też chodzi w tej sytuacji. Dociągaj nie równomiernie głowice to zobaczysz co Ci się stanie.
Na pewno coś kompresji straci i gwinty prawdopodobnie się uszkodzą przez nie równomierne dociskanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin