Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson zmiana biegów problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:06, 17 Kwi 2010    Temat postu: Simson zmiana biegów problem

Witam. Mam problem ze zmieniaczem biegów , ponieważ w moim simsonie zmieniam z 1 na luz potem 2 potem luz potem 3 potem luz potem 4 i nie mogę cofnąć z 4 do mniejszego biegu. Co może być przyczyną ? Muszę ten wałeczek śrubokrętem zważać (mam rozebrany silnik). Biegi da sie wrzucać ale aby do gory a na dół już nie idzie...

A i nie wiem ale w simsonie powinien być chyba 1 luz nie?

Teraz mam 3 luzy a w moim drugim simsonie zawsze był jeden. (pomiedzy 1 a 2.


I jeszcze mam inny problem mianowicie z iskrą. Ścięło mi klin na wale i zdjąłem magneto. Teraz nie ma iskry a zapłon ustawiłem prawidłowo. Gdy włożyłem próbówkę do cewki wn i kopnąłem to się świeciło a przez kabel do świecy to już nie ma iskry. Co może być przyczyną...? Jakie powinno być napięcie w cewce? Czym mogę to zmierzyć , bo nie mam specjalnych przyrządów do tego...


Ostatnio zmieniony przez javorskyp dnia Nie 12:58, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:16, 17 Kwi 2010    Temat postu:

a kabel WN jest dobry??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:42, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Próbowałem na trzech różnych kablach i nie ma iskry..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:48, 17 Kwi 2010    Temat postu:

a na innych swiecach ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cepe
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ś-ca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:20, 17 Kwi 2010    Temat postu:

problem z biegami moze wcale nie istaniec, mi tez biegi "na sucho" nie chcialy sie wbijac, ale podczas jazdy gdy walek zdawczy sie obraca biegi chodziwy w obie strony i wszystko bylo ok Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:31, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Heh co do iskry miałem taki sam problem w wsk i w simsonie a mianowicie gdy ścieło ci klina to najprawdopodobniej podczas jazdy a co za tym szło koło magnesowe gdy schodziło z obrotów wydzierało kawałki tego co jeszcze zostało z klina i narobiło opiłków a że koło magnesowe wytwarza pole magnetyczne opiłki nie wyleciały tylko zostały w iskrowniku i poosadzały się na zwojach cewki na platynkach przez które nie może przeskoczyć iskra bo mają połączenie w postaci opiła odkręć koło magnesowe i powyczyszczaj wszystko jeżeli masz dostęp do kompresora to sprężonym powietrzem podmuchaj i powinno byś dobrze.

To o platynkach tyczy się zapłony platynkowego jeżeli masz elektronika to nie jestem pewien gdyż nie maiłem nigdy z takim zapłonem doczynienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:58, 18 Kwi 2010    Temat postu:

ja mam co każdy bieg luz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:01, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Jeżeli delikatnie będziemy dotykać dźwigni zmiany biegów luz uda się nam wrzucić po każdym biegu.
javorskyp napisał:
Jakie powinno być natężenie w cewce? Czym mogę to zmierzyć , bo nie mam specjalnych przyrządów do tego...


Chyba nie natężenie lecz napięcie?Chodzi Ci o cewkę butelkową czy zapłonową?
Jaki masz rodzaj instalacji?
Do pomiarów napięcia są mierniki elektryczne, multimetry. Nie takie drogie a potrafią ułatwić życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:57, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Mam zapłon platynkowy, instalację 6v. Jutro oczyszczę koło magnesowe tak jak kolega mówił i obczaję.

... tak chodziło mi o napięcie. i o cewkę butelkową .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:02, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Niestety to nie ten osad na cewkach. Co może być przyczyną braku iskry?
Tylko że na próbówce jest iskra zawsze nawet jak wezmę kluczykiem na zero ( ale nie wiem czy tak powinno być.) to jest też iskra. , tzn próbówka się świeci podczas kopania. .

Co się mogło stać?

Co do problemu z biegami to już go rozwiązałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin