Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson zmiana biegów problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:06, 17 Kwi 2010    Temat postu: Simson zmiana biegów problem

Witam. Mam problem ze zmieniaczem biegów , ponieważ w moim simsonie zmieniam z 1 na luz potem 2 potem luz potem 3 potem luz potem 4 i nie mogę cofnąć z 4 do mniejszego biegu. Co może być przyczyną ? Muszę ten wałeczek śrubokrętem zważać (mam rozebrany silnik). Biegi da sie wrzucać ale aby do gory a na dół już nie idzie...

A i nie wiem ale w simsonie powinien być chyba 1 luz nie?

Teraz mam 3 luzy a w moim drugim simsonie zawsze był jeden. (pomiedzy 1 a 2.


I jeszcze mam inny problem mianowicie z iskrą. Ścięło mi klin na wale i zdjąłem magneto. Teraz nie ma iskry a zapłon ustawiłem prawidłowo. Gdy włożyłem próbówkę do cewki wn i kopnąłem to się świeciło a przez kabel do świecy to już nie ma iskry. Co może być przyczyną...? Jakie powinno być napięcie w cewce? Czym mogę to zmierzyć , bo nie mam specjalnych przyrządów do tego...


Ostatnio zmieniony przez javorskyp dnia Nie 12:58, 18 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:16, 17 Kwi 2010    Temat postu:

a kabel WN jest dobry??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:42, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Próbowałem na trzech różnych kablach i nie ma iskry..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOlikk
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Felinów (Trasa Kraśnik - Janów Lubelski)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:48, 17 Kwi 2010    Temat postu:

a na innych swiecach ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cepe
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ś-ca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:20, 17 Kwi 2010    Temat postu:

problem z biegami moze wcale nie istaniec, mi tez biegi "na sucho" nie chcialy sie wbijac, ale podczas jazdy gdy walek zdawczy sie obraca biegi chodziwy w obie strony i wszystko bylo ok Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:31, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Heh co do iskry miałem taki sam problem w wsk i w simsonie a mianowicie gdy ścieło ci klina to najprawdopodobniej podczas jazdy a co za tym szło koło magnesowe gdy schodziło z obrotów wydzierało kawałki tego co jeszcze zostało z klina i narobiło opiłków a że koło magnesowe wytwarza pole magnetyczne opiłki nie wyleciały tylko zostały w iskrowniku i poosadzały się na zwojach cewki na platynkach przez które nie może przeskoczyć iskra bo mają połączenie w postaci opiła odkręć koło magnesowe i powyczyszczaj wszystko jeżeli masz dostęp do kompresora to sprężonym powietrzem podmuchaj i powinno byś dobrze.

To o platynkach tyczy się zapłony platynkowego jeżeli masz elektronika to nie jestem pewien gdyż nie maiłem nigdy z takim zapłonem doczynienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:58, 18 Kwi 2010    Temat postu:

ja mam co każdy bieg luz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:01, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Jeżeli delikatnie będziemy dotykać dźwigni zmiany biegów luz uda się nam wrzucić po każdym biegu.
javorskyp napisał:
Jakie powinno być natężenie w cewce? Czym mogę to zmierzyć , bo nie mam specjalnych przyrządów do tego...


Chyba nie natężenie lecz napięcie?Chodzi Ci o cewkę butelkową czy zapłonową?
Jaki masz rodzaj instalacji?
Do pomiarów napięcia są mierniki elektryczne, multimetry. Nie takie drogie a potrafią ułatwić życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:57, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Mam zapłon platynkowy, instalację 6v. Jutro oczyszczę koło magnesowe tak jak kolega mówił i obczaję.

... tak chodziło mi o napięcie. i o cewkę butelkową .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
javorskyp
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zdziłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:02, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Niestety to nie ten osad na cewkach. Co może być przyczyną braku iskry?
Tylko że na próbówce jest iskra zawsze nawet jak wezmę kluczykiem na zero ( ale nie wiem czy tak powinno być.) to jest też iskra. , tzn próbówka się świeci podczas kopania. .

Co się mogło stać?

Co do problemu z biegami to już go rozwiązałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin