Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 60/2 stukanie, dzwonienie w silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Briqet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:00, 16 Mar 2014    Temat postu: Simson S51 60/2 stukanie, dzwonienie w silniku

Cześć wszystkim. Mam tu niezły problem z swoim simem. Opiszę wam te problemy w punktach.

1. Stukanie w silniku. Na zimnym jest ono największe. Przy ok 6000rpm występuje blokada obrotów, towarzyszy przy niej stukanie i trzeszczenie.
Gdy simek się rozgrzeje stukanie na postoju występuje na maksymalnych obrotach.
Stukanie występuje podczas ruszania, szybkiego puszczenia sprzęgła na 1 biegu oraz podczas jazdy na biegu wyższym niż pierwszy.
Obstawiam, że stukanie to spowodowane jest przez luzy na koszu sprzęgłowym, jest nowy, a wszystkie podkładki są na swoim miejscu. Filmiki przedstawiają jakie występują u mnie luzy:
- www.youtube.com/watch?v=N03fUo3__uU , trochę mniejszy niż na filmiku
- https://www.youtube.com/watch?v=C8ETnKksfXA mój simson.
- https://www.youtube.com/watch?v=8sBNrttvYzE&list=UU12NCTCIjXPCIXb8TxjvxJw tu możecie wychwycić to stukanie, w 30 s zatrzymałem się szybko puściłem sprzęgło, na zimnym silniku bardzo dobrze słychać to stukanie.

2. Drugim problemem jest straszne dzwonienie. Obstawiam pierścienie. Ale dziwnie dzwoni jak na pierścienie. Na filmie po 38s naprawde WYRAŹNIE SŁYCHAĆ
- https://www.youtube.com/watch?v=jZkDKk5EhXM


Powiem Wam mój Simson to szczególny przypadek. Pali z freza, zapieprza 83 km/h (wieloma sposobami mierzyłem) a dzwoni i stuka jak nie powiem co. W wakacje biorę się z tatą za remont. Na ten czas to planujemy wymienić tłok na toczony 1P z jack motors, pierścionki i łożysko igiełkowe. Będzie to potrzebne? Czy jeszcze coś wymienić. No już sami nie wiemy. Przedstawcie mi swoje sugestie, problem starałem się dobrze sformuować.

Jak go kupiłem sierpnia 2013 to taki był. Więc w simsonach długo nie siedzę. Proszę o zrozumiałe dla amatora pytania i polecenia.


Ostatnio zmieniony przez Briqet dnia Śro 18:56, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:01, 18 Mar 2014    Temat postu:

Pierścienie dużo mają przelatane?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Briqet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:13, 18 Mar 2014    Temat postu:

Nie wiem. Stan przebiegu mi nie znany...

Ale napewno dużo mają przelatane skoro tak dzwonią. A z tym stukaniem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erwick3
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:17, 18 Mar 2014    Temat postu:

W moim jest dosyć podobny "stukot" i również nie wiem co jest tego przyczyną. Tłok i pierścienie są wymienione więc je można wykluczyć, kosz sprzęgłowy dokręcony mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:37, 18 Mar 2014    Temat postu:

Wał lub wyrobiony kosz, lub tak styrany tłok ze on już powoduje takie stuki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:42, 19 Mar 2014    Temat postu:

Kosz - brak odpowiedniej podkładki tak by te 0,10mm luzu zostało i do sprzęgła nie ma co się czepiać.
Wał masz ok nic tam nie ma niepokojącego przynajmniej nie na stopie korbowodu.
Wymieniłbym za to na Twoim miejscu górne złożenie igiełkowe.
Pierścienie to dzwonią ale nie na tyle by się specjalnie martwić, jeżeli nie planujesz remontu to możesz śmiało pędzić.
Zobacz co tam masz z zapłonem, bo silnik strasznie nierównomiernie pracuje co też nie jest normalne.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Śro 0:45, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Briqet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:55, 19 Mar 2014    Temat postu:

Simson RM - koszyk jest nowy.
pss - czyli jeszcze muszę tam umieścić odpowiednią podkładkę tak?
A co do zapłonu to nie wiem. Bo takie przerywanie i nie równomierna praca jest tylko podczas przyspieszania na zimnym silniku :/ Więc nadal może być to przez zapłon?


Ostatnio zmieniony przez Briqet dnia Śro 19:03, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:07, 19 Mar 2014    Temat postu:

Podkładkę musisz dobrać odpowiedniej grubości, dokładnie obejrzyj film i nie będziesz dopytywał.
Co do pracy silnika stawiam na niedomaganie układu zapłonowego.
Oczyściłbym wszystkie styki w tym odtłuścił platynki i sprawdził przerwę. Może na innej świecy ustąpi lub przerwa jest nie odpowiednia - trudno tak zgadnąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Briqet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:24, 19 Mar 2014    Temat postu:

Tak, tylko, że mam elektronika. Sorry, że nie powiedziałem wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin