Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson 60/4/3 Problem z głowicą i tłokiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamm00
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:34, 20 Lip 2015    Temat postu: Simson 60/4/3 Problem z głowicą i tłokiem

Witam.
Mam problem z simsonem s51. Simson po remoncie, m.in. został wymieniony cylinder na 60/4/3 i tłok toczony MZA. Wszystko od Jackmotors. Odkryłem, że ucieka mi kompresja i simson się nie zbierał tak jak potrzeba. Więc dokręciłem bardziej głowicę, ale to nic nie dało. Miałem dość widoczną lukę. Postanowiłem jeszcze bardziej dokręcić, aż w pewnym momencie ułamała się szpilka. Po zdjęciu cylindra na szczęście trochę wystawała i naciąłem ją brzeszczotem i wykręciłem śrubokrętem(najpierw zabezpieczyłem miejsce tam gdzie jest wał szmatką, żeby żaden syf nie wleciał, ale niestety co nieco się tam dostało, chociaż myślę że nie tworzy to jakiegoś zagrożenia). Spojrzałem na tłok, na dole od strony gaźnika widoczna jest "plamka" i lekkie rysy, ale nie są one wyczuwalne palcem. Zobaczyłem też jak wygląda cylinder w środku. Widoczne są rysy, ale nie są one głębokie. Palcem są w ogóle niewyczuwalne. Potem przyjechał do mnie kolega, który zna się trochę na motorach i powiedział, żeby nie wymieniać tłoka, tylko wymienić pierścionki i szlifu też nie robić(ledwo przejechane 1000 km). Ale dla pewności daję wam zdjęcia, żebyście to wy ocenili. A jeśli chodzi o uciekającą kompresję to wina tych 4 gum, które pochodzą z oryginalnego cylindra. Po prostu muszę je skrócić. Przez nie jest ta luka.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/343ed499dc7393f7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36357d4a41ecda94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e84869f8ac5bdbaf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faea3cf0f7adfc3a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92fde4dc9da89393.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8638c6632b7333f8.html


Ostatnio zmieniony przez Adamm00 dnia Pon 21:57, 20 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:18, 20 Lip 2015    Temat postu:

Tych gum się nie skraca...
Połóż głowicę na szybie i oceń czy jest prosta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamm00
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:37, 21 Lip 2015    Temat postu:

Wiem, że się nie skraca. Myślałem, że to problem głowicy, bo najpierw do tego cylka założyłem oryginał 50 i już wtedy miałem problem z kompresją. Więc kupiłem nową 60 i to samo. Wina jest źle wywierconych dziur w cylindrze tam gdzie wchodzą te gumy. Luka pomiędzy cylindrem a głowicą bez skręcania wynosi około 0,5 cm jak nie więcej(z gumami). Sprawdzę tę głowicę na szybie. Ale najpewniej muszę skrócić te gumy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:43, 21 Lip 2015    Temat postu:

To normalne, że jest ta przerwa bo te gumy muszą zostać trochę zgniecione. O ile chodzi Ci o moment kiedy kładziesz głowicę na cylindrze i jest ona jeszcze niedokręcona ;P Bo później też zawsze pozostaje tam pewna przerwa bo tuleja jest nieco wyższa niż cały cylinder i głowica też ma ten swój "kołnierz" czy jak to tam nazwać. Tak właśnie raz urwałem szpilkę w karterze bo zapomniałem, że głowica z tuleją styka się tylko tymi "kołnierzami" xD

Te gumy nie są sobie od tak i mają swoje zadanie. Mają niwelować dzwonienie cylindra przez tłumienie drgań, a jak mają to zrobić kiedy będą sobie luzem?

Poza tym ja miałem (i mam niestety cały czas) taką wytartą plamę na tulei i tłoku bo poprzedni właściciel kiepsko przerobił silnik na 70.. ale sęk w tym, że nie wiem po co brał się za powierzchnię styku karterów z cylindrem, przez co siedział on pewnie minimalnie krzywo xD Także u Ciebie mógł być nierówno przykręcony cylek albo co


Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Wto 15:51, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamm00
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:40, 22 Lip 2015    Temat postu:

Ale u mnie po dokręceniu głowicy na maxa i tak jest szczelina i jak obracam magnetem to słyszę jak ucieka kompresja. Więc muszę skrócić te gumy o kilka milimetrów. Widocznie cylinder jest lipny(jego wykonanie). Cylinder mógł być źle założony, bo ja tego nie robiłem tylko taki "mechanik" samochodowy, który od czasu do czasu robi motory. Składał mi silnik przez ponad tydzień, bo cały czas był pijany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:04, 23 Lip 2015    Temat postu:

To i tak nic.. kiedyś dałem do "mechanika" który przez pół roku zdążył tylko rozkręcić silnik i trzeba było w ogóle policją straszyć żeby oddał simka xD Ale później zmądrzałem i sam zacząłem dłubać Wink (1)

To pamiętaj żeby przykręcać cylinder na krzyż, wtedy będzie git. Co do syczenia to wcale nie musi oznaczać od razu nie wiadomo czego, przecież pierścienie są metalowe i nie są w stanie uszczelnić na sto procent. U mnie też było gniazdo na świecę wyrobione to też świszczało mocno, no i nie jeździł xd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamm00
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:26, 26 Lip 2015    Temat postu:

Dobra problem rozwiązany. Skróciłem gumy, kompresja już nie ucieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin