Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

silnik faluje i nie ma mocy

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adr78
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PodLasie

PostWysłany: Pon 10:16, 25 Maj 2009    Temat postu: silnik faluje i nie ma mocy

Szanowni czytelnicy Simson Forum

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy zdiagnowowaniu usterki silnika Simsona
Motorek nie jest mój, dlatego proszę w imieniu posiadacza nie posiadającego dostępu do internetu.

Problem:
- Silnik nie daje się wprowadzić na wyższe obroty. Maksymalnie 6 tyś. Jednak jest to ciężko osiągnąć, z reguły "faluje" na około 2 tyś. i nie daje się ustawić
Stało się to nagle. Sąsiad jechał drogą polną, aż nagle motorek stracił moc.
- filtr paliwa, powietrza czyściutki

Stan
- nie wiem jaki to jest dokładnie model, na pewno jest to enduro o pojemności 50ccm, w miarę nowy (z tego co pamiętam ma 3-4 lata i przejechane nieco ponad 7 tyś km)
- sprężanie według mnie OK, widziałem gorsze w dwusuwach a chodziły lepiej
- iskra bardzo dobra
- gaźnik BING, przemyty, przeczyszczone wszystkie dyszki - ale jak pisałem nie daje się ustawić (po wpryśnięciu smaostartu przed gażnik, nabiera nieco werwy - ale tylko trochę
- na świecy jedynie odrobina niespalonego oleju, ale tylko trochę - nie zalewa jej

Moje podejrzenia
- myślałem, że poleciał simering na wale korbowym - ale w tedy silnik nabierał by dużych obrotów (więc reakcja odwrotna) - może simering na wale od strony skrzyni biegów (tam gdzie olej) - ale czy wtedy by w ogóle zapalał ? i pewnie świeca była by cała w oleju
- zbyt duży poziom paliwa w gażniku - ale przy zamkniętym kraniku i podaniu samostartu powinien nabrac mocy i obrotów
- przestawiony zapłon - raczej nie, silnik by strzelał lub w ogóle nie zapalał

Macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam
Adrian


8O 8O
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek1006
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:25, 25 Maj 2009    Temat postu:

ja powiem tak- na pewno regulacja zapłonu , chodzi tu o : przerwę , kąt wyprzedzenia zapłonu proponuje sprawdzić stan przerywacza/kondensatora oraz czy klin nie jest zerwany , druga przyczyna będzie gaźnik jeżeli już go regulowaliście to na pewno będzie do regulacji. Piszesz tez ze Simson sam chodzi na wysokich obrotach czyli musisz sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza przy połączeniu gaźnika z cylindrem i na simeringu od strony zapłonu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adr78
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PodLasie

PostWysłany: Wto 8:41, 26 Maj 2009    Temat postu:

ja powiem tak- na pewno regulacja zapłonu , chodzi tu o : przerwę , kąt wyprzedzenia zapłonu proponuje sprawdzić stan przerywacza/kondensatora oraz czy klin nie jest zerwany , druga przyczyna będzie gaźnik jeżeli już go regulowaliście to na pewno będzie do regulacji. Piszesz tez ze Simson sam chodzi na wysokich obrotach czyli musisz sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza przy połączeniu gaźnika z cylindrem i na simeringu od strony zapłonu

wielkie dzięki za podpowiedzi
klin faktycznie, może być zerwany - jak twierdzi właściciel spadek mocy nastąpił momentalnie
jednak czy przy bardzo dobrej iskrze można podejrzewać zły stan przerywacza/kondensatora ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adr78
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PodLasie

PostWysłany: Wto 15:34, 02 Cze 2009    Temat postu:

Wczoraj wyciągnęliśmy Simsona ponownie z garażu - przyczyna okazała się banalna. Przez przypadek odkryłem, że zatkany jest tłumik wydechu :-)

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:19, 02 Cze 2009    Temat postu:

Zamykam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin