Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
rozwalanie tłoka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:53, 01 Lip 2011    Temat postu: rozwalanie tłoka

a więc tak mój tłok był zużyty i sim palił 10 l na setkę (sprawdzałem)
i wymieniłem tłok, wszystko ładnie pięknie a tu nagle następnego dnia odpalam moto i coś mi zaczęło stukać w cylku i nagle łup tłok się zablokował
jak odkręciłem głowice zobaczyłem nadłamany tłok i wgniecenia (małe)
w głowicy.
potem założyłem głowicę z powrotem (po odblokowaniu go)
przejechałem kawałek i zaczął znowu stukać więc rozkręciłem znowu i założyłem przypadkowo głowicę tył na przód i nie stukało już przejechałem tak już z 15km

dlaczego mi rozwaliło tłok ???
i czy jak kupie nowy tłok to czy go nie rozwali ??? :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused: :hamster_confused:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pią 19:59, 01 Lip 2011    Temat postu: Re: rozwalanie tłoka

konio180 napisał:
założyłem przypadkowo głowicę tył na przód i nie stukało już przejechałem tak już z 15km


Albo ja tego nie rozumiem albo wydaje mi się ze zakladajać odwrotnie głowice nie ma szans na uruchomienie silnika bo otwory głowica-cylinder(komora spalania-tuleja cylindra) sie nie pokrywaja.........


Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Pią 19:59, 01 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:25, 01 Lip 2011    Temat postu:

to zle ci się wydaje bo jeżdzi normalnie tylko niema nawet mocy żebym 3-kę wrzucił
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:56, 01 Lip 2011    Temat postu:

paweł, ja w swojej sr-ce przez omyłkę zakręciłem na odwrót i chodził normalnie, tylko się grzał trochę bo było inne nachylenie żeberek i powietrze nie wpadało tak dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pią 22:37, 01 Lip 2011    Temat postu:

W takim razie zwracam honor:) Widocznie gdzies widzialem taka sytuacje i moja slaba pamiec przeniosla to na simsona.
Przepraszam za OT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:44, 01 Lip 2011    Temat postu:

dobra to już wiesz ale co z moim problemem ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 1:10, 02 Lip 2011    Temat postu:

Moje sugestie są następujące:
-co do tego podwyższonego spalania to raczej wiekszy wplyw miał stan pierścieni bo to one odpowiadaja za "uszczelnienie"
-jeżeli było tak jak mówisz, że tłok zablokowal sie w cylindrze to moze poszukaj winy w uszkodoznych łożyskach na korbowodzie lub po prostu w kiepskim materiale odlewu tłoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:10, 02 Lip 2011    Temat postu:

Skoro nadłamał się tłok i na górze były wgniecenia to sprawdź czy Ci cylindra nie porysowało...
Tłok oczywiście do wymiany.


Ostatnio zmieniony przez suszny dnia Sob 3:10, 02 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:04, 02 Lip 2011    Temat postu:

na cylku mam takie małe wgniecenie wielkości dołu od zapałki albo nawet i mniejsze
p.s czy ten tłok sie nada http://allegro.pl/kniazw-tlok-simson-mza-niemcy-kpl-nominal-i1662353186.html


Ostatnio zmieniony przez konio180 dnia Sob 15:05, 02 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:49, 02 Lip 2011    Temat postu:

To dobry tłok sam mam taki. Pokaż to wgniecenie.. jak jest ono na tulei to bardzo źle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:07, 02 Lip 2011    Temat postu:

ale ono jest płytkie na kilka dziasiątych mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 16:50, 02 Lip 2011    Temat postu:

Przez takie ubytki w cylindrze a konkretnie w tulei bedziesz gubil kompresje co przelozy sie na dynamike jazdy itd. Jezeli to uszkodzenie jest naprawde bardzo male to mozna zrobic szlif, jezeli jednak jest za duze zeby pozbyc sie go przez szlif to chyba jedynym rozwiazaniem jest wymiana cylindra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konio180
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:57, 02 Lip 2011    Temat postu:

to przecież można zrobić kilka szlifów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 17:32, 02 Lip 2011    Temat postu:

Jezeli masz cylinder DDR to owszem tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin