Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Różnica pomiędzy gaźnikiem 16n3-5 a 16n3-2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy0201
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gracze (Woj. Opolskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:05, 18 Cze 2010    Temat postu: Różnica pomiędzy gaźnikiem 16n3-5 a 16n3-2

Witam!
Mam takie pytanie:
Czym różnią się gaźniki 16n3-5 od 16n3-2??


Ostatnio zmieniony przez Łysy0201 dnia Pią 20:06, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:49, 18 Cze 2010    Temat postu:

Według książki E.Wernera "Jeżdżę..." str.173, gaźniki typu 16N3-X różnią się jedynie dyszą główną:
- gaźniki z X=1, 2, 4 mają dyszę 70
- gaźniki z X=3, 5 mają dyszę 72
- gaźnik z X=11 ma dyszę 67
Wszystkie typy mają taką samą dyszę biegu jałowego (35) oraz dyszę ssania (60).Jedynie w gaźniku 16N3-3 położenie iglicy jest w rowku 3 (patrząc od góry) a w pozostałych typach jest w rowku 4.

Zatem odpowiedź brzmi Wink (1) : różnią się dyszą główną.
16N3-2 ma dyszę 70, natomiast 16N3-5 ma dyszę 72.

Przy okazji przeniosłem z "Simson".


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 21:01, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy0201
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gracze (Woj. Opolskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 18 Cze 2010    Temat postu:

Aha, a czy jak mam silnik 50 ccm i mam gaźnik 16n3-5 to powinien chodzić normalnie?? Bo nie chce odpalić, chociaż ma nowy zapłon magneto, iskra jest i wszystko ok, tylko że nawet się nie odezwie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:20, 18 Cze 2010    Temat postu:

To masz dyszę o trochę większej przepustowości (72 zamiast 70) ale to chyba nie jest aż taka różnica, żeby nie palił w ogóle. Skoro iskra jest to z generalnych przyczyn pozostaje albo regulacja zapłonu albo brak paliwa w gaźniku.
Odpalaj go na ssaniu przy zamkniętej przepustnicy, tzn. nie przekręcaj manetki gazu przy samym kopnięciu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy0201
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gracze (Woj. Opolskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:30, 18 Cze 2010    Temat postu:

A gaźnika nie trzeba wyregulować?? Bo kupiłem nowy i założyłem od razu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:46, 18 Cze 2010    Temat postu:

Wyregulować można, ale silnik już działający, np. wolne obroty. Układ ssania omija wszystkie elementy regulacyjne, więc to ganc pomada jak są ustawione - na ssaniu powinien odpalić.
Możesz wkręcić do końca śrubę od wolnych obrotów i wykręcić ją 4 obroty (śrubka pionowa pod którą jest sprężynka). Można ustawić poziom paliwa, ale to też raczej nie będzie miało wpływ na samo odpalenie.
Jak odkręcisz komorę pływakową (tą dolną część, "zbiornik na paliwo"), to paliwa powinno być ok. połowy (jest tam taki cypelek kontrolny - powinno być równo z nim).
Albo zobacz tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:31, 19 Cze 2010    Temat postu:

Zrób tak: zmień dyszę główną na dyszę o przepustowości 70, bo 72 to za dużo jak na 50ccm, sprawdź położenie iglicy, bo ja jak kupiłem gaźnik MZA to iglica była na 5 rowku patrząc od góry, zamiast na 4. Radziłbym ci jeszcze ściągnąć plombę od śrubki ustawienia mieszanki, następnie wkręć ją do końca i wykręć o 2,5 obrotu(u mnie zamiast 2,5 obrotu było 3,5 i nie było wtedy wolnych obrotów). Ustaw także odpowiedni luz na lince od ssania, powinien on wynosić 2 mm. Jak zrobisz to wszystko co ci napisałem to powinno być już dobrze. Pływaka nie ruszaj, bo jest on dobrze ustawiony. Oczywiście z tymi ustawieniami chodziło mi o gaźnik firmy MZA, bo nie wiem jak te chińskie z tą regulacją wychodzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy0201
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gracze (Woj. Opolskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:04, 19 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki adriano19921106, mój gaźnik to firma MZA, zrobie tak jak napisałeś ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1680
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:09, 19 Cze 2010    Temat postu:

tej blomby nie musisz wyjmować, ją wyjmij jak regulacja śrubki z sprężynką nic nie da
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek1gy1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:23, 24 Cze 2010
PRZENIESIONY
Czw 19:58, 24 Cze 2010    Temat postu: gaźnik

czy jak miałem gaźnik 16n3-2 a kupie 16n3-4 będzie więcej palił czy lepiej chodził jaka jest różnica pomiędzy tymi gaźnikami

Przeniosłem post z nowego tematu z "Simson" - po co dublować?
Odpowiedź jest powyżej. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:59, 24 Cze 2010    Temat postu:

Nie będzie lepiej jeździł ani więcej ani mniej palił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sygi89
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:49, 13 Lip 2010
PRZENIESIONY
Śro 11:03, 14 Lip 2010    Temat postu: jakie dysze do gaźnika 16N1-8

witam mam problem potrzebuje dysze do gaźnika 16N1-8 i nie wiem jakie to mają być. proszę o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:10, 14 Lip 2010    Temat postu:

Przeniosłem powyższy post z nowego tematu aby info o dyszach było w jednym miejscu.
Odpowiedź:
- gaźnik 16N1-8 dysza główna 72, ssania 50, biegu jałowego 35, rowek iglicy 4
- gaźnik 16N1-11 dysza główna 72, ssania 50, biegu jałowego 35, rowek iglicy 4
- gaźnik 16N1-12 dysza główna 67, ssania 50, biegu jałowego 35, rowek iglicy 3
Numery rowka patrząc od góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin