Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
regulowanie skrzyni -problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:40, 18 Wrz 2010    Temat postu: regulowanie skrzyni -problem

czytając przyklejony temat trzpień wg rysunku ma mieć 46 mm a na kolejnej stronie ma 46,6mm
To ile ma być bo już zrobiłem sobie trzpien na 46 i nie mogę wyregulować nić tzn. kręce tym kluczem i czoło trzpienia nie styka mi się z wałkiem .Dopiero gdy z pewną siłą dopchnę go[trzpień] (wraca jak na sprężynie) to wtedy styka do czoła wałka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:46, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Prawidłowy wymiar to 46,6 mm.
Tylko istotna uwaga: ten wymiar 46,6 mm wewnątrz wałka zdawczego trzeba sprawdzać przy dokręconej nakrętce na śrubie do regulacji.
Czyli odkręcić nakrętkę zewnętrzną, przekręcić np. w trochę prawo nakrętkę wewnętrzną, zakręcić z powrotem nakrętkę zewnętrzną i dopiero robić pomiar.
Podczas regulacji tą nakrętkę zewnętrzną przykręcać lekko, tylko tak aby wystająca śruba nie miała możliwości ruchu. Bez zakontrowania jej nakrętką cały pomiar nie ma sensu, bo wodzik zmiany biegów ma punkt podparcia właśnie na tej śrubie i ona musi być stabilnie zamocowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:39, 19 Wrz 2010    Temat postu:

A to tu robiłem błąd. Dzięki syzyfie.
ps nie dało by się poprawić tego wymiaru co jest na rysunku poglądowym w przyklejonym .
bo jest tam źle podane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:14, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Poprawiłem w temacie, przy linku do zdjęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:15, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Tak wiec dalej kiszka -nie mogę ustawić tego 46,6 max co udało mi sie uzyskać to 46,1 a wtedy już tylko jedynka weszła.Kręciłem tą cholerną srubką od lewej do prawej tj. od jednego skrajnego położenia do drugiego ,wymiary jakie uzyskiwałem są w przedziale 45,5-46,1mm.
Nie piszcie ze muszę rozkręcać silnik bo to oznacza koniec sezonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:27, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Ja jak ustawiałem biegi u siebie to nie patrzyłem na żadne 46,6 tylko wkręciłem tą nakrętke wewnętrzną tak prawie do końca i po jakieś 45* obrotu odkręcałem i zakręcałem nakrętke zewnętrzną i sprawdzałem co wchodzi.
Tym oto sposobem dotarłem do złotego środka i ciesze sie jazdą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:24, 22 Wrz 2010    Temat postu:

niestety dziś próbowałem przez 5h coś zrobić.Regulowałem,zdjąłem dekiel od str.tarczy nic nie jest pękniete ,pierścień segera cały na swoim miejscu,
a biegów nie ma 3i4 w dalszym ciągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:03, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Moze źle się wyraźiłem bieg(i) na automacie wskakuje(ą) ale nie przekłada się to dalej tzn jest luz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:40, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Możesz spróbować trochę inaczej, tzn. spróbować "złapać" 4 bieg:
- przełącz na automacie na 4 bieg, na którym masz teraz luz (wałek przesuwny/baranek powinien być wtedy maksymalnie schowany wewnątrz wałka zdawczego)
-teraz zrób regulację skrzyni nakrętką pod gaźnikiem, czyli obróć wewnętrzną nakrętkę o 1 obrót, dokręć nakrętkę zewnętrzną i pokręć zębatką zdawczą (tą na której jest łańcuch) i zobacz, czy jest opór, co świadczy o poprawności włączenia biegu, czyli zazębieniu się wału korbowego z zębatką zdawczą
- jeśli nie to, znowu w tą samą stronę o 1 obrót. Jeśli nie da to efektu, to to samo obracając w drugą stronę. Jeśli masz wszystkie kulki w skrzyni, to musi się dać ustawić dźwignię, która porusza barankiem w takiej pozycji aby 4 bieg wszedł
- jak to się uda, to poruszaj w poziomie końcówką baranka: powinien mieć trochę luzu
- dokręć nakrętkę pod gaźnikiem i spróbuj jak wchodzą inne biegi.

Możesz też spróbować zdemontować automat, zostawić tylko sam baranek i ręcznie wpychać/wyciągać go do środka. Im głębiej tym wyższy bieg. Tyle, że trzeba uważać aby go nie wyciągnąć na zewnątrz :!
Jak to zrobisz, to bez rozpołowienia silnika :! :! :! się nie obędzie. Można od strony zębatki zdawczej wkładać w otwór w wałku jakiś pręt o średnicy ok. 8mm aby zabezpieczyć kulki przed wypadnięciem.
Przesuwać baranek ręcznie i liczyć biegi od tyłu:
- najgłębiej wciśnięty i zębatka zdawcza jest zazębiona z walem to bieg nr 4
- wyciągasz baranek o jedno "kliknięcie": to będzie bieg 3 itd aż dojdziesz do biegu 1: wtedy możesz sobie sprawdzić wymiar 46,6 mm. Jeśli będzie nieco inny, to znaczy że taki u ciebie powinien być ustawiony
- w tym stanie nakładasz automat i regulujesz ustawienie wodzika śrubą do regulacji tak aby baranek miał luz w poziomie (nie był sztywny)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:56, 30 Wrz 2010    Temat postu:

dobra będę próbował,zdam relację co wyszło z tego tyle ze dopiero pojutrze sie zabiore za to jak pogoda pozwoli bo robię pod chmurką.
dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Czw 16:44, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, iż kiedyś złamał mi się baranek i wyleciało pare kulek.

Skończyło się na tym, że wsadziłem kulki na miejsce oraz nowy baranek i to wszystko w silniku zamontowanym do ramy :]

(do szczęścia potrzeba latarkę, tawot, długi cienki pręt z płaską końcówką oraz cierpliwość :])
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin