Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem z simsonkiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witold1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Zarczycka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:29, 12 Sty 2013    Temat postu: problem z simsonkiem

Witam!
mam simsona sr50, poj 70 wał mza wypełniacze, zębatka 17 i dziś założyłem i podłączyłem zapłon ducati energia od am6. silnik ładnie odpalił, trzyma wolne obroty, po dodaniu gazu na full wkręca się równo na niewyobrażalne obroty, ale jest jeden problem. podszas pierwszej przejażdżki poczułem bardzo duże osłabienie silnika, gorzej niż na seryjnej 50. podejrzewam że wina może stać po lżejszym kole zamachowym i po niewyregulowanym dokładnie zapłonie (ustawiłem za oko, z powodu braku lampy strodoskopowej). Na 1 biegu simsonek wkręca się na takie obroty jak na postoju a już na 2 biegu nie ma praktycznie mocy. 3 biegu nawet nie zdołałem wbić. bieg 4 wbiłem jadąc z górki. Jeżeli macie jakieś zastzrżenia i rady wobec mojego problemu proszę o pomoc.
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:01, 13 Sty 2013    Temat postu:

To możliwe że wina leży po stronie zapłonu.
Na luzie, silnik nie jest obciążony więc siła wytwarzana w cylindrze ma za zadanie uciągnąć tylko wał i kilka kół zębatych w środku. Podczas jazdy obciążenie silnika wzrasta ( masa motoru + kierowca ) i tutaj właśnie może być problem. Przy nie wielkim obciążeniu zapłon ustawiony zbyt wcześnie/późno może całkiem dobrze dawać sobie radę na luzie, natomiast przy obciążeniu już nie ma wystarczająco siły.
Chyba będziesz musiał skombinować lampę stroboskopową i ustawić lepiej zapłon. Albo kupić ( chociaż to wydatek ponad 100zł ) albo zrobić samemu.

Zanim jednak się za do zabierzesz, sprawdź jeszcze podstawy takie jak świece, iskrę, połączenia przewodów, regulacja gaźnika, poziom paliwa, a nawet ciśnienie w kołach Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Nie 10:23, 13 Sty 2013    Temat postu:

Tak wina może być zapłonu U mnie było podobnie na seryjnym zapłonie ustawiał mi znajomy ale nie na znakach tylko znalazł mu jakieś inne ustawienie simson palił wprost cudownie. Nie sprawdzając jak się jeździ dałem mu 50zl z tej radości i nie dojechałem do domu bo mi szkoda było maszyny piłować na 1 bo na dwójce szedł tylko jak mu bardzo delikatnie gazu dawałem. Ustawiłem na znaki orginalne teraz nie wkreca się dobrze nie utrzymuje obrotów ale pędzi jak szalony
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witold1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Zarczycka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:27, 13 Sty 2013    Temat postu:

a czy wina bedzie mogła leżeć jeszcze po stronie gaźnika? ponieważ mam cyl 70/2 (wkrótce 70/6/3) i gaźnik 16n1-1 z oryginalną dyszą do 50. mam zamiar jeszcze kupić do mojego motorku amala 21. takżę czy gaźnik możę być jakąś przyczyną na tym zapłonie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kmicic1692
Gość





PostWysłany: Nie 13:34, 13 Sty 2013    Temat postu:

Możliwe ale skoro wcześniej(przed zmiana zapłonu) działał dobrze to nie szukałbym tam przyczyny możesz zmienić dyszę na 72 ale wątpię że to coś zmieni
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witold1995
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola Zarczycka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:36, 13 Sty 2013    Temat postu:

poszukam po okolicy po warsztatach jakiś lampy i dokładnie go usatwię, jeżeli to nie podziała to chyba wrócę do platynek :/ a gaźnik kupię tak czy tak, bo na platynkach silnik wkręcał się max do 5,5 tyś obrotów, bo najprawdopodobniej brakowało mu paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:17, 05 Lut 2013    Temat postu:

Jak nie dajesz z tym rady to nie możesz iść do kogoś to się dobrze na tym zna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin