Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z silnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoodaa
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:40, 08 Maj 2014    Temat postu: Problem z silnikiem

Witam!
Mam problem z moim simsonem ( męczę się już z nim parę miesięcy : ) )
Simek posiada gaznik amal 18T i jego bebechy są nowe.
Problem jest taki

odpalam simka rano i jest ok, chodzi nawet i 30 min na wolnych, natomiast po przejechaniu jakiegoś tam odcinka ( spokojnie, żeby włączyć 4 ) na wolnych gaśnie, jak zgaśnie to potem nie da rady odpalić go na kopkę.
( Tylko na pych ), dodam , że jeśli odkręcę mu monetkę do końca to się dusi ( raczej regulacja linki ), ale dlaczego po przejechaniu jakiegoś tam odcinka gaśnie ?. Magneto nowe, cylinder, wał - wszystko nowe, instalacja 12v nowa, cewka nowa, świeca w porządku, także WTF?
Coś z części jest chińskie i przez to nie chodzi, czy wina gażnika ?
Próbowałem już BFV, IFA na każdym chodził inaczej, lepiej - gorzej, wciąż jednak gubił obroty. Tyle pracy i kasy włożyłem w niego, a dalej nie jest zrobiony : (
Może to przez przeróbkę z 6v na 12?


Ostatnio zmieniony przez yoodaa dnia Czw 13:51, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:25, 09 Maj 2014    Temat postu:

Mnie to wygląda na problem z dopływem paliwa, tzn. zbyt wolny (ale nie zablokowany) dopływ paliwa do gaźnika na skutek zanieczyszczonego filtra w kraniku (trzeba go wykręcić), uszkodzonej gumowej uszczelki kranika albo słabego odpowietrzenia korka baku (zardzewiały od środka). Żeby to wykluczyć, najlepiej jest zasilić gaźnik - zamiast z baku - poprzez jakąś "kroplówkę, tzn. np. plastikową butelkę, dużą strzykawkę - coś, co da się szczelnie połączyć z kawałkiem wężyka paliwa, wypełnić benzyną i w miarę bezpiecznie jechać (koniecznie zamykane od góry).

Podłączyć, przejechać się i zobaczyć jak się silnik sprawuje. Jeśli będzie pracował poprawnie, to wtedy można szukać przyczyny w wyżej wymienionych.
Miałem 2 razy podobne w objawach usterki (Raz - kiepska uszczelka kranika, która przytykała dopływ. Dwa - słabe odpowietrzenie baku, na skutek rdzy w korku) i ich wykrycie sprawiło mi sporo problemów.

Ogólnie przeróbka z 6V na 12V nie ma tu żadnego znaczenia, jeśli nie ma błędów w podłączeniu.
Sądzę, że sposób z "kroplówką" jest dużo lepszy niż poleganie na np. wymianie uszczelki kranika, bo w praktyce okazało się, że np. uszczelka była zrobiona ze złej gumy, puchła i przytykała kranik.
"Kroplówka" daje jasną odpowiedź, czy przyczyna tkwi dopływie paliwa, czy gdzie indziej.

Co ciekawe: już po raz trzeci proponuję w podobnych przypadkach taki prosty "kroplówkowy" test na Forum i nikt z niego nie skorzystał, tzn. nie odpowiedział, czy to pomogło, czy nie.
Możesz być pierwszy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoodaa
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:20, 09 Maj 2014    Temat postu:

Ma to sens.
Na pewni przetestuję po weekendzie i dam znać.
Jeśli ktoś ma inne pomysły - proszę o podpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoodaa
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:47, 13 Maj 2014    Temat postu:

Witam!
Dziś sprawdzałem cały ten układ i był dość zanieczyszczony.
Z braku czasu nie kombinuje z kroplówką ( zamówiłem nowy korek )
Gdy tylko zamontuję i przetestuje - napiszę.

Jestem pełen nadziei, że trafiona została przyczyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoodaa
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:47, 21 Maj 2014    Temat postu:

Niestety.
Po wymianie całego kranika wraz z filtrem - problem ten sam

Inne pomysły ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawula9
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:57, 21 Maj 2014    Temat postu:

Kolega Syzyf napisał żebyś zrobił patent z butelką , a ty wyrzucasz kasę w błoto.Bak wyczyściłeś przed wymianą kranika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yoodaa
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:30, 25 Maj 2014    Temat postu:

Nie jest to problem z paliwem.
Bak, kranik wszystko jest w porządku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzejson90
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:56, 25 Maj 2014    Temat postu:

Może tłok puchnie i przez to aktualna mieszanka ktora na zimnym silniku mu wystarcza po spuchnięciu tloka już jest zbyt uboga aby chodził na wolnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin