Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z głowicą.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:03, 15 Lip 2011    Temat postu: Problem z głowicą.

Wczoraj po dłuższej jeździe w upale po zatrzymaniu Simsona zauważyłem wyciekający olej między głowicą a cylindrem.
Zdziwiłem się mocno... przecież jak go kupiłem to ściągałem i zakładałem cylinder w celu oceny stanu tłoka, i cylindra, po czym założyłem i skręciłem bo było jak nówka wszystko. Czyżbym za słabo dokręcił?
Ściągnąłem więc ponownie głowicę w celu wyczyszczenia powierzchni styki z cylindrem i dokręcenia na nowo. No i się zdziwiłem drugi raz mocno gdyż się okazało że wystający rant na głowicy jest sporo większy niż tuleja cylindra. I to o niemal szerokość tego rantu czyli o jakieś 4mm. Dziwne...przy poprzednim ściąganiu głowicy jakoś to przeoczyłem.
Okazało się że gdy zakładałem poprzednio to głowica nie siadła idealnie centralnie na cylindrze gdyż zarówno cylinder jak i głowica wchodzą na szpilki ze znacznym luzem. To spowodowało że założona głowica z jednej strony pokrywała się z tuleją cylindra na szerokości około 2mm podczas gdy z drugiej strony już niecały mm. Nawet się okazało że z tej węższej strony nieco się ten rant na głowicy poddał i został odbity na nim wyraźny ślad po tulei cylindra.
Zastanawiam się czy aby poprzedni właściciel nie kupił pomyłkowo głowicy do Simsona o większej pojemności. Średnica wewnętrzna tulei cylindra (czyli tłoka) wynosi 38mm a średnica tego rantu w głowicy około 45mm, czyli tak jak by to była głowica z S70!.
Teraz nie dość że powierzchnia styku, więc uszczelnienia głowicy z cylindrem jest niewielka i bardziej narażona na rozszczelnienie przy przegrzaniu silnika, jak się stało wczoraj , to jeszcze przecież w powstałym zagłębieniu powstała dodatkowa pustka powietrzna która bez wątpienia pogorszyła stopień sprężania. Co prawda Simson jeździ niby normalnie, ale kto wie, być może po wymianie na właściwą głowicę poprawi się stopień sprężania i będzie żwawszy.
Napiszę jeszcze że wczoraj dwa razy zakładałem tą głowicę, gdyż za pierwszym razem nie pokrył się w ogóle ten rant z tuleją cylindra i nie było w ogóle kompresji. Powietrze normalnie wydostawało się między cylindrem a głowicą podczas próby odpalania. No trochę się wkurzyłem.
Aha. Na głowicy od spodu jest napisane ALEMOT. Na pewno nie ALMOT.

Może zamiast kupować drugą głowicę, splanować ten rant do zera, czyli o około 1mm? Jak myślicie czy będzie tam na tyle miejsca po splanowaniu że tłok nie będzie dotykał do świecy? Czy kompresja nie będzie za duża jak na ten silnik?

Dodano po chwili:
W sumie... tak myślę że większa głowica ma inaczej ukształtowane denko, więc samo splanowanie może i pomoże w uszczelnieniu i poprawie kompresji ale jednak sam kształt denka nie będzie optymalny, gdyż jest po prostu o większej średnicy i być może nawet głębokości.
W każdym bądź razie czekam na porady co z tym fantem zrobić.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Pią 10:10, 15 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:20, 15 Lip 2011    Temat postu:

Ja bym sprzedał tę głowicę i kupił taką jaka ma być, czyli w Twoim przypadku od s51. Nie ma co kombinować, a później być może tego żałować. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:30, 15 Lip 2011    Temat postu:

No możesz spróbować ten rant splanować i wtedy zobaczysz jak będzie z tą kompresją, bo 1mm to nie dużo, więc powinna być dobra. No czy tłok będzie dotykał głowicy to tego ci nie powiem, bo nie widzę jaka jest teraz przerwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:07, 15 Lip 2011    Temat postu:

matekk91:
mam takie przemyślenia ale komu sprzedać?

mikixo:
Muszę kupić nową suwmiarkę, bo ta obecna ma już od 30 lat ułamany głębokościomierz i zmierzyć nie ma jak takich spraw.
Druga metoda to na plastelinę albo modelinę ale akurat nie miałem wczoraj pod ręką. Założyłbym na chwilę głowicę z plasteliną przyklejoną do denka i odcisnął aby zobaczyć ile jest luzu teraz między tłokiem a denkiem z wkręconą świecą.

Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:16, 15 Lip 2011    Temat postu:

@tarnus
jeśli Ci się nie chce bawić w allegro itp to chyba nikomu z tego wynika, to próbuj kombinować, jeśli masz chęci Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin