Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Podlacz cewki butelkowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:47, 18 Kwi 2010    Temat postu: Podlacz cewki butelkowej

Tak jak wyczytalem w necie powinien isc jeden kabel z zaplonu do ceweki tej pod bakiem no i od tej ze cewki jescze jeden na mase.
U mnie hest tak iz na jedym kablu nie ma iksry, iskra jest tylko po zlaczeniu 2 kabli z zaplonu. Preszkadza to w czyms? Dodam iz poniezej pytalem o obroty moze to miec rowniez zwiazek z zaplonem, ale nie chce robic bajzlu wiec zakladam kolejny temat.
Cekam na odpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:26, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Zakładam, że zapłon z przerywaczem.
Jakie są kolory tych kabli, które łączysz razem i podajesz na cewkę butelkową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:20, 26 Kwi 2010    Temat postu:



tak to mniej wiecej wyglada
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:41, 27 Kwi 2010    Temat postu:

No ale Syzyfowi chodzi o to które łączysz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:15, 30 Kwi 2010    Temat postu:



tak to jest podlaczone
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:22, 02 Maj 2010    Temat postu:

sory ze tak post pod postem
ale moze ktos cos napisze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 12:48, 02 Maj 2010    Temat postu:

Na cewce butelkowej masz dwa piny NN (niskiego napięcia) i jeden WN (wysokiego napięcia). Pod pin WN wiadomo, podpinasz kabel WN który prowadzi do swiecy zapłonowej. Pozostają ci dwa piny NN, jeden ma numer "15" a drugi "1". Pod pin numer 15 podpinasz przewód masowy, czyli połączony z ramą motoru. Pod pin numer 1 podpinasz impuls z platynek. Fabrycznie jest to przewód koloru brązowego. Jezeli masz oryginalną stacyjkę przewód ten powinen być poprowadzony ze stacyjki ze styku numer "2". Jeżeli nie masz stacyjki, albo masz w inny sposób namieszane, to przewód ten ciągniesz od samych platynek do cewki do wspomnianego wczesniej pinu numer "1". Pozostaje ci tylko kwesta gaszenia, bo przy takim połączeniu silnik będzie pracować non stop po zapaleniu. Żeby zgasić silnik należy zewrzeć ze sobą piny numer "15" i "1".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:09, 03 Maj 2010    Temat postu:

tak wiec o gaszenie nie trzeba sie bac
chodzi o to ze na jednym kablu nie ma iskry w ogole
musza byc dwa w kupie
stacyjki nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:11, 03 Maj 2010    Temat postu:

Prosiłem o podanie, jakiego koloru są kable, którę łączysz razem.
W odpowiedzi wstawiasz zdjęcia, z których nic nie wynika. Tak trudno napisać: złączyłem kabel koloru xxx-xxx oraz xxx-xxx?
Kabel, który ma być podłączony do cewki butelkowej ma mieć kolor brązowo-biały (albo jak napisał Tomek1212: brązowy).
Czy po podłączeniu tylko pojedynczego kabla, który ma "trochę" koloru brązowego masz iskrę?
Zapewne nie, bo pewnie podłączałeś wszystkie kable pojedynczo.

Można się domyślać (zdjęcia drugie), że podłączyłeś razem kabel brązowo-biały (przerywacz) i biało-czerwony (światlo "stop").
Jeśli tak, to masz zasilanie cewki butelkowej z cewki światła "stop". Nie wiem, czy ta cewka może pełnić rolę cewki zapłonowej w statorze (silniku), ale załóżmy że tak.
Wniosek z tego jest taki, że masz przerwę na cewce zapłonowej w statorze: albo spalona cewka w statorze albo np. nie ma ona masy.
Możesz to sprawdzić podłączając miernik (albo żarówkę i bateryjkę) pomiędzy masę motoru i kabel brązowo-biały wychodzący z wiązki " z silnika" (ustawiając magnetem przerywacz tak, aby styki były rozwarte).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek1gy1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:15, 03 Maj 2010    Temat postu:

może tak być że jedna cewka daje za mały prąd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:14, 03 Maj 2010    Temat postu:

maniek1gy1 napisał:
może tak być że jedna cewka daje za mały prąd

Oryginalnie w Simsonie zawsze jest jedna cewka zapłonowa.

"Jedna cewka daje za mały prąd".
To ile ich trzeba Wink (1) ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daveese
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:54, 04 Maj 2010    Temat postu:

dzis to sprawdze mysle ze na zjdeciu bylo widac i nei trzeba bylo pisac
brazowo bialy z czerwono bialym ida do cewki pod bakiem
cewka dobra bo probowalem ja w drugim simsonie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin