Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
podkładki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Nie 14:12, 13 Sty 2008    Temat postu:

Co moze sie stac bez podkladek--w przypadku braku podkladek lozysko igielkowe bedzie sie wysuwało w główce w strone tłoka,co za tym idzie bedzie pracowalo np. na połowie główki korbowodu,pozatym w przypadku rozsypania sie lozyska podkładki zabezpieczaja walki przed wypadnieciem,wiec czy je dawać?myśle że tak. cześć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAVID
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADOM

PostWysłany: Nie 16:52, 13 Sty 2008    Temat postu:

korbowód nie będzie pracował w osi i poleci ci łożysko igiełkowe i na wałe. lepiej je załuż
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:48, 13 Sty 2008    Temat postu:

Ja mialem podkladki, ale tlok mial i tak jeszcze duzo wolnego miejsca, a nie mialem co tam wstawic wiec dalem tylko te 2. Chcecie zobaczyc moj korbowod? Do wywalenia, krzywy na maxa, tlok opalony po jednej stronie, bodajze lewej - przepuszczal. Do 70tki dalem 4 podkladki, po 2 na strone i siedzi prosto i rowno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NtaV
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Nie 21:57, 13 Sty 2008    Temat postu:

Ja powiem tak, bez podkładek jest tak że w tłoku koniec korbowodu z łożyskiem igiełkowym będzie ci latał na boki, co za tym idzie możesz tak szybko rozdupczyć i tłok i wał. Nie możesz mieć luzów, podkładki są po to żeby ich nie było, oczywiście tam do 1mm możesz mieć ale nie więcej, można skrzywić korbowód, rozwalić ci tłok. Gdzieś tam napisałem co się dzieje jeżeli masz za luźno sworzeń, będzie to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 2:07, 14 Sty 2008    Temat postu:

Kolego NtaV, akurat korbowód może latać na boki ile chce i w niczym to nie przeszkadza. Gdyby zamiast łożyska w główce korbowodu była tulejka to te podkładki byłyby zbyteczne. A tak to są po to żeby łożysko się nie wysuwało. W wielu silnikach stosuje się yulejki zamiast łożyska i korbowód chodzi nawet po pare centymetów na boki. Teorytycznie gdyby łożysko było zablokowane w korbowodzie (np. przez zaspawanie) to brak podkładek w niczym by nie przeszkadzał.
Oczywiście tak jak pisałem wcześniej radze dać te podkładki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:34, 14 Sty 2008    Temat postu:

Tomek, wg mnie to ma znaczenie. Jezeli korbowod bylby na tulei, np takiej jak jest w jawkach, to siedzac caly czas na boku poprostu sie wygnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NtaV
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 13:18, 14 Sty 2008    Temat postu:

No właśnie, jak miałem jeszcze motorynke to poprzedni właściciel zamontował bez podkładek i mi korbowód wygieło. :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 13:38, 14 Sty 2008    Temat postu:

Jak jest wszystko dobrze to korba powinna się sama dopasować.
W wielu samochodach tak jest i robią po kiklaset kilometrów i jakoś korby się nie krzywią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NtaV
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 15:22, 14 Sty 2008    Temat postu:

Tak, ale może zauważyłeś że samochody to 4 takty a simsony 2-u ?
Poza tym masz inaczej wszystko poukładane.


Ostatnio zmieniony przez NtaV dnia Pon 15:22, 14 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 15:31, 14 Sty 2008    Temat postu:

NtaV, zauważ tylkoże korba i sworzeń działają na tej samej zasadzie w 2T i 4T.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:12, 14 Sty 2008    Temat postu:

Tomek, ale wal korbowy i korbowody w samochodzie, ktorych jest wiecej niz 2 przenosza inne naprezenia, mniejszy opor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 18:22, 14 Sty 2008    Temat postu:

Antonio, widziałeś kiedyś korbowód z "samochodowego" silnika ?? Chyba nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:31, 14 Sty 2008    Temat postu:

Jest taki sam, tyle ze mocniejszy, i na wale ma lepsze mocowanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 18:34, 14 Sty 2008    Temat postu:

Antonio w pierwszym poście piszesz że w samochodzi przenosi mniejsze obciążenia a potem w następnym poście piszesz że jest mocniej zbudowany.

Skoro przenosi mniejsze obciążenia to powinien być słabszy (ew taki sam).

W samochdzie ma inne mocowanie bo jest na panewkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:40, 14 Sty 2008    Temat postu:

Mocniejszy jest bo pojemnosc jest wieksza! Mniejsze naprezenia bo jest ich wiecej, wiec nie ciagnie 1 przez 360* tylko 180*, bo potem juz napedza drugi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin