Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pocharatane kartery

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:48, 05 Mar 2015    Temat postu: Pocharatane kartery

Witam! Musiało minąć sporo czasu zanim stałem się dość świadomym właścicielem Wide grin więc po tym jak znowu odechciało mu się ruszać postanowiłem wziąć go na dokładne oględziny i jestem po prostu podirytowany.. poprzedni właściciel odwalił nieziemską fuszerę orzerabiając na 70 na takim stopniu, że nie przewiduję dużej żywotności tych karterów. Silnik chyba rozpoławiany dłutem, a średnica na cylek robiona bóg wie czym. Wszystko nierówne, podrapane, a sam otwór wysunięty za bardzo do przodu na tyle że tłok nieziemsko trze o tył cylindera. Dodatkowo splanowanie cylindra z karterami jest do dupy i w miejscu jednego płuka tworzy się szczelina dość pokaźna.

Przystąpiłem więc do próby przywrócenia karterów do jako takiego stanu i w związku z tym stawiam sobie kilka pytań, które kieruję do was.

1. Wiem, że luz na wale i wałku zdawczym można regulować podkładkami odpowiednich grubości... Ale jak ma się sprawa z wałkiem sprzęgła? Czy jak zrównam powieżchnie karterów to nie okaże się, że skręcone kartery nie stykają się ze sobą a opierają się na wałku sprzęgła?

2. Czy mogę minimalnie poszerzyć otwór z tyłu żeby tłok tak nie tarł?

3. Jeżeli splanowałbym cylinder z karterem to nie okaże się, że tłok uderza o głowicę? Jeżeli tak to czy mogę zetrzeć górę tłoka nie osłabiając go tak bardzo?

4. Jak i czym dobrze splanować cylinder z karterami? I czy starczy "mięsa" na to? Jak skończę kartery to zrobię zdjęcie jak wygląda ta szczelina.


Z góry dzięki Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:35, 05 Mar 2015    Temat postu:

Pomierz sobie dokładnie wszystkie płaszczyzny przed planowanie i potem dasz grubsze uszczelki, "luz" na wałku sprzęgłowym sam się ustawia na małym łożysku , do planowania powierzchni to musisz znaleźć kogoś z parkiem maszynowym tokarka frezarka i odpowiednio wytłumaczyć gdzie i co ma zrobić a przy planowaniu karterów od cylindra ma być kąt prosty względem płaszczyzny a osia wału . Jak kartery mają tylko punktowe wybrzuszenia to można by to ręcznie wyrównać , gorzej jak są wżery głębokie. Według mnie to zapłacisz za robotę tyle co za nowe kartery .

Ostatnio zmieniony przez Jarasek dnia Czw 11:37, 05 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:39, 05 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź! Znaczy.. generalnie trochę może przesadziłem z powierzchnią karterów.. po prostu są miejsca w których widać, że było mocno dłubane, ale generalnie na razie wystarczające efekty wydaje mi się że daje szyba z papierem.
Planuję nowe kartery już najlepiej trochę większe, ale to trochę dalej w przyszłości. Troszkę biedny studencik ze mnie Wink (1)
Znaczy sam kąt umiejscowienia tulei z cylindrem nie może być na tyle dramatyczny, bo silnik był sprawny, jak go składałem to też jako tako go złożyłem i śmigał ładnych parę kilometrów, ale gubił tą kompresję. Zastanawiam się więc czy nie można ich jakoś splanować pastą albo też szybą i papierem?


Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Czw 13:51, 05 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:53, 05 Mar 2015    Temat postu:

Napisz dokładnie które powierzchnie chcesz równać ?
Szlifowanie na szybie zostaw se na sam koniec , najpierw wytuszuj powierzchnie i zobaczysz gdzie są górki i gdzie nie dolegają , potem te górki wyskrob delikatnie ( skrobakiem) i sprawdzasz znowu na tusz , powtarzasz tą operacje aż do uzyskania wytuszowanej całej powierzchni . Jeżeli uszkodzenia są punktowe to reszta płaszczyzny jest oryginalna i szkoda jej ruszać jak jest ok .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:27, 06 Mar 2015    Temat postu:

Ok jakoś powierzchnie karterów zrównałem, tak mi się przynajmniej wydaje :P ale sprawdzę je jeszcze tuszem tak jak mówisz Happy

A tak btw. Czy istnieje jakiś schemat instalacji od SR'ki, ale z wykorzystaniem tyrystora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin