Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierścienie simson s50

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:34, 16 Sty 2013    Temat postu: Pierścienie simson s50

Siema
Ostatnio wymieniałem pierścienie w simsonie na nowe i mam pytanie.
Niestety nie mam pewności czy kupiłem dobry rozmiar pierścieni tzn. nie pamiętam o jaki rozmiar poprosiłem, na tłoku mam rozmiar 40.21mm i z tego co wiem to to jest chyba oryginalny rozmiar i nie było żadnego szlifu, i tutaj mam problem bo wydaje mi się że kupiłem rozmiar 40.25mm czyli nieco większy. Złożyłem silnik, pierścienie weszły w cylinder, ale nie wiem czy tak ma być, bo ta przerwa tam gdzie pierścienie się rozchylają, po złożeniu ta przerwa ginie, pierścień jest tak jak by złączony ze sobą. Silnika jeszcze nie odpalałem, leży narazie luzem bo będę robił małe malowanie ramy itp.
I mam pytanie czy może tak zostać czy muszę kupić jeszcze raz pierścienie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:14, 16 Sty 2013    Temat postu:

poszukaj w serwisówce jaki wymiar powinien mieć luz na zamkach pierścieni.
Pamiętaj, że pomiar luzu na zamkach powinieneś zrobić szczelinomierzem, z uwzględnieniem progu na cylindrach. Najlepiej jeszcze pomierzyć cylinder średnicówką (troche na ten temat: [link widoczny dla zalogowanych])

Następnym razem kupując pierścienie przyjdź do sklepu z cylindrem.


Ostatnio zmieniony przez dudu dnia Śro 23:14, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:31, 17 Sty 2013    Temat postu:

Głupoty piszesz dudu, skoro pierścienie ładnie weszły z tłokiem do cylinda, i nie ma przerwy na zamku to lepiej, będziesz miał dobrą kompresje, nic nie ruszaj będzie dobrze. Ważne tylko żebyś tłoka odwrotnie nie założył.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:58, 17 Sty 2013    Temat postu:

Tłok założyłem tak że strzałka idzie w kierunku kanału wydechowego, więc raczej dobrze. Jak pokręce magnetem to jest odczucie lepszej kompresji. Mam jeszcze jedno pytanko bo wiadomo pasuje żeby te pierscienie dobrze się dotarły i na początku chyba nie jest wskazana jazda na full gazie. Ile kilometrow wystarczy do dobrego dotarcia pierścieni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:46, 17 Sty 2013    Temat postu:

Ludzie podają że trzeba jeździć nawet po 800 km, ale to jest nie potrzebne, myśle że około 100 starczy. I powiem Ci szczerze, ze nie ważne czy jest na dotarciu, czy nie, nie powinno się jeździć simsonem na pełnym gazie, on nie lubi tego. Twój sprzęt, Twoja sprawa, też kiedyś miałem 15 lat, i tez jeździłem moim simsonem na pełnym gazie, stale coś się psuło, ale od ostatniego remontu, czyli prawie 2 lata temu jeżdzę spokojnie, tak na trzy czwarte to już max i nic się nie dzieje, nawet świecy przez ten czas nie wykręciłem, jedyne co mi się spierdzieliło to nie maił wolnych obrotów, ale to już kwestia regulacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:03, 17 Sty 2013    Temat postu:

stasiu, dlatego zaproponowałem autorowi zajrzenie do serwisówki (czego zapewne i tak nie zrobił).

A co do docierania: dodam tylko od siebie, że mieszankę należy wzbogacić większą dawką oleju (niech autor sobie poszuka w jakich proporcjach aplikować olej przy docieraniu).
Poza tym nadal nie wiemy, czy na cylindrze pojawił się próg.
A może cylinder potrzebuje honowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:01, 17 Sty 2013    Temat postu:

Mieszanka powinna być 1:33. Nie wiemy czy jest próg, a jak chciałbyś to sprawdzić, Może przesuwać tłok i obserwować czy przerwa pierścieni na zamkach się zmniejsza lub zwiększa, choć na oko i tak za dużo nie stwierdzisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:09, 17 Sty 2013    Temat postu:

Nie jeżdzę jak jakiś wariat, po prostu lubię sobie czasem docisnąć jak każdy zapewnie. Wiem jaką robić mieszankę do docierania, zrobię jakieś 100km spokojnej jazdy tak jak było wspomniane, a potem się zobaczy. Wymieniłem te pierścienie bo stare mi już nieźle dzwoniły i nadawały się do wymiany. I tak teraz zbieram na jakieś auto więc simson nie będzie już w codziennym użyciu tylko od czasu do czasu będę nim jeździł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:14, 17 Sty 2013    Temat postu:

Jak nie będziesz nim codziennie jeździł to spoko, mój z 300-400 km miesięcznie przekręci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin