Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Opór na wale.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Śro 11:29, 18 Maj 2011    Temat postu: Opór na wale.

Witam.
Jak już pisalem w innym dziale wpadł mi w ręce silnik od s51. Miał służyć jako "magazyn części" ale w ostatni weekend postanowiłem go zreanimować i uruchomić. Podczas zmiany pierscieni stało się coś bardzo nie przyjemnego:( otóż podczas wyciągania zabezpieczenia sworznia przez mój pośpiech i nieuwagę wpadła ono do komory korbowej. Natychmiastowe próby jego wyciągnięcia skończyły się niepowodzeniem. Probowalem sposobów z namagnesowana igła, długimi wykalaczkami lecz i to nie przyniosło rezultatów. Najbardziej denerwowało mnie to że nawet nie mogłem go zauważyć, gdzie dokładnie jest i w jakiej pozycji. W akcie desperacji założyłem cylinder i przez starter kręciłem wałem....aż do momentu kiedy opór na starterze był tak duży że nie mogłem wykonać już żadnego ruchu...takie wrażenie jakbym zatarl tłok w cylindrzę. Ściągnąłem natychmiast cylinder. Piescienie były całe, tłok i cylinder także. Najdziwniejsze jest dopiero teraz, ponieważ wałem mogę obracać ale tylko w ograniczonym zakresie....wtedy wał kręci się swobodnie-jednym słowem tak jak powinien. Ale jest moment kiedy wał się blokuje tak jakbym o coś ocierał. Domyślam się że powodem jest to nieszczęsne zabezpieczenie. Moim zdaniem żeby wywołać taka sytuację to musiałoby dostać się pod wał. I jeszcze jedno pytanie. Czy wał jest idealnie okrągły? Bo dziwne jest to że ten opór występuje okresowo a nie na całym obwodzie.
Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Poniżej znajduje się film obrazujący ten problem. Przepraszam za jakość ale mialem bardzo słabe oświetlenie.

http://www.youtube.com/watch?v=pOt1hKQvYik


Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Śro 11:30, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ausdauer
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-pomorskie Rywałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:49, 18 Maj 2011    Temat postu:

zabezpieczenie się zakleszczyło w jakiejś szczelinie, wał jest okrągły, ale ma wklęsłość na bokach (półośkach, nie pamiętam jak na to się mówi). jedno jest pewne trzeba próć silnik i dopóki tego nie wyciągniesz to nie kręć wałem bo coś pocharatasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Śro 17:38, 18 Maj 2011    Temat postu:

Spodziewalem sie takiej odpowiedz. Gdybym zdecydowal o rozpolawianiu silnika nie zakladalbym tego tematu.
Szukam raczej podpowiedzi jak mogla utknac ta zawleczka ze powoduje takie zjawisko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikixo
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kurzejewo nd. Grudziądza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:37, 18 Maj 2011    Temat postu:

Tak będziesz musiał silnik rozpołowić i zobaczyć gdzie to zabezpieczenie haczy i wyjąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:00, 18 Maj 2011    Temat postu:

A może wpadło między kulki łożyska ? Po obkręceniu wału zabezpieczenia wypada i można kawałek luźno zakręcić wałem a później znowu "wskakuje" między kulkę a bieżnie i wał zaczyna poruszać się z oporem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Śro 23:04, 18 Maj 2011    Temat postu:

Simson RM ciekawa uwaga ale czy to mozliwe zeby to bylo tak powtarzalne? Bo za kazdym razem wał napotyka na ograniczenie w tym samym miejscy.
To jest wał DDR. Czy one maja jakas specyficzna budowe ktora by "sprzyjala" takiemu zachowaniu?


Ostatnio zmieniony przez pawel-er dnia Śro 23:04, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pon 0:22, 23 Maj 2011    Temat postu:

Czy ktos doświadczony sie wypowie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:28, 23 Maj 2011    Temat postu:

ja widzę niestety jeden sposób, cała lewa kapa do demnotażu, rozpołowić choć troche silnik, żeby była szpara może wypadnie co jednak nie zmienia faktu że i tak trzeba by go rozpołowić całkiem i nową uszczelke zrobić, mogło wpaść między "przeciwwagi" i korbowód o nią w jakiś sposób uderza? nie wiem przestrzeń między wałem a karterami jest malutka, więc zabezpieczenie w tamtym miejscu jest ogromne Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin