Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Normal 50tka czy 60tka?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjKamillo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zadupie xD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:00, 25 Paź 2009    Temat postu: Normal 50tka czy 60tka?

Niedługo chciałbym zrobić generalny remont simka. Wiecie... Cylinder, głowica, tłok, wał. No i sobie tak pomyślałem że "A może zainwestowałbym w 60ccm? może zmienią się ostro osiągi..." Nie planuje więcej, bo do tego już trzeba dodatkowych przeróbek. Ale jak dobrze wiem te 60 70 itd to często niewypały wychodzą i np. trzeba po pół roku wymieniać wszystko od nowa.

To więc mam pytanie:
Czy nie ryzykować i kupić porządny nowy zestaw 50ccm i co najwyżej zrobić jakiś szlif czy kupować cylinder głowice tłok wał na 60ccm? I czy do 60tki trzeba kupować jakieś dodatkowe części np. Kosz sprzęgłowy albo tłumnik żeby było czuć tą większą pojemność?

Doradźcie bo już sam nie wiem co kurde robić :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:06, 25 Paź 2009    Temat postu:

Wielu ludzi poleca zrobić szlif DDR'a na 60ccm, ja sam będę brał almota bo nie chce mi się babrać z tym a brat ma to chodzi mu dobrze i nie narzeka. Tłumik możesz zrobić AOA, nic nie kosztuje a może minimalną różnicę poczujesz, ja już sobie AOA zrobiłem, ale cylindra na razie nie ma więc nie przetestuję. Kosz sprzęgłowy możesz wymieniać, ale jednakowy efekt masz przy zmianie zębatki. I nie zapomnij o dobrych łożyskach, abyś nie musiał zaglądać do simsona niedługo po remoncie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjKamillo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zadupie xD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:14, 25 Paź 2009    Temat postu:

Tłumnik AOA? Kosz sprzęgłowy lub zębatka? A jakbym po prostu wsadził Cylinder, tłok, wał, dysze 60tki I NIC WIECEJ NIE WYMIENIAŁ to ile poleci? Bo na moim cylku 50tce leci aktualnie 70-75km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:19, 25 Paź 2009    Temat postu:

Jakbyś nic nie wymieniał to byłby jedynie mocniejszy, albo nawet aż. I właśnie za pomocą zębatek moc można zainwestować w prędkość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin21
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2996
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okrzeja

PostWysłany: Pon 18:39, 26 Paź 2009    Temat postu:

Ja polecam zrobić tak.. Cylinder ALMOT 60. Zębatkę nawet 17z. Tłumik AOA. To właśnie mam u siebie. Jak narazie żaden simek nie miał startu.. Prędkość max podchodzi do 85km/h w warunkach przeciętnych. z lekkim wiatrem nawet do 90km/h. Mierzone z dwoma samochodami.

Podstawa:

Dobre dotarcie. Zestaw Almot potrzebuje dobrego dotarcia (inne też ale moim zdaniem Almot bardziej)

Na początku możesz nawet nie jeździć. Tylko odpalić na 10minut. Zgasić. Jak ostygnie to znowu. Później troszkę jazdy. Myślę że wiesz o co chodzi

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:35, 26 Paź 2009    Temat postu:

No to jak twój simek pociągnie 90 km/h na almocie to ja jak robię 60/4/3 na spawaku i gaźniku 21mm to powinien ze 120 lecieć na spokojnie. A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150.
DJKamillo Jeśli masz cylek DDR to daj do szlifu , dokup tłok, zrób te AoA i załórz większą dyszę w gaźniku i zębatkę 16 i będzie OK.


Ostatnio zmieniony przez Marshal dnia Pon 19:36, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
focusst
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żegrówko k/Śmigla
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 3:42, 27 Paź 2009    Temat postu:

... A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150 ....
hahaha a to dobre :]


Ostatnio zmieniony przez focusst dnia Wto 3:44, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:38, 27 Paź 2009    Temat postu:

Dysza seryjna do takiego cylindra powinna wystarczyć, czyż nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:30, 27 Paź 2009    Temat postu:

Do 60ccm dysza 0,72 starczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin21
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2996
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okrzeja

PostWysłany: Śro 17:34, 28 Paź 2009    Temat postu:

Marshal napisał:
No to jak twój simek pociągnie 90 km/h na almocie to ja jak robię 60/4/3 na spawaku i gaźniku 21mm to powinien ze 120 lecieć na spokojnie. A jak Antonio ma 90ccm to powinien na 3-cim biegu brać mz-tki 150.
DJKamillo Jeśli masz cylek DDR to daj do szlifu , dokup tłok, zrób te AoA i załórz większą dyszę w gaźniku i zębatkę 16 i będzie OK.



Nie musisz wierzyć.Ale komentować też nie.. Dodam tylko że średnie spalanie mojego simsona wynosi około 3,5 litra/100km. Może nawet do 4litrów przy ostrzejszej jeździe. Ale nie narzekam na spalanie bo jestem zadowolony z osiągów..

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjKamillo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zadupie xD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:29, 28 Paź 2009    Temat postu:

mnie spalanie nie interesuje :P Tylko jest jeden problem. No cóż musze się przyznać, nie mówcie że ja dziecko neo jakieś jestem albo coś :P Po prostu nie jestem doświadczony xD Otóż takie operacje jak cylki a co dopiero wały to nie obejdzie się bez pomocy starszego :P A trudno namówić go na takie rzeczy 60ccm 70ccm bo to mu sie nie podoba i twierdzi że nie pociągnie długo, co niestety mnie tą ostrożnością zaraził xD Ale tyle się naoglądałem filmików na YT że mnie ciągnie do przynajmnie 60ccm :P

Co mi się najbardziej nie podoba to ten tłumnik AOA, jak kupiłem orgynał enduro tłumnik to wtrafiłem na jakiś kiczaśną robótkę, która ledwo co udała się skręcić do kupy, a znowu rozkręcać to ryzyko xD

A możecie mi troche potłumaczyć o tych dyszach w gaźniku? I o tych zębatkach bo troche niedoświadczony jestem... NIE BANOWAĆ NOOBÓW Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:38, 28 Paź 2009    Temat postu:

Do 60ccm nie trzeba wymieniać dyszy i głowicy też nie musisz nowej kupować. Jedyne co trzeba wymienić to cylinder lub przeszlifować DDR. Nie licz na cuda jak założysz 60 bo to naprawde większej róznicy od 50 nie ma.

DjKamillo napisał:
A możecie mi troche potłumaczyć o tych dyszach w gaźniku? I o tych zębatkach bo troche niedoświadczony jestem...


Przy większej pojemności należy zmnieć dysze na większą żeby więcej paliwa mogło zassać, bo jak będzie za mała to bedzie dostawał za mało i będzie go muliło (tak ci najprościej wytłumaczyłem:D)
Zębatki - jak wiekszą założysz (np. 16z, 17z ) to V max się zwiększy ale spadnie moc. Jak założysz mniejszą to V max spadnie ale wzrośnie moc.
Jeśli założysz za dużą to może być tak że spadnie i jedno i drugie bo simson nie bedzie miał siły pociągnąć na takiej zębatce, i bedzie sie zbierać jak krowa i jechac 50km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjKamillo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zadupie xD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:50, 30 Paź 2009    Temat postu:

Jakbyście powdzieli "Jak namówić do zmiany pojemności osobę która twierdzi że to nie pociągnie długo" to byście byli ZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEZAJEFajni Wide grin (ale zaje***em xD)

Dobra a poza tym to jakie bardziej opyla się zakładać zębatki? xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:48, 31 Paź 2009    Temat postu:

Według mnie od tych wszystkich 60 jest lepszy dobrze dotarty cylinder DDR 50. Spotkałem się z takimi przypadkami ze ludzie mieli DDR 50 i po zmianie na Almota 60 spadł im v-max...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marshal
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:52, 31 Paź 2009    Temat postu:

Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Ale moim zdaniem więcej niż 16 zębów się nie opłaca.

Ja mojemu tacie to jeszcze przed kupnem wbijałem do głowy, żebyśmy kupili w miarę złoma bo bd robił tuning. Trułem mu tyłek i w końcu powiedział, że mój simek to sam bd o nim decydował. Tylko, że ja wszystkie motory jakiem miałem (motorynika, kadet, ogar 200 i simacz) kupowałem za swoją kasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin