Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Nietypowy problem z simsonem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:49, 26 Lis 2009    Temat postu: Nietypowy problem z simsonem

Witam.
Jak rozwiązałem problem z za dużym napięciem z nowych cewkach to mam drugi. Sprzedałem podróbkę zapłonu na full DDR (nawet kondensator) w celu mniejszej awaryjności (ciężkie odpalanie, chwilowe nie wchodzenie na obroty) oczywiście po próbach przezemnie jak i kolegi ustawienia gaźnika i zapłonu (podróbki).

Teraz nie idzie go ustawić. Albo nie odpala albo strzela, ciężko się wkręca, przerywa i jedzie 30-40km/h.
Iskra jest na Isolatorze jak i na NGK R.

A poprezdni motor z tym zapłonem palił za 1-2 razem. Nie miał takich problemów.

16N3-4 rozbierany, czysty, ustawiany, nawet przy wkręceniu śruby w. obr. ma je średnie, po kilkunastu skeundach gaśnie.

Pomocy Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:11, 26 Lis 2009    Temat postu:

masz full ddr mowisz.. hmm, a masz moze cos z walem i nie da sie zaplonu ustawic choc moim zdaniem wina zaplonu, wez to sobie na spokojnie metoda prob i bledow albo poszukaj kogos kto ma do tego przyrzad:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:16, 26 Lis 2009    Temat postu:

No ale od lipca ma nowe łożyska bo stare dzwoniły.

Męczyliśmy się kilka godzin i nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:40, 26 Lis 2009    Temat postu:

Podczas moich ostatnich problemów z gaśnięciem, przerywaniem itp. zauważyłem pewną rzecz.
Chodzi o to, że dość łatwo stwierdzić, czy usterka leży po stronie zapłonu, czy gaźnika - wystarczy próbować uruchomić motor na ssaniu, ale nie wyłączać ssania i na nim jechać. Chodzi o to, że układ ssania w gaźniku nie ma żadnej regulacji, trudno też to zapchać paprochami jak np. dyszę.
Oczywiście na ssaniu jest trochę mułowaty itp, ale można stwierdzić czy przerywa, czy nie. Jeśli jeździ w miarę normalnie to znaczy, że układ zapłonowy powinien być OK i winy trzeba szukać po stronie gaźnika.
Może to trochę prostackie podejście i nie zawsze się sprawdzi, ale taki jest mój wniosek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:27, 26 Lis 2009    Temat postu:

Nie ma większej różnicy, na ssaniu go zalewa ale ma dosłownie minimalnie więkzse obroty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:57, 26 Lis 2009    Temat postu:

No to w myśl mojej diagnostyki Wink (1) sprawa jest prosta: wina jest po stronie zapłonu. Dlaczego? Bo skoro w układzie ssanie "nie ma" nic, co może się zepsuć a silnik nie zapala albo gaśnie...
Więc nie tyle go zalewa, co nie potrafi tej dawki paliwa zapalić. Czyli albo za słaba iskra albo nie w tym momencie, co trzeba.
Jednym słowem: zapłon Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:06, 27 Lis 2009    Temat postu:

Ale jego już się nie da lepiej ustawić.

Czy może to być wina cewki WN/kondensatora?

Zimny pali tylko z ssaniem, ciepły z nim też ale się zalewa czasem.
Podczas jady gdy je załączę dostaje muła ale po 4-5sek jakby przepali paliwo i ma dosłownie odrobinkę większe obroty (trzymając ssanie)


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pią 0:13, 27 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:59, 27 Lis 2009    Temat postu:

Przerwa na świecy i platynkach taka sama?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:43, 27 Lis 2009    Temat postu:

Tak, 0,4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
floweer1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dzielów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:29, 19 Sty 2010    Temat postu:

A sprawdź może sprężanie to też może być przyczyną problemów z zapalaniem itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:09, 20 Sty 2010    Temat postu:

Już zrobione, teraz mam inny problem. Szpilka z wykrętakiem została w gwincie karteru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin