Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nie wiem jak to nazwać.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:11, 30 Cze 2011    Temat postu:

Właśnie wydawało mi sie iż dawka jest za mała i podniosłem trochę poziom. Jeżeli tak mówisz to zmniejsze ponizej oryginalnej wersji. Co to są te wypadające zapłony?

tarnus napisał:
Może ta iskra jest ale licha?

Iskrą można zabijać xDD.
Filc tłuuusty.

Adrian
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:32, 01 Lip 2011    Temat postu:

Wypadający zapłon, czyli mieszanka nie uległa spaleniu i zostaje niespalona wpuszczona w rurę wydechową.
Teraz, jeżeli kolejna dawka paliwa spali się prawidłowo, to rozgrzane spaliny mogą zapalić tą mieszankę która jest w tłumiku i będzie bum.
Czasem niespalone paliwo to efekt zbyt małej kompresji.
Tym śladem dotarliśmy do chwili kiedy pasuje abyś sprawdził stan tłoka, cylindra i pierścieni. Przy okazji zobaczysz czy nei ma za dużo nagaru.


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartus12345
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:36, 01 Lip 2011    Temat postu:

to kichanie to może być wtedy gdy masz źle ustawione powietrze, podobny przypadek miałem właśnie ale u mnie to jeszcze uszczelka była już wyrobiona od rozbierania gaźnika i łapał lewe powietrze na ssaniu pieknię bez ssania gasł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:39, 01 Lip 2011    Temat postu:

Cylinder zmieniałem na początku sezonu. Raczej nie powinien być zużyty. Chociaż, przy okazji rozbierania gaźnika i to sprawdzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:22, 06 Lip 2011    Temat postu:

Opuściłem poziom paliwa, cofnąłem zapłon, zmniejszyłem przerwę na platynkach. Nie kicha ale dalej się muli. Daje gazu to robi muuuuu, odpuszczam i jest okay. i nie ma wolnych obrotów Sad (1)(.

Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Śro 23:22, 06 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crazyboy5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:26, 12 Lip 2011    Temat postu:

U mnie był podobny problem to pływak w gaźniku przestawiłem żeby się za wcześno nie zamykał i git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:36, 12 Lip 2011    Temat postu:

celovnik napisał:
Opuściłem poziom paliwa, cofnąłem zapłon, zmniejszyłem przerwę na platynkach. Nie kicha ale dalej się muli. Daje gazu to robi muuuuu, odpuszczam i jest okay. i nie ma wolnych obrotów Sad (1)(.


Czy na pewno wszystkie kanały i dysze wyczyściłeś w gaźniku?
Wysokość paliwa zostaw w spokoju. Zmienisz coś z pływakiem to wierz mi trudno jest ustawić do stanu fabrycznego. Albo będzie za niski poziom, albo za wysoki, albo będzie się zawieszał pływak albo bił o obudowę gaźnika i się szybko dziura w nim zrobi. Tego jak tylko jest prawidłowy poziom to się nie rusza. Mało tego, lewy pływak i prawy muszą chodzić identycznie, czyli być na tym samym poziomie względem zawieszenia.

Spróbuj przy dodawaniu gazu przysłonić ręką wlot powietrza na filtrze. Jeśli będzie coś lepiej to raczej lewe powietrze łapie, albo za mało paliwa (przytkany gaźnik). Możesz na próbę przełożyć iglicę w drugie skrajne położenie.
No i jeszcze to że zmniejszenie przerwy na platynkach zmieniło tyle że nie kicha to bym sprawdził przewód, fajkę i kondensator. Ten ostatni odepnij na chwilę całkowicie i zamiast jego podłącz inny, kondensator styrofleksowy 220nF/250V lub na większe napięcie ale pojemność 220nF musi być. Taki jak np. tu [link widoczny dla zalogowanych]
Z kondensatorem jest czasami tak, że mierzysz go na zwarcie i nic nie wykazuje, mierzysz pojemność (jak masz czym) i niby jest OK ale w układzie okazuje się że nie działa gdyż go przebija przyłożone podczas pracy napięcie. Raz przebity dielektryk będzie już w tym miejscu na zawsze uszkodzony i ciągle przebijał aż do zupełnego uszkodzenia które pokaże ci miernik ale czasem jest tak że taki stan niby dobry a jednak zły trwać może baardzo długo. Zwłaszcza tak się dzieje w układach ze zmiennym napięciem.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Wto 15:14, 12 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:24, 23 Lip 2011    Temat postu:

Dziś znowu rozebrałem Gaźnik na części pierwsze. Dałem większą dysze na iglicy. Przedmuchałem dalecj nic. Zmierzyłem kondensator pokazało mi że ma 231nF wiec jest dobry. Iskra jest dobra, na najwyższych obrotach tylko widać jak na platynkach sie iskrzy. Zatkałem ręką ten wlot powietrza, to w ogóle sie dusi i gaśnie. Buuuuuuu i tyle. O i znowu sie przeziębił(kicha). Już normalnie nie mam nerwów do niego;//.

Ostatnio zmieniony przez celovnik dnia Sob 17:04, 23 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:01, 25 Lip 2011    Temat postu:

Jaki gaźnik do 60ccm proponujecie? Tak tylko sie pytam Wide grin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czego005
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:37, 25 Lip 2011    Temat postu:

Ja powiem tak przeczyść rure wydechową może być zapchana Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:34, 25 Lip 2011    Temat postu:

celovnik napisał:
Jaki gaźnik do 60ccm proponujecie? Tak tylko sie pytam Wide grin.
16n1-11 proponuję ja. Mam taki właśnie i jest dobry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
celovnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:28, 26 Lip 2011    Temat postu:

A jakie on ma zalety? Czym się różni, itp? Ja mam 16n3-4. Interesują mnie nie tyko 16n inne teżHappy, bingi, amale. Okazało się że mój gaznik z powodu gownianej jakości się popsuł. Wytarla się przepustnica... Gaznik ma 3 albo 4 miesiące. Szkoda słów. Podróbka, niby ifa napisane ale szkód słów. Już nic tam nie kupię...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin