Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz na koszu sprzegłowym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 10:37, 21 Sie 2010    Temat postu: Luz na koszu sprzegłowym

Witam.
Po zakupie simsona dokuczal mi dziwny halas z silnika . Postanowilem mu sie lepiej przyjzec. Zauwazylem ze kosz sprzeglowy ma luz wzdluz walka na ktorym jest osadzony okolo 1mm. Czy to jest normlane? sprawdzilem wszystko po kolei. Pierscien segera na walku jest a mimo to walek wysuwa sie na okolo 1mm. wszytskie podkladki(dokladnie 2-pod koszem jedna i pod tarczamia tez jedna ) byly na miejscu ale mimo to luz nadal jest. Pomozcie prosze. nie wiem czego to wina a moze tak po prostu ma byc. wspomne jeszcze ze po skreceniu wszystkiego w calosc tarcze i docisk nie maja luzu a tylko kosz sprzeglowy ma luz wzdluzny. po uruchomieniu silnika i po wcisnieciu sprzegla slychac niepokojaca stuki. aha jescze jedno lozysko tez nie ma luzu.
Pomozcie prosze.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 10:59, 21 Sie 2010    Temat postu:

Od tego są podkładki dystansowe do regulacji luzu. Mają one od 1mm do 2mm (co 0,2mm) ale ciężko jest je dostać.
Jednak taki luz jak jest u ciebie nie powinien powodować hałasu, myślę że masz też luz na zębach kosza i zębatki na wale i to on lubi dość mocno hałasować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 17:05, 21 Sie 2010    Temat postu:

A czy ktos z was wie czy tam wogole powinien byc luz. bo wszytsko jest zlozone jak fabryka nakazala a on jest. jest taka mozliwosc zeby pierscien segera z biegeim kilometrow sie wytarl bo pewnie jest od nowosci i zmniejszyl swoja grubosc a w ten sposob mogl pojawic sie luz.....??


a ten loz np na zebach likwiduje sie tylko przez wymiane zebatki na wale i koszu??
wspomne jeszcze ze luzu na zebatce nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Harbutowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:53, 21 Sie 2010    Temat postu:

U siebie mam luz na koszu od sprzęgła (wzdłuż wałka) ok 2 mm i nic mi nie stukocze.
Tak musisz obie te zębatki wymienić, ale skoro nie ma na nich luzu to nie trzeba ich wymieniać.


Ostatnio zmieniony przez Marian dnia Sob 17:54, 21 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:19, 21 Sie 2010    Temat postu:

Luz na koszu ma bodajże wynosić 0,3 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 22:04, 21 Sie 2010    Temat postu:

I jest regulowany za pomocą podkładek regulacyjnych, więc w czym problem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Sob 23:18, 21 Sie 2010    Temat postu:

Problem jest w tym ze pierwsze slysze zeby sobie na wlasna reke zakladac jakies podkladki. producent przewidzial tam 2 podkladki i tak wlasnie mam zlaozone. problem mam w tym ze wczesniej mialem schwalbe a teraz s51 i pierwszy raz mam do czynienia z tym silnikiem i nie wiem czy taki luz powinien wystepowac, a jezlei nie to szukam odpowqiedzi co moze byc tego przyczyna. nie chce ingerowac w projek silnika przez zakladnaie sobie jakis tam dodatkowych podkladek. mam nadzieje ze mnie zrozumiecie i uzyskam konkretna odpowiedz.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 23:23, 21 Sie 2010    Temat postu:

Konkretna odpowiedź jest taka, ze luz ten należy kasować za pomocą podkładek regulacyjnych.

Co jednak nie zmienia faktu, że powodem nadmiernego hałasu jest co innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pią 16:57, 03 Wrz 2010    Temat postu:

No wlasnie badalem doklandie ten silnik po zakupie i jestem prawie przkeonany ze halas pochodzi z tamtad, poniewaz po wcisnieciu sprzegla na wolnych obrotach pojawia sie nieprzyjemny stukot i drgania na tej dziwgience sprzegla przy karterze. moze teraz przyblizylem bardziej problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:39, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Jeśli przed zakupem poprzedni właściciel grzebał coś w silniku czyli remoncik etc, to jest bardzo możliwe że miałem dokładnie to samo, tyle że jak dodałem gaz to szarpał i hałasował więc odrazu do domu i właśnie się okazało że kosz sprzęgłowy miał luz wzdłuż wałka, i postanowiłem założyć podkładkę, tyle że nie miałem takiej jak trzeba było więc ;D ja akurat minimalnie grubszą wsadziłem do ognia, troche przykułem i pasowała idealnie ;] i w silniku cisza...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:32, 03 Wrz 2010    Temat postu:

Zakładanie podkładek w celu skasowania luzu to wcale nie jest ingeracja w silnik.
Zrób jak koledzy radzą i zdaj relacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pią 23:13, 03 Wrz 2010    Temat postu:

tylko zastanawia mnie to dlaczego ten luz sie pojawil skoro zalozone sa odpowiednie podkladki odpowiedniej grubosci i we wlasciwych miejscach(sprawdzane z lehrvideo ischemtem silnika)

A i jeszcze jedna sprawa do tych ktorzy rozkladali i ponownie skladali caly silniczek.Czy po wlozeniu walka na ktorym jest kosz sprzeglowy w karter po zaloezniu pierscienia segera zaraz za lozyskiem jest wyczuwlany jakis luz wzdluzny??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:49, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Ten wałek wsadza się w łożysko, które wcześniej założyliśmy do kartera. Nie powinno być żadnego luzu na wałku sprzęgłowym, powinien byc luz 0,3mm na samym koszu sprzęgłowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin