Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Koło magnesowe blokuje o iskrownik.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:46, 19 Sie 2011    Temat postu: Koło magnesowe blokuje o iskrownik.

Witam,
Ostatnio od jednego z użytkowników kupiłem iskrownik do elektronika i blokuje mi się o niego koło magnesowe.
Więc zrobiłem kilka prób :
Mając 2 zapłony

wsadzałem do Simka i sprawdzałem
1) Stator elektronik, koło elektronik -> blokuje ;
2) Stator elektronik koło platynki -> blokuje ;
3) Stator platynki koło elektronik -> nie blokuje ;
4) Stator platynki koło platynki nie blokuje.

Pytanie co może być dokładnie uszkodzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:21, 19 Sie 2011    Temat postu:

Chłopcze jak ty możesz do zapłonu elektronika wkładać koło magnesowe z krzywką, która jest przeznaczona do zapłonu platynkowego.

Przykręć porządnie stator do silnika a jeżeli będzie ci dalej blokować to spróbuj wyszlifować lekko cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:34, 19 Sie 2011    Temat postu:

Myślę, że zakładał różne zapłony z różnymi kołami aby sprawdzić co jest przyczyną blokowania a nie po to żeby zapalić.
Moim zdaniem winny będzie stator elektronika. Sprawdź czy cewki są dobrze dokręcone. Na rdzeniach cewek namaluj jakiś znaczek korektorem i załóż. Obróć kilka razy wałem i będziesz wiedział czy trze o cewki czy też nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:50, 19 Sie 2011    Temat postu:

Sprawdzałem cewki i wszystkie są dobrze przykręcone bez luzów.
Niestety ociera dalej i to cewka która znajduje się naprzeciwko impulsatora.
Dziwne jest to, że jest to jedyna cewka która jest przymocowana na śruby zakończone łbem sześciokątnym a nie łbem pod wkrętak.
Nie chcę kombinować gdyż dopiero co kupiłem od PPrrzzeemmeekk z forum jako całkowicie sprawną. Odeślę mu aby wymienił albo kasę zwrócił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacasimson123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darnawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:43, 20 Sie 2011    Temat postu:

ustaw idelnie zapłon ! ja tez tak miałem
musisz wycentrować zapłon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:43, 20 Sie 2011    Temat postu:

Problem jest w tym , że uszkodzona jest podstawa tak, że nie tylko nie może się opierać o ogranicznik przesunięcia w karterze co widać na tym zdjęciu :


lecz również uszkodzenie to uniemożliwia prawidłowe jego dociśnięcie łapką co widać tu :


Będzie to powodowało, że podczas pracy silnika i tak będzie sobie znajdowało swoje miejsce.

Zaczyna we mnie kipieć gdyż piszę do niego a on udaje, że go nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:26, 20 Sie 2011    Temat postu:

Zamień tą łapkę na kilkumilimetrową blaszkę. Daj ją pionowo w dół.
Ja tak mam zrobione bo nie mam takiej łapki i trzyma całkiem dobrze.
Jedyny problem może być jeśli koło magnesowe będzie ocierało o śrubę mocującą bo wtedy przyjdzie wyżej ale do się to wyszlifować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:45, 20 Sie 2011    Temat postu:

Tylko dlaczego mam kombinować skoro kupiłem całkowicie sprawny stator ?
Czuje się oszukany gdyż nie zostałem poinformowany o tym fakcie a zgodnie z prawem powinienem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartus12345
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:28, 20 Sie 2011    Temat postu:

a spróbuj jeszcze ten zapłon przestawić moze będzie ładni chodził silnik jak będzie zapłon w innej pozycji??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PPrrzzeemmeekk
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:32, 20 Sie 2011    Temat postu:

bartus12345-Jedna najmądrzejsza odpowiedź.

Jak myślisz po co masz wybite nacięcie ? Ja mam w karterze wybite na tym cycku...I ten iskrownik idzie w lewo !


Ostatnio zmieniony przez PPrrzzeemmeekk dnia Sob 19:42, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:39, 20 Sie 2011    Temat postu:

A nie pomyśleliście o tym że wtedy w innym momencie będzie pojawiać się iskra ?
Może to skutkować nawet tym, że w ogóle nie odpali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PPrrzzeemmeekk
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:44, 20 Sie 2011    Temat postu:

Pustack-Bo tak jest ! Przeczytaj to co wyżej.


Zobacz na cewki (iskrownik) jak były u mnie ustawione,a jak są u P.Grzegorza

http://p1.bikepics.com/2011%5C06%5C25%5Cbikepics-2230179-full.jpg


Ostatnio zmieniony przez PPrrzzeemmeekk dnia Sob 19:48, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:38, 20 Sie 2011    Temat postu:

Ok, ale te znaki nie zawsze muszą się pokrywać. To jest fabryczne ustawienie a praktycznie może być inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz1969
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:15, 20 Sie 2011    Temat postu:

Możliwe, że w pewnych przypadkach da się go ustawić ale ...
ja kupowałem iskrownik używany całkowicie sprawny a ten jest uszkodzony mechanicznie i w większości przypadków nie da się go ustawić.
Osobiście wątpię aby ktoś kupując koło używane otrzymując je bez np. 15 szprych mimo że proste uznał by że wszystko jest w porządku.
Ja tak nie uważam , sprzedawca tak więc będą to musiały rozstrzygnąć instytucje do tego powołane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz13087
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: CHOSZCZNO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 22 Sie 2011    Temat postu:

Ja bym proponowal na przyszlość magneto sciągaczem a nie łyżką do kół wyciągac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin