Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jaki powienien być luz korbowodu pomiędzy połówkami wału?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Sob 15:01, 24 Kwi 2010    Temat postu: Jaki powienien być luz korbowodu pomiędzy połówkami wału?

Witam.
U mnie luz korbowodu pomiędzy połówkami wału wynosi 2 mm. Czy to nie za dużo?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:33, 24 Kwi 2010    Temat postu:

W moim nowym korbowodzie ten luz "na boki" też był spory. Teraz nie mam jak go zmierzyć (jest w silniku), ale zrobiłem to na starym korbowodzie i wyszło 1,7 mm. Mierzone grubością pliku karteczek jaki uda się wcisnąć w szczelinę korba-korbowód.

Edit: chyba trochę mniej, bo wiertło 1,5 mm wchodzi w szczelinę pod lekkim skosem czyli będzie to raczej 1,4 mm. Akurat szczelinomierz dostał nóżek. Pomiar suwmiarką jest trochę kłopotliwy i różnie wychodzi: nawet 1,8 mm bo sam korbowód kolebie się też wzdłuż swojej osi.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 17:43, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 22:44, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Tam może być nawet i metr luzu, on i tak jest kasowany za pomocą podkładek dystansowych na sworzniu tłokowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Nie 9:29, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Bo chodzi o to, że mam wrażenie, że wał jest już u swego schyłku. No i tak myślałem, że już coś z nim jest, skoro luz jest aż taki.

A mierzę go na ściągniętym cylindrze, nie rozpoławiałem silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 1:01, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Ale ten luz nie ma żadnego znaczenia. Dokładnie taki sam jest przy nowych wałach, bo korbowód na boki nie pracuje i ten luz nie ma prawa zmieniać się podczas eksploatacji silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin