Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jaka zębatka zdawcza??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obywatel1990
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:52, 10 Lut 2010    Temat postu: Jaka zębatka zdawcza??

Witam
Jutro jadę kupić zębatkę zdawczą do simsona S51 (simak jest po kapitalny remoncie, cylinder zwykła 50) mam mały problem bo nie wiem jaką kupić. Zastanawiałem się między 16 a 17 zębów. Przed remontem silnika miałem zębatkę 15 i leciał ok 60-65km/h. Chciałbym zwiększyć predkość. Jakie v-max będzie na zębatkach 16 i 17 zębów?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:42, 10 Lut 2010    Temat postu:

16 max.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:48, 11 Lut 2010    Temat postu:

Ale nie wiem czy wiesz, że po zmianie zębatki różnicy prędkości na prędkościomierzu nie zobaczysz. Licznik będzie pokazywał taką prędkość jak wcześniej pokazywał, a rzeczywista prędkość powinna się zwiększyć o 4-5 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:56, 11 Lut 2010    Temat postu:

Czyli licznik będzie pokazywał mniej.

Ile naprawdę pojedzie, to trudno określić bo zależy to od mocy silnika.
Teoretycznie możesz sobie to zobaczyć tutaj, w pierwszej tabelce.
Kaziu na pewno radzi Ci dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamS512
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Praszka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:06, 11 Lut 2010    Temat postu:

Nie nie bedzie pokazywał mniej. Bedzie pokazywał tyle samo bo czujnik ok prędkościomierza jest na zębatce a nie kole.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:31, 11 Lut 2010    Temat postu:

Właśnie dlatego, ze jest na zębatce będzie zaniżał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Czw 16:09, 11 Lut 2010    Temat postu:

Syzyf napisał:
Czyli licznik będzie pokazywał mniej.


Zależy kolego co masz na myśli.

Mniej niż prędkość rzeczywista, czy mniej niż pokazywał wcześniej.

Jeżeli silnik osiągnie takie obroty jak na wcześniejszej zębatce licznik będzie pokazywał tyle samo, prędkość wzrośnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:17, 11 Lut 2010    Temat postu:

Wskazanie licznika odnosi się do rzeczywistej prędkości.
Przy tych samych obrotach silnika jak przy zębatce 15z licznik pokaże taką samą prędkość, jednak koło tylne będzie się obracało szybciej przy zębatce 16z.
Zatem licznik będzie zaniżał pomiar i np. przy rzeczywistej prędkości 55 km/h pokaże 51 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Czw 18:02, 11 Lut 2010    Temat postu:

Tak, do tego dążę. Nie wiedziałem tylko, czy "wskazanie licznika odnosi się do rzeczywistej prędkości", czy do wcześniejszych danych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 3:39, 12 Lut 2010    Temat postu:

Rozwiązaniem jest aby licznik nie oszukiwał przy zębatce 16z zastosowanie napędu licznika od simsona sr50, on ma oryginalnie 16z (ok 30zł napęd licznika + ok 10zł zębatka) lub zastosowanie kosza sprzęgłowego od s70 (zębatka zostaje wtedy 15z, kosz ok 90zł), tylko wtedy simson musi mieć większą moc, bo to tak jakby zastosował sobie zębatkę większą o 2 zęby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pią 11:55, 12 Lut 2010    Temat postu:

Lub jeszcze tańsza metoda - przeskalować tarcze o ~ 15:16.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:55, 12 Lut 2010    Temat postu:

Tańsza jest, ale może stać się jeszcze droższa jak się zepsuje licznik. Przeskalować tarcze nie jest taką prostą sprawą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:26, 12 Lut 2010    Temat postu:

adriano19921106 napisał:
Rozwiązaniem jest aby licznik nie oszukiwał przy zębatce 16z zastosowanie napędu licznika od simsona sr50, on ma oryginalnie 16z

Czy to jest sprawdzony sposób? SR50 ma co prawda 16z z przodu, ale 31 zębów z tyłu (S51 ma 34z) o średnicy koła nie wspomnę.
Nie mam w tej chwili pod ręką przełożeń itp żeby to policzyć.
Na Allegro napędy licznika są przeważnie sprzedawane jako "napęd do S51/SR50" - uniwersalny. Czy to niewiedza sprzedawców, czy czegoś tu nie kumam 8O ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adriano19921106
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czerwona Woda
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:19, 13 Lut 2010    Temat postu:

Tylna zębatka nie ma znaczenia ile ma zębów, gdyż licznik napędzany jest przez zębatkę zdawczą a nie przez koło, więc ważna jest tylko zębatka przednia.
"Na Allegro napędy licznika są przeważnie sprzedawane jako "napęd do S51/SR50" - uniwersalny. Czy to niewiedza sprzedawców, czy czegoś tu nie kumam ?" Sprzedawcy się nie znają, Kniaź ma napędy licznika do sr50 i do s51. Sposobem więc na to aby licznik nie oszukiwał, a simson uzyskiwał większą prędkość maksymalną jest jeszcze zmiana tylnej zębatki na mniejszą, lecz ludzie to rzadko stosują, bo koszt takiej zębatki tylnej waha się w granicach 40zł i jest przy tym trochę roboty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 0:25, 13 Lut 2010    Temat postu:

Pier**dolicie Hipolicie. Napęd licznika jest identyczny zarówno w modelu SR50 jak i S51.
Jeżeli chodzi o wskazania licznika to znaczenie ma zarówno zębatka na wałku zdawczym jak i na kole.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin