Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Głowica z 70tki. Spostrzeżenia po wymianie na 60ccm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:51, 27 Lip 2011    Temat postu: Głowica z 70tki. Spostrzeżenia po wymianie na 60ccm

Kiedyś pisałem że pojemność mojego silnika to 50ccm ale poprzedni właściciel założył mu głowicę z 70tki. Skutek tego zmniejszony stopień sprężania oraz problem jak się wczoraj okazało z utrzymaniem szczelności. Po rozkręceniu wczoraj okazało się że jest za mała powierzchnia styku cylinder-glowica i silnik mocno rozgrzany wypluwa niespalony olej pomiedzy głowicą a cylindrem. Dziwne że silnik w jakiś szczególny sposób nie dawał znać że coś jest nie tak.
Założyłem wczoraj na próbę głowicę z 60tki którą kupiłem na allegro. Ja to mam jakiegoś pecha, aukcja dotyczyła głowicy 50ccm a się okazało co innego. No ale się dogadałem ze sprzedającym co do moich roszczeń i jest OK. Dostanę w dobrej cenie cylinder 60ccm.
A więc tak. Ona (60ccm) też w sumie ma większą komorę sprężania niż 50tka, ale mniejsza niż 70tka, no i najważniejsze to to, że pierścień uszczelniający zdecydowanie lepiej pasuje na tulei cylindra co nie powoduje problemów z utrzymaniem szczelności.

Przed założeniem, zmierzyłem pojemność obu głowic za pomocą nalewanej strzykawką benzyny. Jako korka użyłem po prostu wkręconą świecę. 70tka zmieściła około 7,5ml a 60tka około 5ml. Wypełniałem aż do rantu pierścienia uszczelniającego bez menisku, na płasko. W sumie 2,5ml to może nie dużo się wydawać, ale jednak 50ml to 66% pojemności z 7,5ml. Spodziewam się że 50tka to będzie kolejne około 2,5ml a to już oznacza naprawdę sporą różnicę. w stosunku do 7,5ml.

Po założeniu głowicy z 60tki na cylinder 50ccm takie są efekty:
1. Silnik jest zdecydowanie mocniejszy. Pod wzniesienia na które musiałem wrzucać dwójkę aby się wtoczyć z prędkością 30-35kmh wjeżdżam teraz na trójce mając 42kmh na liczniku a i mało brakuje aby 4 zapiąć.
2. Po próbnej jeździe okazało się że nie trzyma wolnych obrotów- musiałem skorygować skład mieszanki. Wydaje mi się dziwne ale trzeba było zmniejszyć ilość paliwa wkręcając o pół obrotu śrubę regulacji mieszanki.
3. Prędkość maksymalna praktycznie nie zauważyłem aby coś wzrosła. Może trochę, ale to jakieś 2-3kmh.
4. Do 60kmh rozpędza się jak wiertarka, bez najmniejszego problemu. Jest wyraźnie dynamiczniejszy, mogę sobie pozwolić np. skręcać na skrzyżowaniu na 4tym biegu i za zakrętem kontynuować jazdę tylko dodając gazu. (zaznaczam że z przodu mam zębatkę 14z)

Aż się boję pomyśleć co będzie jak mu założę oryginał głowicę 50ccm 8O

Pytanie oczywiście mam.
Spodziewałem się większej zmiany prędkości max. Aby zwiększyć prędkość obrotową pasuje chyba skorygować zapłon. Jak miałem wcześniej kiedyś zapłon platynkowy to był ustawiony tak jak piszą w książkach., ale teraz mam moduł elektronik i z powodu że nie mam lampy stroboskopowej ustawiałem go na zasadzie prób przy jakim położeniu silnik najlepiej pracuje i ma największe zdolności do pokonywania wzniesień. Zastanawiam się więc czy korekta zapłonu ma jakiś sens czy sobie odpuścić.


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Śro 21:55, 27 Lip 2011    Temat postu:

jesli chodzi ci o prędkość to zmień zębatkę 14 na 16 będzie troszkę szybszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:26, 28 Lip 2011    Temat postu:

Ja celowo zmieniłem zębatkę z oryginalnej 15 na 14 gdyż był za szybki jak na mojego syna a zarazem za słaby aby mnie wciągać pod górkę. Zębatka 14 więc pozostaje. Tylko zwróciłem uwagę na to że nie tyle że chciałem ale wydawało mi się - spodziewałem się - że prędkość wzrośnie, ale się okazało że praktycznie niezauważalnie. Tak jeżdżąc od tamtego czasu potwierdza mi się w wielu sytuacjach wzrost o jakieś 2-3kmh. Ciekawe czy wymiana głowicy na właściwą 50ccm przyniesie dalsze 2-3kmh i podobny jak teraz przyrost mocy. Wtedy pomyślę o założeniu jeszcze mniejszej zębatki - 13tki.
Jedna sprawa mi się jeszcze nasuwa...ten zestaw tłok-cylinder był wymieniany przez poprzednika i docierany pod głowicą 70tką, więc spodziewam się że silnik jest nadzwyczaj dobrze dotarty, gdyż nie przegrzewał się zbytnio.
Wczoraj pożyczyłem od sąsiada stroboskop do ustawiania zapłonu i okazało się że zapłon ustawiany na czuja - czyli na osiągi w trasie był przesunięty względem zalecanego o około 0,6mm. To dużo. No ale okazało się też że ustawienie na właściwy kąt nie dało mi jakiś odczuwalnych różnic w ciągu pod górkę, poza tym tylko że lepiej się wkręca na obroty.
Tu http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/spostrzezenia-przy-ustawianiu-zaplonu,32547.html#380969
opisuję co i jak oraz co ciekawego zauważyłem podczas zabaw ze stroboskopem.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Czw 10:31, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:16, 28 Lip 2011    Temat postu:

Tarnus ciekawy temat poruszyłeś... ja mam cylinder 60cm3 i głowicę też 60. Zastanawiam się czy zmienić głowicę na DDR (bo mam) i czy będzie jakaś różnica? z przodu mam zębatkę 14z i troszkę brakuje mu mocy jadąc pod górkę (waże 82kg). Cylinder mam nowy komplet jeszcze na dotarciu.. zapłon ustawiony dobrze gaźnik tak samo a jednak brakuje tej mocy jadąc pod górkę..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dam92
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:53, 28 Lip 2011    Temat postu:

Tarnus: myślę że nie będzie już takiej różnicy w mocy, wydaje mi się że kluczową rolę odegrał tu pierścień styku, gdzie wcześniej mogła uciekać dodatkowo kompresja a teraz nie ucieka do tego jest większa, ale mimo wszystko jestem ciekaw efektów Happy
Andikss51: weź poprawkę na to że masz silnik na dotarciu, w przypadku skuterów większości przypadków jest tak że kompresja na dotarciu jest mniejsza niż po... A zmiana głowicy hmm możesz spróbować, tym bardziej że masz na stanie, tylko musisz testować w takich samych warunkach żeby zobaczyć czy faktycznie to coś dało bo często nasze odczucia wyolbrzymiają skutek jaki osiągnęliśmy Wink (1) Ale wątpię że zmiana głowicy z "naszej" na ddr coś da Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:01, 28 Lip 2011    Temat postu:

Andiks

Ja też ważę w porywach do 82-83kg. Zauważ jednak że masz silnik na dotarciu, więc nie oczekuj teraz mocy. Po prawidłowym dotarciu moc powinna wzrosnąć o jakieś 5-10% w/g różnych źródeł. Piszą o tym nawet w książce obsługi. Czy głowica DDR o której piszesz jest poj. 50ccm? Jeżeli tak i teraz na dotarciu ją założysz to silnik będziesz mocno przegrzewał a to nie jest wskazane.

dam92 napisał:
tylko musisz testować w takich samych warunkach żeby zobaczyć czy faktycznie to coś dało bo często nasze odczucia wyolbrzymiają skutek jaki osiągnęliśmy Wink (1)


No ja mam ten komfort że wjeżdżam pod górkę x razy i wiem czy raz jest lepiej i wciąga mnie na 3 biegu czy tez gorzej i muszę zredukować na 2gi.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Czw 11:06, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:42, 28 Lip 2011    Temat postu:

No tak Dam92 masz racje... moc wzrośnie po dotarciu zapomniałem o tym Happy dziś zmieniłem głowicę przy okazji szpilki ddr (nie ściągałem cylindra) stare były dobre ale wymieniłem bo to były zamienniki a byłem w posiadaniu oryginalnych. Nie jeździłem niestety nie było czasu na to odpalilem tylko Simsona i wcale nie nagrzewa się szybciej Tarnus. Zauważyłem że głowica ddr jest jakby splanowana względem tej 60 (fabrycznie) ten zamiennik ma jakby grubszy kołnierz. No nic przejade się i zdam relacje czy coś się zmieniło. Hmm.. może to ja mam urojenia że brakuje mi mocy a to Tylko Simsonek..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:23, 29 Lip 2011    Temat postu:

Może różnica w grubościach kołnierzy nie jest aż tak spora. Zauważ że są tacy którzy montują uszczelkę pod głowicą a to dodatkowy odstęp.
U mnie syn nawet stwierdził że po wymianie "jest wyraźnie zrywniejszy".

Póki co, nadal mam nie taką głowicę jak trzeba bo cylinder 50ccm a głowica z 60ccm. Szukam kogoś kto by chciał się zamienić moja głowicą 70ccm Al-mot na 50cm. Moja jest w idealnym stanie, przejechane jakieś 900-1000km.
Mnie nie interesuje 70ccm, co najwyżej przygotuję zestaw 60ccm jaki wpadł mi w ręce.

Marek


Ostatnio zmieniony przez tarnus dnia Pią 8:28, 29 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:31, 30 Lip 2011    Temat postu:

Dziś jeździłem na tej samej trasie Simson jest trochę mocniejszy to da się odczuć.. jest ok. Tarnus daj ogłoszenie w odpowiednim dziale może ktoś się zamieni... ja mam głowicę drugą 50cm3 ale tulejowana była i przepuszcza kompresje więc do niczego :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tarnus
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:48, 30 Lip 2011    Temat postu:

Wczoraj na Simsonie pojechaliśmy z synem do centrum. W sumie 140kg obciążenia. Na prostej drodze bez większych problemów osiągaliśmy 60km/h.
Kiedyś, jeszcze przed zmianą głowicy też z nim jechałem i nie dało się tak szybko we dwójkę jechać. Wzrost mocy jest bardzo zauważalny.


Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin