Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gdy przerzucam biegi nie czuje jak one przeskakują.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:08, 04 Maj 2011    Temat postu: Gdy przerzucam biegi nie czuje jak one przeskakują.

Witam,
Panowie powiem krótko, elektryka w Simsonie jest dla mnie prosta, jednakże mechanika niekiedy mnie przerasta.
Znajomy przyprowadził mi Simsona do naprawy bo coś mu tam nie grało w elektryce. Uporałem się z tym dosyć szybko. Podczas jazdy testowej zauważyłem, że ma także problem z biegami. Teoretycznie biegi są, ale nie czuję ich jak one przeskakują. Zdemontowałem lewą stronę, posprawdzałem wszystko i nic złego nie zauważyłem. Sprężyna w środku, która napina cały mechanizm jest w 100% dobra, mocno napięta itp. Lecz momentu przejścia biegów z niższego na większy czy odwrotnie podczas jazdy w ogóle nie czuć. Wrzucić luz do w ogóle miazga. Ręką na postoju da radę coś tam wyczuć, ale nie zawsze.
Co jest tego przyczyną. Który z podzespołów jest ewentualnie do wymiany, co się mogło "wyrobić".
Proszę o szczere odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Simson SR50, 1989, 12V, Elba+Mostek Graetza,
PS: Mechanizm biegów w S51 i SR50 jest taki sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:20, 04 Maj 2011    Temat postu:

Wyrobić się mógł wałek garbaty, on siedzi w skrzyni

foto:
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/47/19/27/1547192797
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:22, 04 Maj 2011    Temat postu:

Może nie wytłumaczyłem mojego problemu do końca.
Biegi wszystkie wchodzą normalnie, tylko moment przeskoku z wyższego na mniejszy bieg lub odwrotnie ciężko jest wyczuć w nodze podczas jazdy. Wrzucenie luzu miedzy 2 i 3, 3 i 4 graniczy z cudem. Między 1 i 2 jest OK.
Przypuszczam, że mogła się zużyć ta część o numerze 10 KLIK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 995
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 23 km od Nowego Sącza
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:48, 04 Maj 2011    Temat postu:

Tak naprawdę w Simsonie luz jest tylko między 1 a 2. Między innymi nie ma szans mieć luzu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:07, 04 Maj 2011    Temat postu:

Jakieś inne podpowiedzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:24, 04 Maj 2011    Temat postu:

Luz rzeczywiście jest tylko między 1 i 2 biegiem - pomiędzy innymi jest tylko stan przejściowy.
Mnie się wydaje, że najbardziej "klikotwórczy" jest jednak baranek a właściwie 4 małe kulki i sprężynka na wałku sprzęgłowym. Gdyby ta sprężynka strzeliła, to mógłby być taki efekt. To można wyczuć jeśli przesuwa się baranek ręcznie po zdemontowaniu mechanizmu zmiany biegów (tylko bez nadmiernego wyciągania go, bo trzeba będzie kroić silnik jeśli kulki wypadną :! ).
Ale wtedy kulki wydostałyby się na wolność i zapewne trafiły między tryby.
Oczywiście może być - jak pisze Simson RM - że baranek się wyrobił.
Ta część nr 10 też może mieć wpływ ale wszystkie te ewentualne przyczyny wymagają oględzin i ściągnięcia lewego dekla.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 21:25, 04 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:34, 05 Maj 2011    Temat postu:

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Panowie lewy dekiel miałem już ściągnięty lecz nie zrobiłem żadnych zdjęć ;/.
Po moich oględzinach ta część z numerem 10 będzie w porządku. Syzyf masz raczej rację z tymi kulkami i tą sprężyną. Po głębokim przemyśleniu ten "klik" jest za to odpowiedzialny.
Szkoda, że trzeba silnik kroić. Innego sposobu nie ma?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:51, 05 Maj 2011    Temat postu:

No nie wiem jak byś to zrobił, ale mógłbyś wyciągnąć jakoś łożysko od strony zębatki zdawczej i wtedy miałbyś dostęp do tej sprężyny, ale nie wiem czy ci się to w ogóle uda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:59, 05 Maj 2011    Temat postu:

Marcias pisał że da się włożyć te kulki do baranka bez rozpoławiania silnika tylko trzeba cierpliwości Wink (1) Więc spróbować można Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:26, 05 Maj 2011    Temat postu:

Bez krojenia silnika możesz jeszcze obejrzeć baranek, tzn. wyciągnąć go. Ale trzeba to robić jak na filmie Lehrvideo, czyli wkładając od strony zębatki zdawczej pręt chyba fi 8 mm.
Marcias rzeczywiście pisał o włożeniu kulek, tylko w tym wypadku jest pytanie co się stało ze sprężynką i kulkami. Bo jeśli to nadal siedzi w skrzyni, to w końcu kiedyś trafi między tryby. Chyba, że ktoś wcześniej źle złożył silnik i włożył po jednej kulce w otwór zamiast dwóch.
Może po wyciągnięciu baranka i częściowym wsunięciu pręta tak aby odsłonił otwór na małe kulki, dało by się jakimś drutem zbadać czy kulki tam są, czy sprężynują.
Chodzi o sprężynkę widoczną na fotce z innego tematu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:01, 05 Maj 2011    Temat postu:

Czyli mam sprawdzić czy są tam 2 kulki i czy sprężyna jest w dobrym stanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:07, 05 Maj 2011    Temat postu:

Tak, tylko że to jest trudne zadanie i nie wiadomo, czy wykonalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:10, 05 Maj 2011    Temat postu:

Muszę to skonsultować z tym gościem od kogo mam Simsona. Jak będę coś robił to dam wam znać. pzdr Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Czw 17:57, 05 Maj 2011    Temat postu:

Wkładać kulki na złożonym silniku można wtedy, gdy nam pręt skrzyni wyskoczy przez to że chcemy zmienić "ręcznie" bieg.

A jeśli było dobrze i nagle się spieprzyło to nie ma sensu, bo same z siebie kulki nie wypadają. A wrzucanie luźnej stali łożyskowej do komory skrzyni biegów niczym dobrym nie jest (dostanie się miedzy tryby i tzw. kaplica)

Tak więc dla spokoju radziłbym rozpołowić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin