Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Dźwignia zmiany biegów nie wraca do punktu referencyjnego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michoo02
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:22, 22 Sie 2014    Temat postu: Dźwignia zmiany biegów nie wraca do punktu referencyjnego

Witam. Mam następujący problem.

Po generalnym remoncie silnika dźwignia zmiany biegów (Simson Enduro S51/1) Nie wraca do swojego neutralnego położenia po wbiciu np. 1-szego biegu. I tak jest z każdym biegiem tak jakby coś ją trzymało.

Nie idzie ona jakoś ciężko ale z oporem widocznie wystarczającym by przewyższyć siłę sprężyny. Doczytałem się gdzieś że może być skrzywiony wałek startera ale to wykluczam bo stary jest prosty a dla świętego spokoju kupiłem nowy i jest to samo.

Przeglądałem katalogi jak jest wszystko złożone i wszystko mam zgodnie z technologią. Bez obudowy sprzęgła lekko chodzi tak jak powinno i odbija mechanizm ale jak założę kapę to tak jakby ta sprężyna odbijająca w ogóle nie pracowała. Ogólnie to zakładam ją ręką bez większego wysiłku czy jest to możliwe że to właśnie ona jest już za słaba wyrobiła się/wygrzała i nie daje rady odbić mi tej dźwigni z powrotem w punkt "0"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:56, 23 Sie 2014    Temat postu:

uważam że problem leży w kapie, może kapa przyciera o mechanizm, albo zimering za ciasny założyłeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michoo02
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:51, 24 Sie 2014    Temat postu:

No to co jej się mogło stać? przecież ona tylko w jednym położeniu pasuje na śruby. Uszczelniacz jest 35x_x25 inny nie pasuje na wał idzie 35x_x20. kupowane w zestawie więc innej możliwości nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michoo02
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:12, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Nikt naprawdę nie spotkał się z taką sytuacją?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonenduro51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 38
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:24, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Nie wiem czy mam tak samo ale w moim s50 b1 z silnikiem nowego typu 3 biegowym mam tak że jedynka , potem dwójka ok ale zeby wrzucic trójkę to muszę jak jest na dwójce troszkę w dół wajchą od biegów i do góry i wchodzi trójka i inaczej się nie da. nawet na siłę hehe żart . i to się stało od tego momentu jak został zmieniony "automat zmiany biegów"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:18, 12 Wrz 2014    Temat postu:

michoo02 napisał:
No to co jej się mogło stać? przecież ona tylko w jednym położeniu pasuje na śruby. Uszczelniacz jest 35x_x25 inny nie pasuje na wał idzie 35x_x20. kupowane w zestawie więc innej możliwości nie ma

W sumie to dwa pomysły przychodzą mi do głowy, pierwszy to skaloczona gładź w kapie i ociera się o nią cała oś.
Druga możliwość to sprężyna wybieraka założona odwrotnie (da się ją założyć odwrotnie i nawet zaręczyć że na bank jest ok Wink (1) )
może jeszcze takie coś jak brak podkładki dystansowej przy mocowaniu mechanizmu wybieraka ustawia go pod innym kontem ( ale to tylko taka dywagacja bo mogło by to całkowicie uniemożliwić montarz kapy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michoo02
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:34, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Z wielką przyjemnością piszę iż problem został rozwiązany. Trochę to trwało ale to i dla tego że pierwszy raz się spotkałem z takim problemem. Więc przejrzałem wszystkie możliwe sytuacje od przeglądu automatu zmiany biegów po montaż sprężyn w różnych wariantach itd. (Już może i zacząłem nie potrzebnie kombinować bo w sumie to nie pierwszy silnik który składałem więc zacząłem zaprzeczać sam sobie). Więc i na koniec poskładałem jak powinno być i dalej bez rezultatu. Robiłem pomiary suwmiarką i porównywałem je z drugim simsonem gdzie wszystko działa bo już mi pomysłów zaczęło brakować. I wszystkie pomiary bardzo zbliżone do siebie do 0.02mm w tych granicach była tolerancja gdzie jako punkt wzorcowy ustawiłem sobie lico kartera.

Gdy już skończyły mi się pomysły w pełniej bezradności wziąłem na żywca zmierzyłem kapę sprzęgła z silnika z którym miałem problem i z drugiego simka w którym śmiga wszystko. Okazało się że ta jedna jest "mniejsza o 0,62mm. Dość sporo...
Więc dużo nie zastanawiając się podłożyłem dwie uszczelki i problem zniknął.
Co najdziwniejsze nie ma śladów "ścierania czy frezowania" pokrywy.

Po tym zabiegu jeszcze tylko sobie biegi wyregulowałem i wszystko śmiga jak złoto.

Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i na odpowiedzi!

Pozdrawiam!



Kolego simsonenduro51 wiem o czym mówisz. Dzieje się to dlatego że "kosa" (element z automatu biegów) nie powraca do neutralnego położenia i jest "zawieszony" w powrocie do punktu referencyjnego. Na takie działanie może się składać kilka czynników. Wypracowana sprężyna dźwigni zmiany biegów (nie może mieć luzu) to jeden z głównych przyczyn. Co do ocierania o cokolwiek to bym tego nie podejrzewał tak jak w moim przypadku bo działoby ci się to na każdym biegu. Warto jeszcze zwrócić uwagę na "bębenek zmiany biegów" sprawdź czy nie ma za dużego luzu poprzecznego.

Wszystko to co ja ci napisałem bardzo ladnie przedstawił ten oto Pan na filmie.

http://www.youtube.com/watch?v=95noAhmrDwQ

Polecam obejrzeć bo naprawdę sporo można wynieść z tego filmu i przede wszystkim jest tam opisany twój problem!


Ostatnio zmieniony przez michoo02 dnia Pią 23:50, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonenduro51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 38
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:22, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Filmik w miarę pomocny dzięki . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin