Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Dusi się na wolnych obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapo35
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Gorzowa Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:17, 02 Kwi 2012    Temat postu: Dusi się na wolnych obrotach

Witam

Mój Simson s51 Enduro Electronik dusi sie na wolnych obrotach
Moje pytanie wiec brzmi jak wyregulowac gaznik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 621
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:36, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Wystarczyło poszukać w necie. Jeśli ustawianie gaźnika nie pomoże to sprubuj ustawić zapłon.

Kompleksową regulację gaźnika należy zacząć od... wymycia filtra powietrza, również w srodku i uszczelnienia go. Nie można zacząć prac przy gaźniku np na odstającej blaszy na którą zakłada się filtr powietrza. Szczególnie polecam przyjrzeć się miejscu mocowania pokrywy schowka na dole, poniewaz lubi tam odstawać ta blacha.

Dla posiadaczy serii gaźników 16N1 i 16N3 (bingi, amale, dellorto, mikuni mogą pominąć ten krok)
Następną czynnością jest odpalenie moto na zakręconym kraniku. Czekamy aż wypali się paliwo z gaźnika. Silnik gaśnie. Należy odkręcic kranik i tymczasem odkręcić dwie nakrętki m6 (na klucz 10) mocujące gaźnik przy cylindrze. Następnie zdejmujemy rurkę doprowadzającą paliwo do gaźnika przy korpusie gaźnika (nie na kraniku ), odkrecamy dekielek nad przepustnicą i tłoczek od ssania. Teraz można wyjąć gaźnik, należy to zrobic ostrożnie, tak żeby nie wylać ani kropli benzyny z komory przez przelew.
Następnie odkręcamy dwie śrubki po przekątnej gaźnika (również nie wylewając paliwa) i zdejmujemy komorę pływakową. Mniej więcej na środku scianki na rogu której wkręcona jest dysza od ssania (dysza jest w srodku komory pływakowej, przepustowosc 60) znajduje się wypustka i z jej wysokością powinien zgadzać się poziom paliwa. Jeśli jest za duży lub za mały należy to skorygować. Jeśli poziom jest za wysoki, to oznacza że zaworek zamykający dopływ paliwa do gaźnika powinien się wcześniej zamykać, więc języczek pływaka dotykający zaworka należy delikatnie podgiąć w kierunku zaworka. W przypadku zbyt niskiego poziomu, zaworek zamyka się za wcześnie więc języczek odginamy w przeciwną strone niż zaworek.
To na tyle jeśli chodzi o regulację poziomu paliwa, przed tą regulacja należy jeszcze sprwadzić czy pływak nie ma zbyt dużych luzów na ośce. Jeśli ma, należy lekko zacisnac blaszki na ośce. Pływak ma chodzić luźon ale nie latać we wszystkie strony. Ostatnią rzeczą jaką należy wykonać przy pływaku jest regulacja jego dolnego położenia. W tym celu trzeba wylać paliwo z komory pływakowej i złożyc gaźnik (ale nie skręcic). Jeśli pływak dotyka komory pływakowej, należy lekko wygiac blaszkę regulującą jego dolne położenie, znajdującą sie w jego tylnej części, przy ośce pływaka. Można jeszcze przedmuchać gaźnik kompresorem by mieć pewnośc że nie ma nigdzie brudu. W tym celu należy wszystko co sie da z siebie powykrecać, przedmuchać i poskładać. Dysze dla 16n: główna w przybliżeniu 67-72, wkręcana w rozpylacz między pływakami, wolnych obrotów (przepustowośc 35) wkrecana pod dużą srubką w środku gaźnika dla 16n3 i podłużna, cienka obok rozpylacza dla 16n1, dysza dopływu paliwa wkrecana w zaworek zamykany przez pływak, przepustowośc 130 i dysza ssania wkręcana w komorę pływakową, przepustowość 60.
Poziom paliwa już jest ok, można założyć gaźnik.

Następne kroki dotyczą wszystkich typów gaźnika

Przed włożeniem przepustnicy należy ustawic iglicę na środkowym położeniu (zapinka na środku). Nie zakładamy że skoro silnik ma większą pojemność (tak jak to robi większość posiadaczy 60ccm) to potrzebuje więcej paliwa. Następnie trzeba rozpoznać śrubki regulacyjne. Prawie we wszystkich gaźnikach, śruba od regulacji wolnych obrotów jest kontrowana przez widoczną na zewnątrz sprężynkę (w amalu jest niewidoczna, ale srubka jest tak skonstruowana że da sie ją przekręcić ręką) Śruba regulacji wolnych zwykle jest skierowana do przepustnicy i tam znajduje się jej końcówka (nie dotyczy 16n3, ale tam mozna rozpoznać po sprężynce). W 16N1 śruba od wolnych posiada widoczna sprężynkę, jest skierowana pod skosem do przepustnicy. Pozostaje problem śrubki od składu mieszanki. Nie da się jej przekręcić ręką, zwykle jest cała schowana. Chociaz po rozpoznaniu śrubki od wolnych wiadoma sprawa że ta druga jest od mieszanki. W 16n3 znajduje się w plombowanej dziurce tuż przy łączeniu z kruccem cylindra. Śruba od mieszanki często posiada mały oring (bingi, amale, dellorto). Śrubki rozpoznane. Teraz należy wkręcić do konca śrubę od składu mieszanki i wykręcic równo o 2,5 obrotu. Potem należy odpalić silnik i się przejechać ok 2km. Jeżeli silnik wykazuje objawy za małej ilości paliwa (buuuu przy dodaniu gazu do oporu) lub zbyt dużej ilosci paliwa (zalewanie się na niskich) należy skorygować ustawienie iglicy przestawiając ją stopniowo po jednym zabku. Pamiętać należy że obniżając położenie zapinki podnosimy iglicę a podnosząc położenie zapinki ją obniżamy. Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma byc na tym ząbku. Jeżeli regulacja na iglicy nie daje efektu należy zająć się dyszą główną. Do gaźnika 16mm i 50-60ccm w przybliżeniu powinna ona mieć przepustowość 68 ale nie znaczy to że tak będzie dla każdego silnika i każdego gaźnika. W przypadku za dużej dyszy świeca będzie miała kolor aksamitnoczarny lub będzie mokra. Silnik będzie się dobrze wkręcał po zdjęciu gumki od filtra powietza. W przypadku zbyt małej dyszy, tak jak mówiłem silnik będzie reagował na dodanie gazu tzw buuuuu i zdjęcie gumki od filtra jeszcze to pogorszy. Dysze należy zmieniać najlepiej co jedną jednostkę, ale przyjmuje się że między dwoma skrajnymi ustawieniami iglicy jest różnica jakby zmienić dyszę o 3-5 jednostek, więc dopuszczalne dla szosowej jazdy jest dobieranie dysz co kilka jednostek. Do 70ccm przy gaźniku 16mm wyjściową dyszą powinno byc 70-72. Kiedy silnik będzie chodzil w miarę dobrze (prawidłowe ustawienie iglicy i prawidłowy dobór dyszy) należy zając się śrubką od składu mieszanki. Na rozgrzanym silniku, zwiększamy wolne obroty śrubą od wolnych a następnie wkręcamy śrubę od składu mieszanki do momentu aż silnik zacznie się dławić. Teraz powoli wykręcamy, obroty silnika w miarę wykręcania będą rosły a potem będą się utrzymywać na stałym poziomie. Następnie słuchając silnika i obrotów wkręcamy srubę, silnik zachowuje się odwrotnie. Najpierw utrzymuje te same obroty, a potem zacznyna je zmniejszać w miarę wkręcania. Granica między tymi stałymi obrotami a momentem kiedy się zaczną zmniejszać jest optymalną reguacją gaźnika. Teraz należy wyczyścić świecę i ostro przejechać dłuższy dystans (około 5km) notując zachowanie silnika. Po przejechaniu należy wykręcić świecę i obejrzeć jej kolor. Na środku powinna byc brązowa a dookoła czarna. Jeśli tak nie jest, należy skorygować ustawienie gaźnka, wkręcając srubę od mieszanki zwiększamy ilość paliwa w stosunku do powietrza a wykręcając odwrotnie.

Dysze jak i regulację gaźnika dobiera sie indywidualnie do silnika, filtra powietrza i nie można powiedzieć: wykręć śrubę od składu mieszanki o tyle i bedzie dobrze.
Własciciele nowych typów gaźników (bing, amal, dellorto, mikuni, nie dotyczy nowych 16n) mają o tyle łatwą sytuację że pomijają regulację poziomu paliwa i dobór dysz, bo te ustawienia są fabrycznie dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kapo35
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Gorzowa Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:50, 03 Kwi 2012    Temat postu:

dzieki za pomoc temat do zamkniecia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin