Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czyżby to kondensator ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 17:41, 24 Paź 2007    Temat postu: Czyżby to kondensator ??

Kupiłem w niedziele niesprawnego Simsona SR50. Zapala, chodzi na wolnych ładnie, ale za chu**ja nie może wejść na obroty (przerywa, kicha i strzela w tłumik). Jako że mam na stanie drugiego w pełni sprawnego Simsona (a właściwie Charta z silnikiem od sima) to zacząłem przekładać różne częsci. Najpierw założyłem gaźnik, ale to nic nie pomogło. Potem zamontowałem cewkę wraz z kablem i świece, ale dalej było tak samo. Jako następną część wsadziłem zapłon i po tej operacji silnik chodzi jak należy.
A więc zabrałem się za naprawe tego niesprawnego zapłonu. Wymieniłem w nim na nowe przerywacz i oryginalny niemiecki kondensator. Zamontowałem ten zapłon do tej SR-ki ale było tak jak na początku (nie mógł wejść na obroty). Zauważyłem też że na tym "naprawianym" zapłonie mocno iskrzą platynki. Czyżby winny był NOWY kondensator ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:49, 24 Paź 2007    Temat postu:

inaczej, nż przez założenie kondensatora z tego sprawnego zapłonu na którym ci ladnie chodzil, nie sprawdzisz.

zauwazylem takie zjawisko że przy luźnym wale, luznych lozyskach, przerwa na platynkach nie jest za kazdym razem taka sama co moze byc powodem iskrzenia przerywacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snakers
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 1172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Witkowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:50, 24 Paź 2007    Temat postu:

To jest możliwe. Kolega miał podobnie. Kupił nowy kondensator, założył i przerywał z wyższych, kupił jeszcze jeden i dopiero chodził jak należy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 19:16, 24 Paź 2007    Temat postu:

romek_s51 napisał:
zauwazylem takie zjawisko że przy luźnym wale, luznych lozyskach, przerwa na platynkach nie jest za kazdym razem taka sama co moze byc powodem iskrzenia przerywacza.


To jest bardzo możliwe, bo łożyska na wale są już troche wylatane. Czyli polecacie zmniejszyć przerwe na platynkach ?? Czy pozostaje tylko zmiana łożysk ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:41, 24 Paź 2007    Temat postu:

Możesz kombinować z przerwą ale można sie przy tym zdenerwowac i to ostro. Jak nie jest tak źle to mozna jezdzic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:42, 24 Paź 2007    Temat postu:

To najczesciej jest wina platynek. Sprawdz kable w zaplonie i umocuj dobrze kondensator zeby nie byl luzny. Ewentualnie zamien cewke zaplonowa, byc moze slabo masuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 20:04, 24 Paź 2007    Temat postu:

No właśnie kondensator kupiłem oryginalny, ale był węższy o jakieś 2mm od dziury w statorze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gangsta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 1109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: KiElCe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:52, 25 Paź 2007    Temat postu:

moze dziura byla rozwiercana albo kupiles g***o.. mozesz sprubowac wcisnac miedzy stator a kondensator aluminiowa lub miedziana blaszke tak zeby kondensator siedzial sztywno :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kopi92
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice k. Czewy

PostWysłany: Czw 20:54, 25 Paź 2007    Temat postu:

jeżeli masz luz na łożyskach na wale (żeby to sprawdzić chwyć na magneto i poruszaj góra-dół, jak będzie luz, to nawet się nie męcz bo będziesz cały dzień moto robił i nic nie wskórasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamo_04
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Susiec

PostWysłany: Czw 21:24, 25 Paź 2007    Temat postu:

mi simson chodził podobnie, nie mógł się rozpędzić, strzelało z tłumika i to dlatego że miałem przebicie w kondensatorze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 23:47, 25 Paź 2007    Temat postu:

Bronek, nie mów mi jak sprawdzić luż na łożyskach. Co do kondensatora, to oczywiste że wsadziłem w tę szczelinę kawałek materiału o dobrej konduktywności (w tym wypadku kawałek blaszki miedzianej). Na razie sobie daruję narawę tego simsona, ponieważ rozbieram fiata 125p na części i mam zajęty garaż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin