Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czy tak można zrobić - KARTERY?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
good_boy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:36, 20 Lis 2008    Temat postu: Czy tak można zrobić - KARTERY?

Trzy miesiące temu, kupiłem sobie Simsona S51n. Właściciel, od którego go kupiłem, powiedział mi, że cylinder jest 70ccm, wał z wypełniaczami wzmocniony. Pojeździłem 2 miesiące i rozsypało się łożysko igiełkowe na korbowodzie, zablokowało się wszystko, gdyż igiełka z łożyska dostała się pomiędzy cylinder oraz tłok. Postanowiłem, że zrobię generalny remont silnika, rozebrałem silnik, patrzę a tutaj zwykły wał. Pod wał dostały się również igiełki łożyska, które porysowały kartery, rysy te miały około 1mm głębokości, więc wszystko bardzo dokładnie wyszlifowałem oczywiście papierem ściernym 300 i 1000. Wczoraj koledzy powiedzieli mi, że zrobiłem źle, gdyż teraz nie będzie w ogóle ciśnienia i po złożeniu silnik nie będzie dobrze pracował. Wał mam już kupiony i łożyska, dałem za to 400zł, gdyż chcę wszystko zrobić porządnie! Proszę mi doradzić, czy dobrze zrobiłem z tym szlifowaniem? Czy będę musiał kupić nowe kartery? Dziękuję i pozdrawiam! Confused

Ostatnio zmieniony przez good_boy dnia Czw 18:12, 20 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 18:59, 20 Lis 2008    Temat postu:

Rysy w karterach nie są czymś tragicznym, mogą tylko powodować jakieś nieznaczne zawirowania mieszanki, ale w seryjnym silniku podczas jazdy napewno tego nie odczujesz.
O ile tylko same połówki są równe i krawedź przylegania jednej do drugiej.

Cylinder oczywiście dałeś do szlifu i do tego nowy tłok ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
good_boy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:27, 20 Lis 2008    Temat postu:

Wszystko jest dokładnie zrobione. Czyli będzie wszystko dobrze z ciśnieniem? Mój kolega ma całkiem nowy cylinder DDR, który mi sprzeda. Cylinder jest 50ccm i nie wiem czy będzie wszystko dobrze, gdyż moje kartery już były wcześniej wyszlifowane przez poprzedniego właściciela, ponieważ było 70ccm. Dziękuję i pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Czw 20:25, 20 Lis 2008    Temat postu:

no teoretycznie mozna dac 50ccm do 70 tylko po co. jak juz masz rozwiercone to polowa roboty za toba. zaloz wal od 70, cylek 70ccm i ciesz sie mocnym simkiem,



a co do tych "dziur" w karterach to jak to wyszlifowałes? tak ze nie ma sladu po rowkach czy tylko to wygladziles? zrob fotki jak mozesz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
good_boy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:54, 20 Lis 2008    Temat postu:

Rowki w karterach są całkowicie wyszlifowane, nie ma po nich śladu. Troszkę się martwię, że gdy już poskładam silnik będzie coś nie w porządku. Gdybym kupił nowe kartery, specjalnie na 70ccm, niemieckie firmy MZA, mogłoby być? Dziękuję i pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:12, 20 Lis 2008    Temat postu:

Niema sensu kupowac nowych karterów ponieważ jeżeli niema w nich większych uszkodzeń od tych opisanych to można je bez problemu wykorzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Czw 23:25, 20 Lis 2008    Temat postu:

Ale jak już kupiłeś wał do s70, to nie możesz do tego dawać cylindra 50ccm.
Poza tym i tak najprawdopodobniej taniej cie wyjdzie oddać do szlifu ten cyl 70tke niż kupować od kumpla 50tke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin