 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Czw 16:34, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Zobacz czy dochodzi do niego napięcie (prąd przemienny) i zmierz oporność impulsatora.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:11, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wyjąłem cewkomodół:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomierzyłem opory według tego linka, który podał mi Syzyf:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie do końca się zgadzają z moim, ale jeszcze pomierzę innym- lepszym miernikiem.
Najciemniej, jak zwykle pod latarnią. Patrzyłem na to kilkanaście razy i nie wpadłem na to. Oto moduł zapłonowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To czarne gniazdo z bolcem to oczywiście do świecy, wsuwki oznaczone jako N i S były podłączone do cewko modułu. Wie ktoś może jak go sprawdzić? Bo działanie juz przedstawiłem we wcześniejszym poście
Przypomniało mi się coś jeszcze. Po tym jak zgasł i nie chciał juz odpalić, jak ściągałem magneto to okazało się, że było słabo przykręcone, bo śrubę odkręciłem ręką (chyba, że jestem nieświadomy swojego powera). Jednakże do obcięcia klina nie doszło. Nie wiem czy to miało jakies znaczenie czy poprostu było to przy okazji.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pią 20:14, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Za bardzo nie ma jak sprawdzić takiej cewki, jedynie na podstawie zmierzonych napięć można przypuszczać czy dany element jest uszkodzony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:21, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ponowiłem pomiary, na białym jest 570Ohm, wg rysunku powinno być 70, na czewonym nie moge zmierzyć, powinno być 520
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:24, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro nadal nie ma postępu, to można coś pokombinować.
Patrząc na ten schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
to w części zapłonowej (dolna część rysunku) jest on bardzo podobny do tego z Simsona z elektronicznym zapłonem. Jest cewka ładująca kondensator (HSP-Ladeanker) i cewka impulsatora (Zundimpulsgeber).
Na poprzedniej stronie wstawiłeś jakiś cytat Romka, wyjaśniający działanie modułu zapłonowego. Nie napisałeś skąd ten cytat pochodzi, ale jeśli dotyczy on modułu VAPE , to działa on na identycznej zasadzie jak ten z Simsona.
Wtedy styk N na module VAPE odpowiada stykowi 14 z Simsona, zaś styk S odpowiada 3.
Nie wiem do czego służy kabelek "Abstellkontakt", ale jeśli do wyłączania zapłonu poprzez zwarcie do masy, to będzie to odpowiednik styku 2.
Wówczas do sprawdzenia modułu możesz użyć wskazówek zawartych w tym temacie.
Cewka, której rezystancja wychodzi ci 570 omów zamiast 70, to impulsator - więc jak najbardziej może być przyczyną braku iskry.
Mógłbyś spróbować podłączyć do białego kabla od niej szeregowo diodę prostowniczą (anodą), za nią (na katodę) dać kondensator (poliestrowy, ceramiczny) ok. 220nF, którego drugi styk dać do masy. Podłączyć się miernikiem napięcia stałego do katody diody i zakręcić magnetem (kopnikiem).
Brak napięcia będzie świadczył o uszkodzeniu impulsatora.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 12:53, 10 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf, w mercedesach z silnikami CDI jest taki patent z zaworkiem ELAB (skrót do elektrische abstellung, czyli tłumacząc na nasze elektryczne wyłączanie) i służy to w ogólnym skrócie do gaszenia silnika, nawet jest do tego specjalna kontrolka na desce. Mniejsza z tym. Chodzi mi o to, że ten przewód z oznaczeniem "Abstellkontakt" służy do gaszenia silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:35, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wczoraj mierzyłem napięcie między N a S, do których przewody prowadzą z cewko moduł, jak kopnąłem to było 7V zmiennego, zapomniałem natomiast zmierzyć napięcia względem masy. Raz po złożeniu iskra się pojawiła, simek nawet odpalił, potem chciałem ustawić zapłon, ale już nie odpalił. Dziś będę miał nowy moduł zapłonowy i okaże się czy to on. Bo niby napięcie z cewko modułu dochodzi do modułu zapłonowego, a na fajkę nie idzie. Wziąłem nawet na hardcora palce wsadziłem w miejsce gdzie wkręca się przewód z fajką i nic.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:48, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Za szybko się pochwaliłem, ceny tego modułu są dość wysokie 200zł<. Jeszcze pomierzę, co nie co i wtedy będę pewien. Moduł ściągnę z Niemiec chyba.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:39, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sory że się wtrącam i nic nie wnoszę specjalnego ale cytat Romka, który wstawił galgann był wzięty z TEGo tematu. Więc ten cytat dotyczy elektronicznego a nie VAPE.
Możliwe że wiele elementów jest podobnych albo takich samych aczkolwiek to samo to na pewno nie jest.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:16, 14 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon sterowany elektronicznie. Pustack nie masz racji. Mierzyłem napięcie między N i masą i S a masą i napięcia są. Kupię moduł z niemiec.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galgann
Nowicjusz

Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:28, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, przepraszam za odkop, zapomniałem o temacie, wymiana cewko modułu była strzałem w 10.
Jeśli ktoś by potrzebował to za około 200zł mogę zamówić z Niemiec.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|