Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Baaaaaardzo krótka jedynka.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:27, 18 Sty 2012    Temat postu: Baaaaaardzo krótka jedynka.

Witam.
Mam taki problem w Simsonie sr50, że jak wrzuce jedynke to zaraz musze zmienić na 2 (jak na tym filmiku, może nawet szybciej musze wrzucić). Zębatke zdawczą miałem 17z a teraz 16z i w sumie nie odczułem różnicy. Mój kolega ma s51 i kiedy ja mam już połowe 2 to jemu dopiero kończy się 1 bieg. Dodam że ja mam cylek 60, a on ma 50 ddr, czy to może być tego powód. Może jakaś część została wymieniona przez poprzedniego właściciela. Prosił bym was o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Śro 15:28, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakub4951
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:20, 18 Sty 2012    Temat postu:

może twój kolega ma simsona 3 biegi a ty masz 4 biegi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:52, 18 Sty 2012    Temat postu:

Nie no coś ty !! xD Mało siedze na forum ale nie jestem, aż tak głupi żeby nie ogarnąć biegów. Obaj mamy simsony 4b. Różnica jest tylko w modelach (ja mam sr50 on s51) i w rocznikach (ja mam '88r on ma '89). Czy to może zależeć od jakiejś innej części oprócz zębatki przód i tył ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:40, 18 Sty 2012    Temat postu:

Możliwe że skrzynia jest jakoś dziwnie poskładana w środku. A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie ma dużej dziury między biegami ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Śro 22:59, 18 Sty 2012    Temat postu:

ja mam s51 i też mam krótką jedynkę. A skrzynia jest OK Happy wiesz na to jak silnik pracuje i co z siebie daje składa się wiele czynników np ustawienie zapłonu, gaźnika. A możesz zrobić jakiś krotki filmik jak to u cb z biegami jest ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:59, 18 Sty 2012    Temat postu:

A ja mam Simsona 3B i u mnie jedynka też jest bardzo krótka... nie wiem tak ma być? bo nie miałem porównania z innym Simsonem
Edit:
Cylinder 60cm3, kosz sprzęgła s70, zębatka przód 15z...


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Śro 23:05, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:07, 18 Sty 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi o przerwe między 1 a 2 biegiem to nie występuje.
Co do filmiku to z przykrością stwierdzam, że silnik leży już na strychu (bo dorwałem w tamtym roku silnik, który jak się okazało ma jeszcze oryginalną uszczelke między karterem i pod cylindrem :] ) i pod koniec następnego tygodnia ląduje w simsonku silnik który kupiłem.
Założyłem ten temat bo zdaje mi się to dziwne i nie moge spać po nocach myśląc dlaczego jest tak a nie inaczej xD. Informacja raczej potrzebna na przyszłość, jak by doszło do ponownej przekładki na stary silnik wiedział bym może co zmienić/wyregulować abym nie musiał tak szybko mieszać biegami z 1 na 2.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Happy


Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Śro 23:39, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 8:33, 19 Sty 2012    Temat postu:

Aha rozumie, nie wiem jak spać nie możesz to go otwórz i zobacz co jest z skrzynią itp może tam jest jakiś inny tryb czy coś Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:31, 19 Sty 2012    Temat postu:

schwalbe96 to miało być w formie żartu :] Dobra, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś info. na ten temat to z chęcią wysłucham, a jeśli nie to coś tam kiedyś zadziałam w tamtą strone :look .

Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:19, 19 Sty 2012    Temat postu:

Może masz ząbki wyłamane i ci zębatki nie chwytają? Nie wiem, na prawdę.
schwalbe96 chciałbym ci zwrócić uwagę na podstawowy błąd jaki robisz w swoich postach. Piszesz w pierwszej osobie słowo "rozumie". Ja kiedyś też robiłem ten błąd i zwracam ci uwagę nie ze względu na to, że chcę być wredny, tylko żebyś wiedział jak się pisze na prawdę i nie robił więcej tego błędu bo możesz tylko na tym stracić, np. podczas wypracowania pisanego w szkole.

1. Ja ROZUMIEM
2. Ty ROZUMIE
3. On/Ona/Ono ROZUMIE

Pozdro Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Benzine dnia Czw 17:21, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:09, 19 Sty 2012    Temat postu:

Benzine_motor chodzi ci o ząbki na trybach skrzyni ? A może być tak że np. mam zębatki od innego moto Confused ?? No bo w sumie jak łańcuchy pasują od niektórych moto do simsonów, to zastanawiam się jak to by było z trybami skrzyni :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:58, 19 Sty 2012    Temat postu:

Rozbierz i się przekonaj Wink (1) Jest zima, za bardzo nie pojeździsz Wink (1) Chyba że jesteś hardcorem tak jak ja ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:26, 19 Sty 2012    Temat postu:

Wystarczy tu odrobina matematyki i znajomość przełożeń:
- między wałem a koszem sprzęgła: 3,25 (dla silników 50/60cc z zębami: 20/65)
- między koszem a wałkiem zdawczym na 1 biegu: 4,4
- między wałkiem a tylnym kołem (SR50 zębatki 16/31): 1,94
Wystarczy więc obrócić wałem (magnetem) tyle obrotów aby zębatka zdawcza albo tylne koło obróciło się 1 raz.
Potem porównać to do teorii:
- 1 obrót wałka zdawczego przypadnie na 3,25 x 4,4 = 14,3 obrotów wału
- 1 obrót tylnego koła przypadnie na 3,25 x 4,4 x 1,94 = 27,7 obrotów wału
Jak masz silnik zdemontowany, to trzeba obserwować zębatkę zdawczą (na łańcuch). Obrócenie 14 razy magnetem nie jest wielkim wysiłkiem Wink (1)
Jeśli wynik będzie inny niż wyżej, to można szukać przyczyny.

Przy okazji: skrzynie 3 i 4 biegowe mają takie same przełożenia na pierwszym biegu (i na czwartym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 22:29, 19 Sty 2012    Temat postu:

Benzine_motor napisał:
Może masz ząbki wyłamane i ci zębatki nie chwytają? Nie wiem, na prawdę.
schwalbe96 chciałbym ci zwrócić uwagę na podstawowy błąd jaki robisz w swoich postach. Piszesz w pierwszej osobie słowo "rozumie". Ja kiedyś też robiłem ten błąd i zwracam ci uwagę nie ze względu na to, że chcę być wredny, tylko żebyś wiedział jak się pisze na prawdę i nie robił więcej tego błędu bo możesz tylko na tym stracić, np. podczas wypracowania pisanego w szkole.

1. Ja ROZUMIEM
2. Ty ROZUMIE
3. On/Ona/Ono ROZUMIE

Pozdro Wink (1)


wiesz, że nie zauważyłem Happy odkopałem stare archiwa i pisałem różnie i rozumie i rozumiem ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ifasimson
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:54, 19 Sty 2012    Temat postu:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, a w szczególnie dzięki Syzyf.

Ogarne to w następnym tygodniu, a może i później bo mam co robić aktualnie w simie Wink (1).

Temat do zamknięcia.


Pozdrwiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin