Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
szarpie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:30, 10 Maj 2012    Temat postu: szarpie

Panowie, o co chodzi:

Gdy silnik jest zimny - wszystko gra, gdy przejade około 5 km to simek mi szarpie, nie wkeręca się na obroty a na niskich obrotach gaśnie. Nie za bardzo wiem w co ręce wsadzić... gaźnik jest całkowicie nowy, raczej dobrze go wyregulowałem, wymieniłem na dniach magneto i przerywacz mechaniczny, zapłon chyba ustawiłem w miarę dobrze. Świeca ma może z 60km przebiegu.

Dodam, że gdy gaśnie, bardzo ciężko go odpalić... bardzo proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony przez blumen dnia Czw 23:31, 10 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:25, 11 Maj 2012    Temat postu:

Odkręć gaźnik i komorę pływakową (wężyk paliwa zostaw podłączony), podstaw pod niego słoik i zobacz, czy po odkręceniu kranika paliwo swobodnie i szybko spływa. Czasem wystarczy zatkane sitko, zła uszczelka kranika (ta z 4 otworami), brak odpowietrzenia korka wlewu i paliwo będzie się zbyt wolno dostawało do gaźnika, czego efektem jest szarpanie na skutek zbyt niskiego poziomu paliwa w komorze.

Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 10:45, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:55, 11 Maj 2012    Temat postu:

kranik jest nowy, ale go sprawdziłem i paliwo spływa jak złoto. Powodem takiego zachowania może być kijowo ustawiony zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benzine
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SRC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:10, 11 Maj 2012    Temat postu:

Jasne, że może być.
Przerwa na świecy i przerywaczu jaka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:45, 11 Maj 2012    Temat postu:

na oko Happy a poważnie to 0.4 mm na świecy i tyle samo na przerywaczu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:33, 11 Maj 2012    Temat postu:

To jest objaw, który nagle się pojawił, czy po wymianie niektórych elementów (gaźnik, magneto, przerywacz)? Których?
Masz jakiś filtr paliwa? Może to jednostkowa sprawa spowodowana np. zatykaniem się dyszy paliwa.

W zapłonie mechanicznym jedynymi elementami jakoś tam wrażliwymi na temperaturę mogą być: przerywacz i kondensator. Kondensator można założyć w schowku (z Malucha, Żuka itp.) wtedy nie będzie wrażliwy na ciepło.
Przerywacz to raczej na skutek mechanicznych odkształceń, chociaż nie bardzo sobie to wyobrażam.
Szarpanie - jak sądzę - powstaje przy raptownym, chwilowym zaniku jednego z 2 czynników: brak paliwa oraz brak iskry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blumen
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:30, 11 Maj 2012    Temat postu:

ciężko powiedzieć czy nagle się pojawił. Dopiero go oblatuje po wymianie prawie wszystkiego (łożysk, wału, cylindra, tłoka, gaźnika, przerywacza, magneta i jeszcze paru pierdółek). Filtr powietrza jest stary, ale umyty - po mojemu całkowicie drożny. Filtr paliwa jest wbudowany w kranik. Cewka butelkowa (stara) jest wrzucona pod dekielek bo nie miałem mocowania.

Ma ktoś jakiś pomysł czym szczególnie się zająć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matekk91
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RJS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:42, 11 Maj 2012    Temat postu:

Dla własnego spokoju załóż sobie dodatkowy filterek na wężyku paliwa, również mam filtr wbudowany w kranik, ale sam mi się odkręca...sprawdź czy filtr powietrza masz dobrze dokręcony, czy nigdzie powietrze go nie omija, łączenie filtra z gaźnikiem również. I przerwa na świecy jak i platynkach chyba troszkę za duża, jak masz szczelinomierze to ustaw na 0.3mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin