Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson traci moc na ciepło.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:08, 22 Lip 2016    Temat postu: Simson traci moc na ciepło.

Cześć, mam simsona 60 ccm elektronika ze zmodyfikowanym impulsatorem (opisane w części patenty). Mam problem z którego od kilku dni nie mogę rozwiązać.
Simson na zimno, działa ok. Ale jak jest ciepły, traci moc. Nie dzieje się to gwałtownie. W pewnym momencie dochodzi do tego momentu, że nie jestem w stanie wkręcić się na wysokie obroty na ostatnim biegu i muszę redukować. Ale jak odstawię go na kilka minut, to jestem w stanie przejechać spokojnie kolejne kilka kilometrów i znowu się powtarza.
Zapłon już przeglądałem z każdej możliwej strony.

Cewki i moduł wykluczam, bo jestem w stanie wkręcić simsona na wysokie obroty jak zrzucę bieg.
Święcę przemieniałem ze starej NGK na nowe Denso i nic się nie zmieniło. Przerwa 0,4 mm.
Ustawienie zapłonu dałem na 1,8 mm.

Możliwe aby taki objaw dał źle wyregulowany gaźnik? Jeśli tak to z jakiego powodu? Zbyt wysoki poziom paliwa w pływaku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:52, 22 Lip 2016    Temat postu:

Może kompresja za słaba lub niesprawne simmeringi wału, w tych wypadkach po rozgrzaniu następuje pogorszenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:43, 22 Lip 2016    Temat postu:

Ja stawiam na simmeringi jak kolega powyżej napisał. U mnie był taki przypadek że jak silnik się rozgrzał to zaczynał brać lewe powietrze i simson nie wkręcał się na maksymalne obroty i musiałem jechać na pół gazu. Im silnik był bardziej rozgrzany tym gorzej pracował aż odmawiał jazdy, po ostygnięciu wracał do normy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:05, 22 Lip 2016    Temat postu:

Bierze się to stąd, że uszkodzona guma się bardziej rozgrzewa, staje się miękka i simmering przepuszcza więcej.
Jest też możliwe że izolacja gdzieś na przewodzie elektrycznym jest uszkodzona i przy wzroście temperatury następuje przebicie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:10, 24 Lip 2016    Temat postu:

Silnik jest po remoncie, ma nowe uszczelnienia i nie kopci na ciepło. Ma też nowy tłok MZA, cylinder został stary bo jest w miarę mało zurzyty. Mówię to dlatego, że podpowiadal mi ktoś ze to może być puchnący tłok. Jest to możliwe przy starym cylindrze? Da się jakoś wzrokowo ocenić taki tłok i stwierdzić że on faktycznie puchnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:03, 24 Lip 2016    Temat postu:

Jeśli tłok puchnie to simson traci moc, silnik nierówno pracuje i lubi gasnąć. W najgorszym wypadku można zatrzeć silnik a to już większe koszta. Jeśli tłok puchnie to widać na nim rysy otarcia itp. Najlepiej jak byś zrobił zdj tłoka bo trudno powiedzieć.
Ile km przejechane na tym tłoku? Ja ogólnie to bym nie zakładał nowego tłoka do starego cylindra bo na czas dotarcia jedzie w miarę normalnie ale po dotarciu zdarza się że kompresja spada. Co innego zrobić szlif cylindra i wtedy nowy tłok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:34, 24 Lip 2016    Temat postu:

Poprzedni tłok był uszczypany więc wolałem go nie zakładać. A z kolei cylindra szkoda było wyrzucić. Teraz to już ok 300 km.
Trochę mi nie pasuje to puchnięcie tłoka, bo były okresy że nic się nie działo. A wydaje mi się że jakby puchł to zawsze. Ale na pewno zawsze mocy na ciepło to on nie miał.

Zrobiłem takie zdjęcia jakie byłem w stanie zrobić, ciężko jest złapać ostrość. Najgorsze rysy są od strony wydechu, ale wydają się dość naturalne. Widać je najlepiej na ostatnich zdjęciach. Jakby były potrzebne ładniejsze zdjęcia to mogę za dnia dorobić.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:35, 25 Lip 2016    Temat postu:

Tłok nie musi od razu puchnąć po założeniu, wystarczy że podczas docierania gdy przypiłujemy simsona za długo i mocno to tłok dostanie za wysokiej temperatury i może zacząć puchnąć a potem w dalszym użytkowaniu już będzie miał większe skłonności do puchnięcia bo został przegrzany zanim został dobrze dotarty i kompresja będzie gorsza, ale u ciebie nie wygląda tragicznie, jakieś rysy widać ale jak by puchł to wydaje mi się że było by ich więcej. Ale nie zaszkodzi jak zrobisz zdjęcie tłoka do słońca bo ta lampa błyskowa trochę przeszkadza i cylinder też możesz zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:46, 25 Lip 2016    Temat postu:

Załączam lepsze zdjęcia. Na słońcu wygląda to trochę gorzej.
Zdjęć cylindra jest mało, bo słabo mi wychodziły te zdjęcia.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Cinek-93 dnia Pon 10:47, 25 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:45, 25 Lip 2016    Temat postu:

Nie widzę tutaj jakiś wielkich oznak przytarcia czy puchnięcia, widać ryski ale na to możesz jeździć. Jeśli pod pierścieniami osadza się nagar to znaczy że jest słaba szczelność, kompresja i zazwyczaj pierścienie są winne. Co do cylindra to te rysy chyba od strony wydechu jeśli dobrze widzę mnie się nie podobają, są wyczuwalne czy tylko je widać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:58, 25 Lip 2016    Temat postu:

Gołym palcem nie. Tylko paznokciem jak się postaram to może takie 3-5 głębszych jestem w stanie wyczuć.

Momencik, nie doczytałem ze to o cylinder chodzi,, idę sprawdzić

Jeśli chodzi o cylinder, da się wyczuć fałdki palcem w jednym miejscu.


Ostatnio zmieniony przez Cinek-93 dnia Pon 12:05, 25 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:26, 25 Lip 2016    Temat postu:

Cylinder powinien być gładki, wyglądać jak lustro. Jeśli są wyczuwalne fałdki, rysy to widocznie został lekko przytarty być może jeszcze na starym tłoku. Spadek mocy może być z tym związany. Jeśli po nagrzaniu spada ta moc to jest słaby na każdym biegu?
Możliwe że po rozgrzaniu spada kompresja tym bardziej że cylinder nie jest idealny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:30, 25 Lip 2016    Temat postu:

Ten simson stał kilka lat nietykany, ale jeśli dobrze pamiętam, to kiedyś jeździłem nim bez litości. Wiec faktycznie może być przytarty.
Na każdym. Niby na niższym biegu jestem w stanie go wkręcić na obroty, ale to już nie to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:39, 25 Lip 2016    Temat postu:

Ja też na starym cylindrze nie oszczędziłem silnika i efekt jest taki że cylinder jest lekko przytarty i objawy były podobne. Ja na twoim miejscu oddał bym cylinder do szlifu i dobrał do niego dobry tłok może być MZA i spokojnie docierał przez jakieś 500km a nie zaszkodzi i więcej, do tego jakiś dobry olej no i mieszanka 1:30. Ja swojego docieram na oleju Castrol power 1 racing 2t, olej stosunkowo drogi bo dałem 39zł za litr ale jakościowo górna półka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cinek-93
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: brać pieniądze?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:49, 25 Lip 2016    Temat postu:

A nie uszłoby kupienie po prostu nowego takiego samego cylindra? Szlif chyba tyle samo kosztuje co cylinder . A ten tłok z kolei co mam to prawie świeży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin