Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51, problem z poprawna praca silnika - czarna świeca
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:08, 20 Paź 2011    Temat postu:

Raczej nie. Moim zdaniem Silniczek dostaje za dużo paliwa... i nie przepala go w całości. Ile lejesz oleju do paliwa? Tak jak powiedziałem wcześniej - zmniejsz mu poziom paliwa, ewentualnie przyspiesz zapłon troszkę. Uszczelnij układ wydechowy. Pamiętaj także o tym że to jest dwu-sów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:16, 22 Paź 2011    Temat postu:

prawy simmering wymieniony, wymieniłem także dwa pozostałe czyli ten gdzie jest zębatka z łańcucha i ten przy nóżce od zmiany biegów. faktycznie wszystkie nadawały się do wymiany (wszystkie 4 simmering były jeszcze oryginalne, od nowości motorka tj 1989r).
silnik teraz całkiem inaczej pracuje..
Oleju leje w proporcji 1l/50l benzyny...
teraz jeszcze go poreguluje i myślę, że powinno być ok Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez tomczas dnia Wto 16:45, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:45, 25 Paź 2011    Temat postu:

Panowie motorek po wymianie tych czterech simmeringów, dziś nie chce odpalić w ogóle, podczas samego kopania kapie na łączeniu kolanka, wszystkie poziomy iglicy wypróbowane, świec też kilka i dalej nie chce....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:40, 25 Paź 2011    Temat postu:

Wykręć świecę, odkręć fajkę świecy, odetnij ze 2mm izolacji kabla WN aby na końcu były widoczne miedziane druciki. Potem zbliż tą końcówkę do cylindra i sprawdź podczas kopania jaka jest max długość iskry (to platynki, więc można).

Edit: nieszczelność na kolanku to raczej osobna usterka, czyli słabe uszczelnienie.
Przeczytaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/patent-na-uszczelnienie-kolanka-wydechowego,31257.html


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 17:49, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:44, 31 Paź 2011    Temat postu:

w końcu odpaliłem motorek i go konkretnie przegazowałem z kolanka aż ciekło strumieniem. przez kolejne trzy dni motorek na zimnym silniku palił tak jak trzeba (za pierwszym i na ssaniu) i nie kapało już kompletnie nic; na ciepłym silniku również palił. myślałem że już wszystko ok a tu znów ciężko go odpalić i kapie jak z kranu. Czy olej ze skrzyni biegów może się w jakiś inny sposób wydostawać niż przez simmering (wymieniony oczywiście już jest)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:17, 29 Lis 2011    Temat postu:

odświeżam temat... Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:53, 29 Lis 2011    Temat postu:

Olej cieknący z kolanka niekoniecznie świadczy o tym, że pochodzi on ze skrzyni. Skoro silnik nie odpala, to może to być olej z paliwa.
Oprócz simmeringu jedyna możliwość dostania się oleju ze skrzyni biegów do skrzyni korbowej, to uszkodzona uszczelka na łączeniu połówek karterów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:46, 06 Gru 2011    Temat postu:

myślę że powodem kapania może też być zawieszający się gaźnik...
bo raz motorek odpala przez kilka dni z rzędu, za pierwszym kopnięciem i nie kapie nic a nic...
a jak nie chce odpalić to można kopać i kopać, z kolanka i z wydechu kapie i świece zalewa...
co sądzicie na ten temat??? Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez tomczas dnia Wto 18:14, 06 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:54, 27 Lis 2013    Temat postu:

witam ponownie i kontynuuje temat...
Silnik trafił w końcu w ręce osoby, która zajmuje się remontami silników na co dzień. Potrzebny był jego remont, szlif, wymiana (jak też zostało wspomniane wyżej) uszczelki łączącej połówki silnika itd. Po założeniu silnika z początku nie chciał odpalić lecz później jednak złapał. Po wyregulowaniu gaźnika silnik chodził jak zegarek. Aż do chwili jak znów zaczęło coś kapać - wina oring na wałku kopniaka - wymieniono i motorek znów chodzi jak zegarek. Do czasu aż nagle pojawił się dziwny szum od strony cylindra (w sumie motorek od remontu przejechał 250km). Silnik trafił spowrotem do osoby co robiła remont - stwierdził stare paliwo. Wyczyścił tłok, pooglądał co trzeba, zalałem świeżutkie paliwo itd ale problem jednak nie ustąpił. Co robić, jakie pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:18, 28 Lis 2013    Temat postu:

Stare paliwo czyli ile miało czasu? Nie odpala? Łapie jak kopiesz? Jakieś odzewy? Puszcza dym jak kopiesz? Jaka świeca, Mokra, czy sucha?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:02, 28 Lis 2013    Temat postu:

dobre dwa lata miało paliwo, odpala ale zaraz gaśnie - zalewa świece i znów kapie olej wymieszany z benzyną. co do zalewania świecy to winny gaźnik gdyż go przelewa. tylko ten szum się pojawił, którego prędzej nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:46, 28 Lis 2013    Temat postu:

A może przytarło go?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:01, 29 Lis 2013    Temat postu:

co mam przez to rozumiec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:04, 29 Lis 2013    Temat postu:

Cylek mógł się zatrzeć. albo jakiś pierścień pękł. Zdejmij cylinder i zobacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomczas
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:12, 01 Gru 2013    Temat postu:

Pierścienie w porządku, tłok był cały okocony (czarny) - wina starego paliwa aż śmierdziało samym rozpuszczalnikiem. Został wyczyszczony, wszystko poskładano lecz problem nie ustąpił :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin