Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson przerywa i gaśnie po zagrzaniu

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:17, 06 Lis 2014    Temat postu: Simson przerywa i gaśnie po zagrzaniu

Witam wszystkich. Podjąłem się naprawy simsona kolegi jednak jak na razie z marnym skutkiem. Jest to simson S50b 1975 r. zapłon na platynkach bez cewki butelkowej, gaźnik 16n1. Jeżeli silnik jest zimny np. rano pali na pierwszego kopa i pracuje idealnie na wysokich i niskich obrotach, można go gasić i odpalać beż żadnego problemu jest silny nie dusi się. Jednak po zagrzaniu tj. jakieś 6-10 minut najpierw zaczyna przerywać od czasu do czasu później przerywa coraz bardziej potrafi strzelić nieraz w gaźnik, gaśnie i nie chce odpalić, chyba że trochę ostygnie to znowu pali na dotyk. To co do tej pory zrobiłem to wymiana świec na nowe (zakładałem iskry i ngk), wymiana kondensatora na maluchowski (próbowałem też na dwóch razem) wymiana cewki zapłonowej iskrownika, podłączałem zapłon z ominięciem stacyjki, na koniec wymieniłem całe uszczelnienie silnika (uszczelki, simeringi ). Zapłon i przerwy ustawione książkowo, próbowałem też innych ustawień, gaźnik wyczyszczony przedmuchany. Po tych wszystkich czynnościach żadnych zmian, dalej po zagrzaniu gaśnie. Na moje oko wszystko wygląda dobrze, cylinder tłok i pierścienie w dobrym stanie, kompresja dobra, silnik cały czas obraca się lekko, na iskrowniku nie widać żadnych przebić, platynki nie wymienione ale w dobrym stanie. Jedynie iskra mi się nie podoba, niby jest cały czas ładna, mocna, niebieska jednak co jakiś czas pojawia się przebłysk dużo mocniejszej białej iskry, wyrzuca też dużo nie spalonego paliwa przez tłumik. Dodam że simson w posiadaniu kolegi jest od roku i wcześniej chodził idealne.

Dzisiaj zauważyłem, że jak zaczyna przerywać dosyć mocno iskrzy na platynkach. Czy możliwe jest żeby przerywacz powodował takie problemy?


Ostatnio zmieniony przez gregdet dnia Pią 17:07, 07 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pacioks51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:38, 11 Lis 2014    Temat postu:

Miałem to samo jeśli masz nie oryginalny cylek i tłok jakis chin to lipa załóż oryginał i tłok np MZA i bd OGIEN ! Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:46, 14 Lis 2014    Temat postu:

Cylinder z oznaczeniem VMW czyli chyba oryginał, w bardzo dobrym stanie, nie wiem jak tłok i pierścienie. Wymieniłem dzisiaj też platynki (MZA), bez zmian. Dodam jeszcze że na głowicy był zerwany gwint i jest dorobiona tulejka przez co świeca jest około 2 mm wyżej jak normalnie, jednak według mnie nie powinno to powodować takich problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:09, 30 Lis 2014    Temat postu:

Problem leży po stronie kondenatora. Powiedz w jaki sposób podłączyłeś kondensator od malucha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:49, 08 Lut 2015    Temat postu:

Trochę długo, ale dopiero teraz wypróbowałem dokładnie czy dobrze chodzi. Winna była cewka wysokiego napięcia w iskrowniku, wymieniłem na nową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodywedkarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąsosz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:17, 09 Lut 2015    Temat postu:

Zamykam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin