Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson - iskra jest dobra a zalewa świece

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:40, 18 Kwi 2013    Temat postu: Simson - iskra jest dobra a zalewa świece

Witam. Mam problem ze swoim Simsonem.
Otóż problem polega na tym że Simson chodził bdb - odpalał elegancko za 2-3 kopem, wkręcał się i było wszystko git.


Z dnia na dzień zaczą na zimnym palić nawet za 6 razem o ile wcześniej nie zaleje świecy, a kiedy go zgasze to już wgl. nie odpali... mozna kopać do woli i nic. Dodam że jeśli się go zapali to chodzi bardzo dobrze, żadnych zrywów elegancko można zrobić dużo kilometrów.
Nie rozumiem tego i dlatego zwracam sie do was bo juz na prawde nie wiem co mam robić.


- Gaźnik został sprawdzony, wyczyszczone, również dysze,
- Iskra jest naprawde bardzo dobra - nic dodać ni ująć,
- Iglica ustawiona prawie na każdym ząbku oprócz tych najwyższych, jest taka sama sytuacja tyle że niskim ząbku zgaśnie na wolnych - co jest normalne,
- Sprawdziłem również tłoczek od ssania z którym jest wszystko w porządku,
- Cewka działa bez zarzutu, po 30 minutach nie jest gorąca.


Zwracam sie do was Chłopaki Wink (1) ratujcie w tej ciężkiej sprawie, każda pomoc lub rade wezmę sobie do "serca" i będę działać Happy


Ostatnio zmieniony przez sapog123 dnia Pią 21:07, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:20, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Widzę, że jesteś nowy na forum ( Witamy Witamy ), ale proszę o zmianę pierwszych 3 linijek na czcionkę mniejszą, czyli taka jak jest później.

Przenoszę z " Porady Prawne" ( LOL )


Spróbuj po prostu na innej świecy, albo wyczyść tą którą masz.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Czw 20:23, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:57, 18 Kwi 2013    Temat postu:

A ustawianie gaźnika ( poziom pływaka,mieszanka paliwo- powietrze ).No I oczywiscie za duża dysza gł .No I jeszcze zapłon bo to że iskra fajna to nic nie znaczy.

Ostatnio zmieniony przez toncio20 dnia Czw 21:04, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:30, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Pisał ze gaźnik sprawdził więc zostaje tylko świeca Wide grin lub jakiś niespodziewany cud Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:40, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Sprawdzony nie znaczy że ustawiony.A to w nim bedzie feler albo w zapłonie.Zresztą niech założyciel tematu się wypowie bo można to różnie zrozumieć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 19 Kwi 2013    Temat postu:

1. Oczywiście! pierwsze trzy linijki już zmienione. Na wszystkich taka sama sytuacja, świeca czyszczona wiele razy, przerwa poprawiana
2. Poziom pływaka jest taki jaki powinien czyli tam te mm których już nie pamiętam. Zapłon także ustawiony

Tak wgl. jest możliwość żeby zapłon sam się przestawił?
Zauważyłem że z tłumika cieknie czarna maź, po odkręceniu świecy była ona cała zalana ale nie od paliwa a od oleju. Więc już chyba wszystko jest jasne, simeringi były już stare i widać na nich że już swoje przeszły.
Także simeringi jutro dojdą, założę wleje nowy olej i dam znać czy coś się poprawiło w tej sprawie Happy
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:00, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Zapłon może się przestawić jak najbardziej, jak go ustawisz to pamiętaj z całej siły dokręć go gwintu nie zerwiesz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:30, 20 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
Zapłon może się przestawić jak najbardziej, jak go ustawisz to pamiętaj z całej siły dokręć go gwintu nie zerwiesz...


Nie jak najbardziej, tylko czasami i to rzadko. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Można mieć wyrobione gwinty i wtedy się nie ma co dziwić że się zapłon przestawia.
Jak się ma dobrze dokręcone wszystko, odpowiednio posmarowane to nie ma prawa się przestawiać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:52, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Tak i dlatego mówię żeby dobrze go dokręcił... a jak ma uszkodzone gwinty to niech żrobi większe i większe śrubki niech da a następnie niech przykręci z całej siły, wątpię aby miał tyle siły by śrubokrętem gwint zerwać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:00, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Założyłem nowe simeringi. Już olej na świece nie leci... ale powstał nowy problem, mianowicie jeśli mi zgaśnie z powodu złej redukcji biegów czy nawet jeśli sam go kluczem zgaszę (takie przykłady) to nie chce palić. Też nie wiem co to za zjawisko ale gdy go trochę popcham, lub zostawię na dosłownie minutkę odpali od kopa i chodzi płynnie.

Zapłon wyregulowałem i zapewniam że uszkodzonych gwintów nie mam.

Macie jakieś pomysły odnośnie tego dziwnego zjawiska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:04, 21 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
Tak i dlatego mówię żeby dobrze go dokręcił... a jak ma uszkodzone gwinty to niech żrobi większe i większe śrubki niech da a następnie niech przykręci z całej siły, wątpię aby miał tyle siły by śrubokrętem gwint zerwać...

Mistrzowska porada 8O - gdyby się tyczyła do mnie, to bym urwał każdą śrubkę i taką M22 pewnie też (to uogólnienie nie do śrubokrętu;)).
Panowie dokręcanie śrub robi się z wyczuciem lub kluczem dynamometrycznym inaczej się zdewastuje każde urządzenie, nie tylko silnik.
Cytat:
Założyłem nowe simeringi. Już olej na świece nie leci... ale powstał nowy problem, mianowicie jeśli mi zgaśnie z powodu złej redukcji biegów czy nawet jeśli sam go kluczem zgaszę (takie przykłady) to nie chce palić. Też nie wiem co to za zjawisko ale gdy go trochę popcham, lub zostawię na dosłownie minutkę odpali od kopa i chodzi płynnie.

Zapłon wyregulowałem i zapewniam że uszkodzonych gwintów nie mam.

Macie jakieś pomysły odnośnie tego dziwnego zjawiska?

Może dobór świecy o innej ciepłocie będzie dobrym rozwiązaniem?
Zobacz może zimniejszą ( to ta co ma bardziej wysunięte elektrody)
*************
Przypadkiem łożyska nie są wybiegane? Puszczenie simmeringa jest często konsekwencją pierwszego.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Nie 1:16, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacper123190
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Iłowo-Osada
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:23, 21 Kwi 2013    Temat postu:

To jest oczywiste ze z wyczuciem... Ale zapłon musi być bardzo mocno przykręcony, a jak ty zrywasz małym śrubokrętem takie śrubki to widzę ze jesteś niczym Robert Burneika czy Mariusz Pudzianowski Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:35, 21 Kwi 2013    Temat postu:

kacper123190 napisał:
To jest oczywiste ze z wyczuciem... Ale zapłon musi być bardzo mocno przykręcony, a jak ty zrywasz małym śrubokrętem takie śrubki to widzę ze jesteś niczym Robert Burneika czy Mariusz Pudzianowski Happy

Nie koniecznie - ale domyślam się że masz już wygłaskane główki śrub i stąd taki opis . Nie mniej jednak gdy będą nowe i odpowiednio dobierzesz (co nie jest wcale takie proste jak się to każdemu wydaje) wkrętak, to je ukręcisz lub gwint w karterze i siły również Tobie wystarczy :ops

Do autora - jeżeli zapłon będzie zbyt wczesny (odrobinkę) to silnik będzie ciężej palił, ale za to będzie nieco mocniejszy i też znacznie bardziej się grzeje. Analogicznie przy odrobinkę opóźnionym lekko pali, ciszej chodzi, no ale też mocą nie grzeszy.
W twoim wypadku wygląda to raczej na braki w dostarczaniu paliwa. Jeżeli po odczekaniu chwili zapala? to pozostaje stygnięcie świecy i zejście paliwa do komory pływakowej (podniesie się poziom i ma łatwiej zaciągnąć na gar)


" z tond " - WTF ? - Zmieniłem - Pustack


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Nie 10:36, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sapog123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:14, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Wybaczcie że mnie przez dłuższy czas nie było.
Problem rozwiązany!
Dla osób którzy mieli podobny problem - nie łapcie się od razu za zapłon i regulacje zapłonu, zwróćcie uwagę czy na świecy nie ma oleju bo jeśli jest to puszczają simeringi. Pomogła też wymiana świecy na NGK BR7HS.
Dzięki wszystkim za pomoc Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:33, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Zamykam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin