Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z zapaleniem silnika po remoncie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:25, 15 Lip 2007    Temat postu: Problem z zapaleniem silnika po remoncie

Cześć
Wyremontowałem silnik od S51 (4biegowy 6v platyniarz) i nie moge go uruchomić. Silnik w środku napewno jest dobrze poskładany. Iskra jest, paliwo dochodzi. Zdjąłem tłumik żeby słyszeć czy coś przepala paliwo i rzeczywiście jak kopne to słychać że coś tam przepoli, a kolanko jest ciepławe. Zapłon jest dobrze ustawiony. Dodam jeszcze że podczas tych prób zapalenia ściął mi już 2 kliny mimo że magneto było mocno przykręcone. Aha, zauważyłem że chyba zalewa świece, pewnie dlatego że jest za wysoki poziomo w gaźniku.

Mam pytanie, jaki ma być poziom paliwa w komorze w standardowym gaźniku (16N1 czy jakoś tak)??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 0:32, 15 Lip 2007    Temat postu:

ustaw poprostu dobrze zaplon i platyny jesli to nie pomoze to zmniejsz mu dawke na iglicy choc skoro bylo dobrze to powinno byc dobrze..staiam na zaplon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:35, 15 Lip 2007    Temat postu:

No ale pisałem że zapłon jest dobrze ustawiony, a iglica jest na maksa w dół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 0:37, 15 Lip 2007    Temat postu:

a sakd wiesz ze jest dobry??.platyny sie otwieraja??.w dobrym momencie??.co do iglicy to obniz ja na sam dol i zobacz czy zadzaial..jesli zadziala a bedzie kiepdko chodzil to ja podnies o 1 zabek i proboja tak ciagle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:40, 15 Lip 2007    Temat postu:

Platyny otwierają się 1.9mm przed zz tłoka (mierzone przyrządem zegarowym). A iglica jest na samym dole. Ale tak jak pisałem po kilku kopnięciach świeca jest cała zalana, czyli on i tak dostaje za dużo paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 0:45, 15 Lip 2007    Temat postu:

a moze poprostu pod wplywem cisnienia zanika iskra??...sp[rboj wymienic swiece i zobaczy czy wogole sie otwieraja platyny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 0:46, 15 Lip 2007    Temat postu:

Platyny otwierają się NAPEWNO. Iskra też jest bo coś tam przepala. WG mnie porpostu go zalewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTI
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 2084
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Nie 1:07, 15 Lip 2007    Temat postu:

to zmniejsz mu dawke na iglicy..jesli to nie pomoze zaloz mu troszeczke mniejsza dysze glowna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 1:11, 15 Lip 2007    Temat postu:

Pisałem już że iglica jest opuszczona na sam dół, czyli mieszanka jes najuboższa.
Mam pytanie jaki ma yć poziom paliwa w komorze pływakowej??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Nie 11:10, 15 Lip 2007    Temat postu:

Zastanawia mnie to dlaczego,ścina kliny,to nie powinno sie dziać.Czy wymieniałeś tez wał albo magneto?Zobacz czy tłoczek ssania sie nie zawiesza,czy zaworek odcinający w gaźniku nie puszcza.Na próbe okroj go w stanie paliwa na pływaku tak aby bembenki miały ok 0,5cm do korpusu gaźnika czyli do dotyku .Fajnie tłumaczine co?wsród takich mistrzów te terminy jakimi operuję narazają na totalną krytykę CzeSC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlody19
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Nie 12:20, 15 Lip 2007    Temat postu:

moze jakies te kliny sa do kitu zachartuj klin i sprawdz ssanie bo moze sie zawiesza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 20:10, 16 Lip 2007    Temat postu:

Ok
Po dłuuuugich a ciężkich udało się go zapalić, gaźnik też jakoś ustawiłem.
Ale oczywiście pojawiły się 2 następne problemy.
1. Biegi- jest od dołu 1, luz, 2, luz i tyle (skrzynia 4biegi). Na postoju pchając motor idzie wrzucić tylko jedynke i pierwszy luz. RAz udało mi się podczas jazdy wrzućić trójkę. Zauważyłem że na dół biegi wchodzą lepiej niż do góry. Skrzynia dobrze poskładana, śruty są wszystkie, myśle że to wina regulacji ale nie wiem w którą strone kręcić tą śrubą regulacyjną i nie wiem ile obrotów.

2. Kopstarter- tu jest dość ciekawy problem, ponieważ kopie się "na sucho" tzn. wałek się obraca ale nie kręci silnikiem. Zębatki obie nowe, sprężyna również. Sprężyne naciągnąłem coś koło 0,5 obrotu (tyle chyba ma być). Jak zapale silnik (oczywiście na popych) to po zgaszeniu da się kopnąć 1-2 razy normalnie, potem można kopać do usr**anej śmierci, bo i tak obraca się sam wałek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gugu
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chodziez

PostWysłany: Pon 21:39, 16 Lip 2007    Temat postu:

Problem może byc ze zle wlozony walek starteru tzn.seger nie jest od strony sprezyny tylko od strony mechanizmu walka,ale zaluzmy ze wszystko jest ok.biegi--no regulacja jezeli wysokich nie ma na początek wykrec tulejke reg. o 1 obrót.Jesli nie bedzie nic lepiej musisz zobaczyc i zastanowic sie czy masz wydystansowany walek zdawczy czy przypadkiem nie ma luzu,odnosnie starteru tak zazwyczaj bywa jak wlozy sie nowa sprezyne ,ale ty masz orginał jezeli seger jest z wlasciwej strony to pomóc moze naciagniecie sprezyny.Czesc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 22:02, 16 Lip 2007    Temat postu:

Segera mam założonego od strony spręzyny. Gdyby było inaczej to by wałek był blokowany tylko tą dużą tulejką z kosą do biegów. Co do startera to włąśnie dałęm nową spręzyne, ale starą również mam na stanie. Co to zanczy "wydystansowany walek zdawczy "?? co tam można regulować ??


Dodano dzisiaj (18 lipca)
Ok, biegi już wchodzą jak masełko (prawie), pozostał tylko problem z tym odpalaniem, ale napisałem o tym osobny temat.
Myśle że ten jest już do zamknięcia.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin