Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem z simsonem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:16, 12 Lip 2012    Temat postu: problem z simsonem

Witam Mam problem z Simsonem pali tylko na bardzo małej przerwie na świecy i ma problem z wkręceniem w obr dokładniej to po dodaniu gazu robi buuu i wchodzi w obroty i jak postoi dłużej to ciężko odpalić trzeba go pokopać . Wymieniłem przerywach, kondensator, ustawiłem zapłon na 1.8mm i przerwa 0.4 mm w kwestii zapłonu to by było na tyle A mogę jeszcze dodać ze jest założona nowa cewka butelkowa, czapeczka. W Simsonie jest założony gaźnik 16n3-5 z dysza główną 72 zapinka na max podniesiona , gaźnik wyczyszczony i został ustawiony na nowo poziom paliwa w komorze pływakowej. Filtr powietrza i tłumnik wyczyszczony symeringi nowe . Taka jest świeca o po przejażdżce http://www.bikepics.com/pictures/2427681/ Filmik http://www.bikemovies.com/movie/015727/

Ostatnio zmieniony przez marcintroc01 dnia Czw 20:18, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:22, 12 Lip 2012    Temat postu:

opusc iglice na srodkowy zabek,przeczysc gaznik,sprawdz filtr paliwa i przeczysc powietrza i zaplon cos mi sie nie podoba ale jesli mowisz ze ustawiles to ok i kondensator moze byc felerny.ale stawiam ze to problem doplywu paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:06, 12 Lip 2012    Temat postu:

toncio20 napisał:
opusc iglice na srodkowy zabek,przeczysc gaznik,sprawdz filtr paliwa i przeczysc powietrza i zaplon cos mi sie nie podoba ale jesli mowisz ze ustawiles to ok i kondensator moze byc felerny.ale stawiam ze to problem doplywu paliwa

Gaźnik był czyszczony nawet specjalnym preparatem wiec odpada filtr powietrza też był czyszczony wiec od pada.Prubowałem regulować iglica to nie przyniosło to zadnych efektów tylko pogorszyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:20, 12 Lip 2012    Temat postu:

plywak ci gdzies nie chaczy?sprawdz gumke na koncu linki ssania czy sie nie odkleila.tak jakby go zalewalo.cholera wie.a regulowales doplyw paliwa w gazniku.filtr sprawdzales w kraniku.ja mialem kiedys tak ze z 1km jechalem tak buuu a pozniej dopiero jechal normalnie.bylo pelno rdzy w filterku-po wyczyszczeniu problem znikl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:26, 12 Lip 2012    Temat postu:

toncio20 napisał:
plywak ci gdzies nie chaczy?sprawdz gumke na koncu linki ssania czy sie nie odkleila.tak jakby go zalewalo.cholera wie.a regulowales doplyw paliwa w gazniku.filtr sprawdzales w kraniku.ja mialem kiedys tak ze z 1km jechalem tak buuu a pozniej dopiero jechal normalnie.bylo pelno rdzy w filterku-po wyczyszczeniu problem znikl


Gumka od ssania cała .Pływak nie haczy nigdzie, Filterka nie ma. A czym jest spowodowana taka mała przerwa na świec ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:36, 12 Lip 2012    Temat postu:

przerwa powinna byc 0,4 mm.mi to wyglada na zaplon.moglby ktos jeszcze sie wypowiedziec!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:37, 12 Lip 2012    Temat postu:

Może za mało powietrza dostaje ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toncio20
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYCINA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:45, 12 Lip 2012    Temat postu:

zdejmij gume z gaznika i sprawdz bez nie i zobaczysz.jak bedzie poprawa to luftu malo dostaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:04, 13 Lip 2012    Temat postu:

mała przerwa na świecy, to może być wina cewki butelkowej, albo zapłonowej. Jeśli masz przyżąd to zmierz napięcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:44, 13 Lip 2012    Temat postu:

Z iskrą już się uporałem wadliwa była cewka w iskrowniku. Został tylko problem z wchodzenia na obr. Mi to wygląda na mała dysze główna ale przecieź jest wsadzona 72 a jest założona zwykła 60 cc wie powinno współgrać z sobą spotkał się ktoś z wieksza dysza niż 72 przy 60 cc. Przytkałem filtr powietrza to zaczą pracować normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:51, 13 Lip 2012    Temat postu:

Ja bym pobawił się przerywaczem(wyczyścił go dokładnie drobniutkim papierem ściernym). Zobacz wszystkie połączenia. U mnie było przeciwnie jak jakoś zrobiła się za mała przerwa na świecy to wtedy nie chciał palić. Powiedz jeszcze w jaki sposób ustawiasz zapłon. Czy jesteś świadom ze 1,8Gmp = 1,8mm?? Ja kiedyś ustawiałem 16mm bo mam cyl 60 i tata mnie uświadomił że to nie 16 tylko 1,6mm. Niby odpalał ale silnik pracował do d..y.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:24, 13 Lip 2012    Temat postu:

Dysza główna w gaźniku 16n3-5 to właśnie 72... nie spotkałem się aby w gaźnikach 16n3... była większa dysza. Taki gaźnik jest gaźnikiem optymalnym pod cyl 60cm3.
Silnik z cylindrem 60cm3 powinien pracować nawet na dyszy głównej 70 (przynajmniej tak jest w gaźniku 16n1-11) oryginalna dysza główna w nim to właśnie 70.
Marcinie skoro przytkałeś filtr powietrza i silnik zaczął pracować normalnie to jaki z tego wniosek? że dostaje za dużo powietrza. Wiesz gdzie znajduje się śrubka na gaźniku od powietrza Happy powinno być dobrze. Jeżeli to nie przyniesie poprawy, to zwiększ odrobinę poziom paliwa w komorze pływaka. Ewentualnie możesz delikatnie zmienić wyprzedzenie zapłonu. Bo te książkowe 1,8mm nie zawsze jest odpowiednie do danego silnika.

miro_ziom czytaj co kolega napisał... przerywacz ma nowy więc nie wiem po co go tu czyścić. Bawić się nim też nie ma sensu gdyż to nie jest to. Połączenia też nie mają tu nic wspólnego! przecież silnik odpala i iskra jest już normalna. Chcesz mi tu powiedzieć ,że silnik odpalił Ci na wartości 16mm przed gmp? to jest nie możliwe.
A wartość 1,6mm dla cylindra 60cm3 jest wartością nie odpowiednią. (chyba ,że miałeś jakiś przerabiany)

silniki: M531, M541, M741:
- 50ccm (seria 25, 40, 50, 60 km/h) - 1,8
- 50ccm (tylko .050 TS/SC) - 1,2
- 50ccm (tylko Sperber 50 - MS50) - 1,0
- 60ccm - 1,8
- 60ccm z przeróbkami (60/2) - 1,6
- 60ccm (60/4 MZA) - 1,4 do 1,2
- 70ccm (seria) - 1,4
- 70cmm (70/4 MZA) - 1,2 do 1,0


Ostatnio zmieniony przez Andikss51 dnia Pią 17:28, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siweknr121
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:29, 13 Lip 2012    Temat postu:

Lub gdzieś łapie lewe powietrze. Ale najpierw sprawdź śrubę mieszanki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcintroc01
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krasnysataw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:10, 13 Lip 2012    Temat postu:

Wy myślicie ze nie próbowałem regulacji gaźnik na wszelki sposób bądź zapłonu. Jest to chiński gaźnik i to jest główna przyczyna założyłem ddr 16n1 dysza 72 i dostaje normalnie jutro bedę miał drugi gaźnik a to gówno pójdzie w śmietnik. Jutro napisze co i jak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:32, 13 Lip 2012    Temat postu:

jeśli nie będzie poprawy sprawdź simeringi, czy głowica Ci się czasami nie odkręciła(bywały takie przypadki). I uszczelka między gaźnikiem, a cylindrem sprawdź, i czy go w ogóle dobrze dokręciłes, bo to jest istotna sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin