Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z oponami
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 18:24, 02 Lip 2007    Temat postu: problem z oponami

co kurde jest z moimi oponami
napompowalem do 1,8 i 2,0 jak kazaliście
i przy tym ciśnieniu jak dojezdzalem do sprzyzowania w słoneczny dzień LEKKO niciskając na hamulec kolo stanęło, straszliwy pisk opony i o mały wlos nie przejechalem srzyzowania
za duże ciśnienie?
teraz napompowalem dokladie 1,0 i 1,5 bara opona sie lekko ugina pod nacisniem niewiem czy dobrze bo duzo nizsze ciśnienie od zalecanego przez Was
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:32, 02 Lip 2007    Temat postu:

Musisz miec walniety cisnieniomierz. 1.8 i 2.0 to sa wartosci ksiazkowe i jak najbardziej prawidlowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 8:53, 03 Lip 2007    Temat postu:

a lukasz trochę fizyki teraz Happy napompowałeś pewnie do 1,8 i 2,0 bara w garażu. Jak jechałeś na skrzyżowanie w słoneczny dzień na w skutek tego iż przewodnictwa ciepła przez oponę (która jest na dodatek czarna) zwiększyło to prędkość cząsteczek powietrza w oponie co było skutkiem zwiększenia ciśnienia w oponie Wink (1) dlatego takie pompuje się na dworze takie rzeczy i latem trza sprawdzać ciśnienie i jesienią i zimą i wiosną bo ciśnienie zależy również od warunków pogodowych. A to że tak ci piszczało to dlatego że miałeś zbyt duże ciśnienie i może sam za mocno przydusiłeś hamulec Wink (1)

pozdro Wide grin

ps. mat- fiz wymiata ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 10:15, 03 Lip 2007    Temat postu:

marek napisał:
a lukasz trochę fizyki teraz Happy napompowałeś pewnie do 1,8 i 2,0 bara w garażu. Jak jechałeś na skrzyżowanie w słoneczny dzień na w skutek tego iż przewodnictwa ciepła przez oponę (która jest na dodatek czarna) zwiększyło to prędkość cząsteczek powietrza w oponie co było skutkiem zwiększenia ciśnienia w oponie Wink (1) dlatego takie pompuje się na dworze takie rzeczy i latem trza sprawdzać ciśnienie i jesienią i zimą i wiosną bo ciśnienie zależy również od warunków pogodowych. A to że tak ci piszczało to dlatego że miałeś zbyt duże ciśnienie i może sam za mocno przydusiłeś hamulec Wink (1)

pozdro Wide grin

ps. mat- fiz wymiata ;D

pompuje na dworze
w instrukcji gdzies czytalem ez prawidlowe ciśnienie to 1 i 1,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 11:12, 03 Lip 2007    Temat postu:

nie możliwe w instrukcji do simka (Tej oryginalnej) było że prawidłowe to 1,8 i 2,0
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Wto 11:22, 03 Lip 2007    Temat postu:

moze masz wieksze dętki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 12:19, 03 Lip 2007    Temat postu:

michu napisał:
moze masz wieksze dętki

dziwi mnie fakt ze jak jest gorąco i mam napomowane 2,0 to przy lekkim naciśnięciu hamulca pisk opony i staje demba!
poprostu nieda sie jezdzic tak napomowaną oponą w lecie trzęsie niemislosiernie przy takim ciśnieniu jakie mi kazaliście mi napomować
nawet na asfaldzie jak wjedziesz w dziure jest nieprzyjemnie
przy 2,0 opona sie wcale nie ugina!!!
nawet maluch ważący 600kb ma ciśnienie 1,4 z przodu i 2,0 z tyłu
a simson 1,8 i 2,0 albo i więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 17:30, 03 Lip 2007    Temat postu:

no lol ale jakie masz opony w maluchu a jakie w simsonie porównaj sobie ich grubość Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 18:21, 03 Lip 2007    Temat postu:

marek napisał:
no lol ale jakie masz opony w maluchu a jakie w simsonie porównaj sobie ich grubość Happy

znalazłem ciśnienie no i inne niz podawaliście: żrudlo z ks jezdze motorowerem simson !!!

Cytat:
Simson S-51 model E\4 (Enduro z uproszczoną instalacją elektryczną).

Części składowe Simsona to:
Silnik:
Typ: M541/2KF
Pojemność skokowa (cm3) 49,8
Skok/średnica (mm) 44/38
Stopień sprężania 9,5:1
Moc maksymalna (kW/KM) 2,72/3,7
przy prędkości obrotowej(obr/min) 5500
Maksymalny moment obrotowy
(Nm/kGm) 5,0/0,51
przy prędkości obrotowej 4800
Stosunek benzyny do oleju 50/1
Rodzaj chłodzenia powietrzem
Typ gaźnika 16N3-4
- wielkości dysz w drugiej roździale
- filtr powietrza mokry
Typ iskrownika-prądnicy 8307.10/2
Odstęp styków przerywacza 0,4
Typ cewki zapłonowej 12V 8352.1/2
Świeca zapłonowa M14-260
- odstęp elektrod 0,4
Wyprzedzenie zapłonu
(mm przed ZZ) 1,8
Układ napędowy:
Rodzaj sprzęgła mokre
Rodzaj skrzynki biegów z klinem przesuwnym
Liczba biegów 4
Położenia
- I/II bieg 4,4/2,43
- III/IV bieg 1,89/1,54
- wał silnika/sprzęgło 3,25
- wyprowadzenie napędu 2,26(15/34)
Łańcuch napędowy tulejkowy jednorzędowy
- liczba ogniw 110
Olej przekładniowy/ilość (cm3) GL 100/400
Układ jezdny:
Ogumienie (rozmiar/nr profilu) 2,75-16R/K32
Ciśnienie w ogumieniu (kPa)
- bez pasażera (przód/tył) 125/180 = 1,25 i 1,8bara
- z pasażerem 125/280 = 1,25 i 2,8bara

Hamulce (typ/mm) Simplex/125
Skok sprężynowy -przód/tył (mm) 130/90
Amortyzator hydrauliczny
Rodzaj/ilość (cm3)oleju w tel. HLP 46/34
Prędkość maksymalna (km/h) 60
-z przyczepką (km/h) 40
Pojemność zbiornika paliwa 8,7
- w tym rezerwa 1,0
Zużycie paliwa (dm3/100km) 2,5
Instalacja elektryczna:
Akumulator 4 bat. R20
Rodzaje żarówek (W)
- światło reflektora 25/25
- hamowania/cofania 21/5
- oświetlenie prędkościomierza 1,2
Masy:
Masa pojazdu (kg) 80
Obciążenie użyteczne (kg) 180
Dopuszczalna masa całkowita 260
- w tym na tylna oś 180
Dopuszczalna masa holowanej
przyczepki 60
Charakterystyka gaźnika
Dysza główna (0,01 mm) 70
Dysza iglicowa (0,01 mm) 215
Iglica częściowego obciążenia 2B511
Położenie iglicy częściowego
obciążenia (nr rowka od góry) 4
Dysza biegu jałowego 35
Liczba obrotów wkręta regulacji
powietrza lub mieszanki biegu j. 2…2,5
Liczba obrotów wkręta regulacji
powietrza dodatkowego ok. 3
Dysza układu rozruchowego
(0,01 mm) 60
Poziom paliwa (mm) przy ciśnieniu
Słupa paliwa o wysokości 0,5m 8+-1

a nie 1,8 i 2,0 lub więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 23:37, 03 Lip 2007    Temat postu:

no z przodu to się faktycznie pomyliliśmy ale z tyłu jak najbardziej 2,0 to bardzo dobre ciśnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 13:38, 05 Lip 2007    Temat postu:

marek napisał:
no z przodu to się faktycznie pomyliliśmy ale z tyłu jak najbardziej 2,0 to bardzo dobre ciśnienie

wiec prawidlowe to wkońcu jakie?
trzeba napompować an kamien czy zeby sie uginały
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emilkok1
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1044
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski ( polowa trasy lublin-rzeszow )

PostWysłany: Czw 14:32, 05 Lip 2007    Temat postu:

a ja mam kostke opone hideahu czy jak to sie tam pisze i pisze mi ze mam pompowac jak sam jade to 1,8 przod a tyl 2,2 a z pasazerem 2,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 16:25, 05 Lip 2007    Temat postu:

emilkok1 napisał:
a ja mam kostke opone hideahu czy jak to sie tam pisze i pisze mi ze mam pompowac jak sam jade to 1,8 przod a tyl 2,2 a z pasazerem 2,5

niewiem gdzie Ty jezdzisz ale ja raz napompowalem tyle co piszesz to o malo sie nie wywalilem na zakręcie
lekko nacisnąłem hamlec i kolo staje demba
ale to nawet niewygodnie jezdzic po drogach napomowana oponąna kamień trzęsie
a po lesie to jeszcze gorzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emilkok1
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1044
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski ( polowa trasy lublin-rzeszow )

PostWysłany: Czw 18:14, 05 Lip 2007    Temat postu:

jak kamien ?? ugina sie opona ;P jedz napompowac do wulkanizaci gdzie maja dobry ten do wskazywania cisnienia :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 22:38, 05 Lip 2007    Temat postu:

łukasz pojedź na wulkanizacje i napompuj tak jak ci mówimy 1,8 2,0 a jak ci będzie źle to sobie napompuj do swoich potrzeb i koniec. Nie ma co się sprzeczać z każdym użytkownikiem że ciśnienie 2,0-2,5 to dużo i prawie byś się zabił. napompuj jak ci wygodnie i tyle każdy jedzie na swoją odpowiedzialność
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin